Toon posts:

Systeem Temp

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views

Verwijderd

Topicstarter
Hej Mensen,
Mijn Dual Core Center geeft een temperatuur aan. Mijn eerste vraag is, welke temperatuur is dit (CPU, kast)?
Het kan volgens mij nooit van mijn CPU zijn. En wat is de gemiddelde temperatuur ervan wat correct is.
Ik heb een AMD Phannom X4 920, en HD4870X2, 2 schijven, en een 750W voeding. Voor de rest zitten er 2 120mm fans in 1 voor 1 achter voor in achter uit. En een stock CPU cooler. De temp van mij schommeld tussen de 32C en de 40C. Is dit een beetje correct?
Voordat hij weer gesloten wordt zal ik er dit keer NOG EEN KEER bij zetten het gaat om de temperatuur die mijn Dual Core Center aan geeft. Voor degene die dit niet kennen dit is een programma dat MSI meeleverd met zijn moederborden.
En wat voor temperaturen halen jullie met je systeem zodat ik het kan vergelijken. Ik vind er namelijk weinig over op het web

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 23:29 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
waarom kan het niet de temperatuur zijn van je CPU denk je?
Veel mobo's hebben meerdere ingebouwde sensoren, het zal waarschijnlijk een van die drie zijn die je ziet. Je processor is er 1 en vaak de NB en SB ofzo.

40 graden voor de cpu is acceptabel hoor, maar je zou voor de zekerheid iets van HWmonitor of soortegelijke tool kunnen installeren, die geeft per core weer wat de tempst zijn. Dan kan je nog even een stress testje doen om te kijken wat er gebeurd met je temps als je systeem echt moet werken.

Desktop | Server | Laptop

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tussen de 32 en 40 graden is heel nromaal voor een CPU in ieder geval.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 22:04
Waarom open je nog een topic en dan nu in het verkeerde forum. Ben je bang voor TERW_DAN ofzo :?
Welke temperatuur meet je dan dat je afvraagt waarvoor die is?

Met zo weinig info is er echt niets over te zeggen. Om te checken of je temps goed zijn kun je eens kijken naar wat de max temperaturen mogen zijn en wat anderen ermee halen.
In elk geval is het op deze manier niet echt een topic waard, dus deze gaat dicht.
Met die temps is hoe dan ook niets mis. verder zijn er zat applicaties die het spul wel goed duidelijk aangeven zoals AMD Overdrive, SpeedFan of je BIOS.

Een beetje meer inzet mag wel. Deze gooi ik op slot.

Dit topic is gesloten.