Toon posts:

HDCP gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een ps3 met een normale hdtv. Ik ben van plan om een hp computer te kopen met een full hd monitor. Het enige wat ik niet zeker weet is of ik mijn ps3 dan via HDCP kan aansluiten via hdmi? Zoja is het beeld dan ook echt zo mooi als bij een full hd tv? De monitor zal 25.5 inch zijn.

Ook wil ik hier een home cinema set op gaan aansluiten. Als laatste wil ik dan vragen of ik de hdmi kabel in mij pc (ps3 sowieso) of in mijn monitor moet doen om op mijn ps3 en pc geluid te hebben?

alvast bedankt voor jullie reactie

Maarten302 :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Indien de monitor HDCP ondersteund op zijn native hdmi aansluiting en deze 1920x1080 ondersteund zie ik geen probleem in die combi.

Indien je home cinema set hdmi ingangen heeft zou ik deze als "hub" gebruiken zodat je zowel je beeld als je geluid via deze set kunt schakelen.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29
Ten eerste moet je monitor HDCP ondersteunen. De meeste moderne schermen doen dat wel, zolang er maar een HDMI ingang op zit. Als je daarna ook je PS3 op dat scherm wilt aansluiten, heb je dus een tweede HDMI ingang nodig. Dat hebben lang niet alle schermen.
Hoe het geluid loopt, hangt af van je home cinema set. Als daar een HDMI ingang en uitgang op zit, zou je in principe de HDMI kabel van je PS3 en PC via HDMI op je home cinemaset kunnen aansluiten en daarna een kabel van de versterker naar je scherm. Anders gaat dit vaak apart via bv op een optische SPDIF kabel. Het hangt dus heel erg af van de spullen die je gaat gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

btw, ik kom er net achter dat ik het bij de verkeerde categorie heb gezet.

Excuses daarvoor, ik ben pas lid geworden.

Maarten302

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heeft dit met PMG te maken?

In elk geval, kijk eens naar de aansluitmogelijkheden van de monitor en de apparaten die je er op aan wilt sluiten. HDCP is geen aansluiting, maar een manier om het beeldsignaal te beveiligen.
Lees je eens in en je zult zien dat je je eigen vragen waarschijnlijk prima kan beantwoorden, ook met betrekking hoe je dingen aan moet sluiten.

Dit topic gaat in elk geval op slot omdat ik je eigen inzet mis.

Dit topic is gesloten.