twee silent nvidia video kaarten in een systeem

Pagina: 1
Acties:

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

Topicstarter
Ik ben een nieuwe pc samen aan het stellen. Daarbij is geluidsproductie ook een redelijk belangrijke eis. Om het aantal ventilatoren (= lawaai) te elimineren en ik graag twee dvi monitoren op mijn pc wil aansluiten, heb ik een video kaart met 2xdvi nodig, of 2 video kaarten met 1x dvi. Nu is het zo dat er wel passief gekoelde video kaarten te leveren zijn, maar de gene met 2x dvi zijn zeer schaars. Ik zit nu dus te twijfelen om 2 passief gekoelde dvi video kaarten(Gainward GeForce 9500GT 1GB) in een Asus P5Q PRO moederbord te stoppen.

SLI aan elkaar verbinden hoeft van mij niet, ik speel geen spellen. SolidWorks doe ik wel redelijk vaak, maar op mijn laptop draaide het ook goed genoeg... En die had een brakke trage kaart.

De grote vraag is of het mogelijk is twee van die kaarten in een systeem te stoppen, omdat ze natuurlijk relatief warm worden. De kaarten zitten ook nog eens vlak boven elkaar (als ik de pci-e sloten goed herken op het mobo plaatje).

De tweede vraag is of ubuntu(vandaar ook nvidia) het fijn vindt om twee pci-e video kaarten aan te sturen. Volgens mij is het geen probleem, maar ik kan er weinig over vinden.

De derde vraag is, is het niet allemaal te veel moeite.. maakt een video kaart koeler (als je hem toch niet zwaar belast) toch al niet veel geluid?

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

Verwijderd

Volgens mij is een gewone vidkaart met 2 x dvi goedkoper, in combinatie met een passieve vga cooler van arctic :)

Daar kun je fans op zetten wat je wil, en regelen naar eigen stilte + je zit niet met het ruimte gebrek, sli probleem (ofzo) en de hele mikmak :)

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Je kan ook een videokaart nemen en daar zelf een andere koeler opzetten (is wss goedkoper) ook kan je kijken of je niet ergens een pci kaartje met dvi kan vinden (heb geen idee of die er met dvi zijn, maar vast wel)
En veel fans kunnen ook weinig lawaai maken. Veel fans kunnen samen meer lucht verplaatsen op lagere snelheden en dus minder geluid.

Hebben de monitoren geen vga aansluiting?

I can't wait to shoot!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MSI heeft sowieso al een 8600GT met 2x DVI die passief gekoeld is. Er zijn best nog wel meer kaarten met 2xDVI die passief gekoeld zijn, of eenvoudig passief te maken zijn.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
http://tweakers.net/price...28=&d727=&d731=&x=23&y=11

Shortlist waarin de passief gekoelde kaarten met 2 DVI uitgangen te vinden zijn, en waar ze beschikbaar zijn. Er zijn er genoeg om een keuze te kunnen maken lijkt me en het is altijd een betere oplossing dan maar 2 kaarten in je systeem te plaatsen, alleen omdat je 2 DVI-poorten nodig bent.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Mijn review :) : productreview: Asus EN9600GT Silent review door GoT

edit:
O, ja: 2x DVI op 1 silent videokaart met verloop naar D-SUB en HDMI.

[ Voor 22% gewijzigd door GoT op 14-05-2009 09:12 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

Topicstarter
Heel erg bedankt mensen! Ik heb duidelijk niet goed genoeg gekeken naar de beschikbaarheid van de passief gekoelde video kaarten met 2 dvi aansluitingen. Ik ga de handel nu bestellen en zal mijn bevindingen laten weten!

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Review schrijven kan natuurlijk ook ;)
En hou bij passieve kaarten rekening met airflow in je kast.

[ Voor 44% gewijzigd door GoT op 14-05-2009 20:37 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1