Consumentenautoriteit beboet Pretium Telecom opnieuw

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
nieuws: Consumentenautoriteit beboet Pretium Telecom opnieuw

N.a.v.
PcDealer in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
Rataplan in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
PcDealer in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."

Met name:
Rataplan in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
Ik vrees dat hier toch te veel discussie over gevoerd kan worden - mij is niet zonder meer duidelijk dat de Wet Koop Op Afstand hier van toepassing is. Het geciteerde rept van zaken, terwijl Pretium een dienstverlener is... Als je het echt zeker weet, graag alsnog een topic dus :)
Artikel 46a
In deze afdeling wordt verstaan onder:
a. overeenkomst op afstand: de overeenkomst waarbij, in het kader van een door de verkoper of dienstverlener georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
b. koop op afstand: de overeenkomst op afstand die een consumentenkoop is;
c. overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;

LinkedIn WoT Cash Converter

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit is wel wet koop op afstand. Het zelfde gezeik heb ik met de Nederlands Energie Maatschappij.

Men belt, maakt voicelog (contract), en stuurt een bevestiging. Indien je niet binnen 7 werkdagen annuleert, zit je er dus aan vast...

Die gasten praten zo snel, en zijn zo agressief, dat je amper tijd krijgt om na te denken..

Ey!! Macarena \o/

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En vervolgens gaat Arnoud op vakantie en mag ik het alsnog zelf oplossen :P

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ik kan ook niks ten tegendele aanvoeren en het klinkt allemaal erg logisch, dus ik wijzig het wel even :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.