Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik had ook al een bericht geplaatst in [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1) (DoubleJ schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:46) maar ik denk dat het niet alleen met het toestel te maken heeft.

Ik heb een Philips 32PFL5604 gekocht en eergisteren binnen gekregen.

Ik heb direct mijn PC er op aangesloten en het ziet er goed uit qua scherpte, kleur en het beeld is vloeiend.

Echter wordt het beeld door zwart onderbroken. Soms gebeurt dit een uur lang niet en soms elke 10 seconde. Dit is ongeacht de content welke gespeeld wordt op m'n pc.

Vista Media Center, VLC, desktop. Het maakt niet uit.

De TV zit met een HDMI kabel (20 euro ofzo, mediamarkt) aangesloten op een HDMI - DVI converter die bij mijn HD4850X2 geleverd is. De PC is verder rap genoeg, verdere specs lijken me overbodig. Mijn Iiyama ProLite 24'' werkt prima!

Wat heb ik al geprobeerd?

Andere refreshrates, 24hz, 50hz, 60hz.
Andere resoluties, 720p, 1080p.
Verschillende pixelformaten (RBG, YCbCr)
Andere DVI uitgang op videokaart.
Andere HDMI ingang op TV.
Nieuwe drivers videokaart.
edit:Firmware Update TV gedraaid.

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleJ op 18-05-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar met een 32PFL7603

Heb geen idee waar dit aan ligt!

Heb net nieuwe drivers gedownload van de philips/suport site en ga deze vanavond eens installeren op de TV.
Daarnaast even me Video kaart drivers updaten. Heb zelf een 8600GT 512MB.

De LCD ondersteund maar bepaalde Resoluties tot 1280 x 1024, daarna nog enkel alleen de 1920 x 1080 op 50 en 60 Hz. Dit al geprobeerd?

Verder hoop ik dat het updaten van me TV Drivers het probleem verhelpt.

Laat wel weten als dit het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
De laatste firmware update heb ik ook al gedaan, maar dit heeft niet geholpen. Mijn TV ondersteund meer resoluties, maar deze bieden geen oplossing.

Heb je ook een HDMI naar DVI converter, of een HDMI naar DVI kabel?

Heb jij al andere apparaten geprobeerd via HDMI? (ik heb geen andere apparaten)

Ik heb maar ff een support ticket aangemaakt bij Philips, zal vanavond ook even bellen. Ik heb alleen zo'n vermoeden dat ze me eerst alles laten proberen wat ik al gedaan heb om vervolgens niet tot een oplossing te komen...

[ Voor 61% gewijzigd door DoubleJ op 14-05-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vermoeden heb ik ook, daarom heb ik nog niet gebeld...
firmware heeft dus niet geholpen...

Ik dacht in eerste instantie dat het aan me powersaving / screensaver opties zou liggen. Maar na het uitschakelen van deze is het blijven bestaan. De Sync valt gewoon weg tussen PC en TV na een willekeurige tijd.

Gebruik zelf ook een niet al te dure kabel. 20 - 25 euro. Dit is een HDMI naar DVI, heb dus geen converter. Zou aan de kabel kunnen liggen. Wat ik overigens betwijfel. Soms doet hij het een tijdje goed. soms valt hij om de minuut weg. Vind het maar vreemd. Heb ook geen andere HDMI apparaten thuis. Heb wle een XBOX 360 maar deze heeft geen DVI aansluiting waardoor ik me kabel niet kan testen... en om hiervoor nu een speciala HDMI kabel te kopen... (xbox aangesloten via Component en geeft perfect beeld)

Ga zo weer even verder knutselen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Dat de firmware voor mijn model het niet verhielp wil niet zeggen dat dat voor jou ook geldt natuurlijk. Zou het in ieder geval even proberen.

Net even gebeld met Philips, probleem uitgelegd en toen even on hold gezet.

Meneer heeft overlegd en neemt de telefoon weer op. Toen begon 'ie over een firmware update. Toen heb ik hem maar even onderbroken en het lijstje opgenoemd wat we al geprobeerd hebben.

Hij realiseerde zich dat 'ie me niet kon helpen en gaat overleggen met de technische dienst, ze bellen me morgen terug.

Ik hoop dat het 't wachten waard is. Prima service tot dusver in ieder geval.

Vanavond even testen met VGA kabel... (om het eea. uit te sluiten, is geen oplossing natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door DoubleJ op 14-05-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Het probleem was nieuw bij Philips. Ik heb het nog eens nauwkeurig beschreven en het wordt doorgestuurd naar Spanje, daar gaan ze het verder uitzoeken. Ik krijg waarschijnlijk volgende week bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:01
DoubleJ schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:56:
Het probleem was nieuw bij Philips. Ik heb het nog eens nauwkeurig beschreven en het wordt doorgestuurd naar Spanje, daar gaan ze het verder uitzoeken. Ik krijg waarschijnlijk volgende week bericht.
Ik lees dat je het toestel net hebt, waarom heb je m niet meteen gewisseld met de winkel voor een nieuwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat ze de hele batch dit probleem heeft. Lijkt me een software ding... Ik koop dit soort spul ook niet in winkels, maar online. Als het niet opgelost wordt zal Philips netjes even bij me langs komen om hem te vervangen.

[ Voor 48% gewijzigd door DoubleJ op 15-05-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-08 22:17
Beste mensen die hier last van hebben. Ik heb zelf ook een phillips TV, en ik heb ook dit probleem. Na veel gezoek ben ik erachter gekomen dat de oplossing is om de AMD Externel Events monitor eruit te smijten (dit is een service, en kan worden uitgezet via configuratiescherm). Het is namelijk een handshake probleem tussen de televisie en de videokaart. Door de videokaart niet te laten reageren krijgt de tv de leiding zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Verklaart een hoop! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd