Server 2008 Networker 7.5 SP1 werkt niet in domein

Pagina: 1
Acties:

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik probeer Networker 7.5.1 te installeren op een 2008 server. Installatie gaat goed. Maar als ik de tape library toe wil voegen gaat dat niet. Nou is er een commando inquire dat iets met de apparaten voor networker regelt. Deze geeft geen output. Het volgende heb ik geprobeerd:

Kale 2008 installatie, niks veranderd en networker derop, en inquire geeft netjes de apparaten weer.

Kale 2008 installatie, in domein gehangen en daarna networker derop, inquire geeft niks.

Dit is het laatste wat ik geprobeerd heb. Ik ga nog kijken als ik nu de machine uit het domein haal wat er dan gebeurt, maar networker zal dat wel niet leuk vinden.

Heeft iemand ervaring hiermee?

GoT a clue? Specs

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:54
H@rry schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:40:
Dit is het laatste wat ik geprobeerd heb. Ik ga nog kijken als ik nu de machine uit het domein haal wat er dan gebeurt, maar networker zal dat wel niet leuk vinden.
Raar probleem, ik heb geen ervaring met 2008 maar wat zou het eigenlijk uitmaken of de machine wel of niet in het domain hangt, zolang je DNS maar goed werkt maakt dat toch niets uit of is dat bij Windows 2008 anders dan bij Windows 2003?

• H@rry
Ik heb geen idee. Maar ik heb em nu weer in een werkgroep hangen en hij werkt weer. Heel vreemd. Ik heb nu ook de library toegevoegd.

Hij moet wel in het domein komen te hangen omdat ik DFS wil gaan gebruiken.

GoT a clue? Specs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Draait er een service van dat pakket op die computer? Zo ja, is dat een lokaal account, of een AD account.

Indien het een, probeer het eens met het ander ;)

• H@rry
Het heb meer met het account te maken dan met de server zelf. De services draaien allemaal als local system, wat ook goed is. Als ik nu inlog als local admin dan doet inquire het netjes, log ik in als domain admin doet ie het niet. Daar zit iets dus niet lekker. Of het nu aan het domein account ligt of aan networker weet ik ff niet. Maar in ieder geval word er door de experts verder naar gekeken. Ik kan nu iig ff verder.

GoT a clue? Specs