Draadloos printen wifi / bluetooth....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024
hallo,

Ik had de volgende vraag:

Momenteel ben ik in bezit van een Hp Laserjet 3320 all in one printer, deze heeft een usb printer uitgang.
Nu hebben wij thuis draadloos internet d.m.v. een Wifi router die verbonden zit aan een modem.

De betreffende printer staat niet bij de modem of router, deze kan hierop ook niet aangesloten worden.
Nu is de vraag welke oplossing het best c.q. goedkoopst is.

Bleutooth:

Lijkt me het makkelijkst d.m.v een bleutooth dongle ( Usb printerkant ) op de printer en dan via bleutooth printen. iemand missschien mooie product voorbeelden of ervaringen? En hoe word dit dan aangesloten, want de aansluiting aan de printerkant is zon aparte printer usb? Moet ik dan een gewone printer kabel aan de printer koppelen en daaraan vervolgens de bleutooth adapter? Of bestaan deze Bleutooth adapters ook die je rechtstreeks kan aansluiten op de Aparte usb poort van de printer.

Wifi:

Omdat het huis al voorzien is van Wifi via router, zou ik via een draadloze printerserver gebruik kunnen maken.
Maar deze kan dan natuurlijk ook gewoon rechtstreeks verbonden worden met mijn laptop. Deze optie is voor mij niet helemaal duidelijk

Misschien mensen die een soortgelijke oplossingen hebben? Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door V525 op 14-05-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken zoiets niet. Maar kun je de printer niet delen via een andere pc. Of wil je dat juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Noork schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:54:
Ik ken zoiets niet. Maar kun je de printer niet delen via een andere pc. Of wil je dat juist niet?
Nee dat wil ik juist niet, printer moet zelfstandig kunnen printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 17:01
Ik zou gewoon een draadloos printservertje nemen zoals deze:

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Je schrijft dat deze optie niet helemaal duidelijk is voor je. Wat is er onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Nou omdat sommige Wifi printers via je router lopen. Maar met zon Printerserver is deze gewoon rechtstreeks verbonden aan je laptop.... Ik denk dat bleutooth het gemakkelijkst is en goedkoopst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 16:01
Ik heb mijn router naast mijn printer neergezet, gelukkig had de vorige bewoner van ons huis al een UTP-kabel van de meterkast naar de studeerkamer (waar de printer staat) getrokken.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Sabelhout schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:05:
Ik heb mijn router naast mijn printer neergezet, gelukkig had de vorige bewoner van ons huis al een UTP-kabel van de meterkast naar de studeerkamer (waar de printer staat) getrokken.
Dit is dus voor mij geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 17:01
Bluetooth kan ook, maar heeft als nadeel het beperkte bereik. Zo'n wireless printserver wordt gewoon in je netwerk opgenomen via de router, en is dan vanaf elke aangemelde computer bereikbaar.

Ik heb zelf ook zo'n Bluetooth dongle gehad. Zijn nog best duur hoor, je vergist je denk ik in het prijsverschil met een wireless servertje.

http://www.amazon.com/Bel...ess-Printer/dp/B0001D3JY0

[ Voor 36% gewijzigd door mmulders op 14-05-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
:>
mmulders schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:07:
Bluetooth kan ook, maar heeft als nadeel het beperkte bereik. Zo'n wireless printserver wordt gewoon in je netwerk opgenomen via de router, en is dan vanaf elke aangemelde computer bereikbaar.

Ik heb zelf ook zo'n Bluetooth dongle gehad. Zijn nog best duur hoor, je vergist je denk ik in het prijsverschil met een wireless servertje.

http://www.amazon.com/Bel...ess-Printer/dp/B0001D3JY0
Het beperkte bereik is het probleem niet. De maximale afstand is 25 meter.
Aan de andere kant is via Wifi wel stabieler denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je beter een 2e accespoint/router kan kopen en deze met WDS aan je andere router te koppelen.

Zie b.v. (wifi) Netwerk printer draadloos maken.
Pagina: 1