Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] audiodg.exe crashed steeds , geen geluid meer daarna

Pagina: 1
Acties:

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 23:00
Hallo,

audiodg.exe crashed steeds. hierbij stopt al het geluid. het process neemt dan ongeveer 2gb van mijn geheugen in beslag. het process killen helpt hierbij niet en ik moet de pc herstarten voor het op te lossen.

Alle google antwoorden al geprobeerd; symantec endpoint protection deinstalleerd. ccleaner daarna (er is geen removal tool voor die versie), en ook de exclusieve modus vinkjes bij geavanceerd afspeel apparaten uitgeschakeld. en directx 10 opnieuw geinstalleerd.

system specs:
- Asus P5E64 WS Evolution
- Creative SB X-Fi Xtreme Gamer
- vista enterprise sp1
- Corsair 4GB DDR3 (2x2GB)
- Intel Core 2 Duo E8500

alle suggesties welkom.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je kunt alle effecten proberen uit te zetten. Of gewoon de Windows Drivers gebruiken voor je audio, niet die van Creative, zo te lezen zit daar het probleem in.Ook kun je als workaround de Windows Audio Service herstarten, maar dat lijkt me ook niet zo heel erg fijn omdat steeds te moeten doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 14-05-2009 01:39 ]

• fuuv
alle effecten staan uit. eax, 3d chrystalyzer, mixer, bassboost, enz.

audio services herstarten kan ik idd proberen, echter moet het zich ff voordoen (zit nu rdp, dus ff w88 tot vanavond). windows drivers die hij zelf gezocht heeft heb ik er volgends mij al eens op hebben staan, maar kan het nog wel eens proberen.

• fuuv
ok het kwam weer voor vanavond, audioservice herstarten was geen work around. helaasch.

niemand ervaring met dit probleem? google staat er vol mee, maar niemand heeft een solve.

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
fuuv schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:45:
ok het kwam weer voor vanavond, audioservice herstarten was geen work around. helaasch.

niemand ervaring met dit probleem? google staat er vol mee, maar niemand heeft een solve.
Ik heb dus exact hetzelfde sinds een week. Ik heb dan een 64 bit pc maar dezelfde Geluidskaart. Bij mij slokt hij meer dan 2GB met gemak. Dit gebeurt als ik Ventrilo opstart en geluid afspeel. Dus als input en output gebruikt wordt.
Mijn geluidskaart heeft overigens altijd kuren. want heel vaak schiet het geluid weg of gaat hij automatisch van een 5.1 naar 2.1 instellingen over. maar dat terzijde.
Ik heb geen oplossing voor je. ik zelf kamp nog steeds met het probleem. Ik ga morgen Vista opnieuw erop gooien en dan maar duimen dat het opgelost is.

• fuuv
hej, ik heb volgends mij een driver gevonden die wel correct werkt. fingers crossed. de driver die bij mij tot nu toe werkt is SBXF_PCDRV_LB_2_18_0004. de nieuwste versie die te downloaden is eindigd op 0008 (die werkt dus niet). driver van de orginele cd werkt niet, en de driver die windows vind werkt ook niet.

en mbt de luidspreker instelling die wegspringen, installeer de nieuwste toepassing updates bij creative.com Creative ALchemy 1.25.10 en Creative Opstart-console 2.61.09.

oh en wil best die 0004 versie voor je uploaden, dunno zeker of die geschikt is voor 64bits

[ Voor 8% gewijzigd door fuuv op 20-05-2009 19:13 ]

Pagina: 1