Vreemde Laptop HD verloop vervangen.

Pagina: 1
Acties:

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Hallo,

Ik zou graag de laptop van een collega willen repareren. Deze herkende de HD niet meer. Het blijkt nu dat het verloop in de laptop defect is. Deze is nodig om de 90graden te overbruggen van de connector op het MB.

Ik ben deze nog nooit eerder tegengekomen, weet iemand of deze te vervangen is?

Het is een HP laptop uit 2002

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/glaerox/p1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/glaerox/p2.JPG

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52

Releases

Ja maar!

Deze zijn als spare-parts te bestellen bij HP zelf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies. Ik heb ook zoiets in m'n MSI notebookje zitten, maar dit soort dingen zijn erg merkspecifiek en geen standaard onderdelen. Het beste kun je zoals Releases al zegt even bij P aankloppen.

• glaerox
Bedankt voor jet advies.

Zojuist even HP gebeld, Hier is het niet meer leverbaar, ze ondersteunen de laptop niet meer (hp omnibook xe3)

Ik ga verder zoeken!

Verwijderd

Ik denk alleen niet dat ze het gaan leveren. Het probleem is dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor als het fout gaat, was iets met bepaalde wetsartikelen. Zo weigerde Olympus mij ooit om een klepje van mijn batterij te leveren, ik moest de camera opsturen naar hun repair center (portugal..) en dat ging me zo'n 100 euro kosten + ik was mijn cam iig een maand kwijt. Via inet heb ik in engeland het vervangende onderdeel voor 10 euro gekocht en er zelf opgezet.

Ik denk dat jij het beste ook hetzelfde kan doen. Je kan wel bij HP aankloppen maar ik denk dat wanneer jij niet aangesteld staat als officieel repair center ze je geen onderdelen gaan sturen. Zoek dan gewoon ff verder op inet want ook al zijn dit soort dingen specifiek, je kan ze toch vaak wel vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 10:09 . Reden: Hmm ik moet wat sneller typen ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

glaerox schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:04:
Bedankt voor jet advies.

Zojuist even HP gebeld, Hier is het niet meer leverbaar, ze ondersteunen de laptop niet meer (hp omnibook xe3)

Ik ga verder zoeken!
Op ebay zijn er genoeg omnibook spares te vinden, ik zou gewoon eens contact opnemen met zo'n verkoper en kijken of hij dat ding heeft als ze al niet standaard aangeboden worden daar.

• Releases

Releases

Ja maar!

Wellicht dat ik er bij mij nog een in de winkel heb liggen, ik ga even voor je kijken als ik die nog kan vinden.
Ik pols morgen voor je!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 16:20

Joran

<3 natalee

Send me your gameboys

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
kan je niet zelf zo'n verloopje fabriceren van 2 connectortjes en een sukje flatcable? De harddisk zal dan wel een beetje scheef komen te zitten, ik weet niet of dat "past"

Houdoe

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat is er eigenlijk stuk aan het verloopstukje? Ik zie op de foto's wel wat scheve pinnetjes, maar dat zou vrij makkelijk te fixen moeten zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• glaerox
Ik ben weer wat verder. het onderdeel word geleverd samen met case. Artikelnummer: F2111-60956

Dit artikel is niet meer leverbaar en op internet lastig te vinden, hoewel ebay inderdaad een optie is.

Defect aan het huidige connectortje is: een afgebroken geleidende pin. de 2 pinnen om het ding op zijn plek te houden en de afdekking. Dat laatste maakt het heel moeilijk hem weer goed op zijn plaats te drukken. De laptop is ooit door een winkel voorzien van een nieuwe harddisk. De laptop heeft het na deze reperatie het niet lang meer gedaan. Dat is niet zo raar, de winkel heeft dit verloopje namelijk met een schroevendraaier aangedruk en daarmee de afdekking kapot gedrukt. Helaas is het te lang geleden om dit op hun te verhalen.

Een flexibel verloop zou inderdaad ook een optie kunnen zijn!

@ Releases, dat zou fijn zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door glaerox op 14-05-2009 13:46 ]

• Releases

Releases

Ja maar!

Heb nog even voor je gekeken, kon er geen meer vinden,
We hadden recent er 1 uit een kapotte laptop gehaald, maarja, een vrij grote winkel met dan 1 zo'n converter.
Waar moet je zoeken.
Kon hem niet meer vinden, sorry.

• glaerox
Toch bedankt voor het kijken?

Heeft iemand een idee hoe ik dit op een alternatieve manier kan oplossen? waar ik bijvoorbeeld een 44 pins flexibel verloop kan kopen?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:10
Ik heb hetzelfde ding stuk gehad, kon toen nog wel via HP besteld worden
Wellicht kun je een andere hp notebook vinden die nog wel supported is ?

Alternatief kan een usb 2.5" adapter zijn, geen mooie oplossing maar werkte ook toen
Pagina: 1