Ik heb hier een Acer AL1916As. Deze monitor die wil niet meer aan ook al zit de stroom erop. Verschillende stroomkabels uiteraard al getest etc dus daar ligt het niet aan. Maar eens de stoute schoenen aangetrokken en het scherm gedemonteerd. Ik kwam bij 2 printplaatjes uit, een waar de 220v op zit en een waar de VGA poort op zit. Mij lijkt dat het probleem op het voedings-printplaatje zit.
Afijn, ik heb er eens naar gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik beginnen moet. Ik had verwacht ergens een soort zekering (die eventueel gesprongen was) of zo te vinden, maar die kon ik nergens vinden.
Ik kan nu twee dingen doen. Een advertentie plaatsen in V&A of iemand een defecte monitor heeft waarvan ik het voedingsprintplaatje mag hebben.. Of zelf gaan doormeten. Alleen heb ik echt totaal geeen idee waar ik dan zou moeten beginnen. Ik heb namelijk niet zo heel erg veel elektronica kennis. Is het onbegonnen werk of valt er toch het een en ander aan te meten voor een newbie als ik?
Ik heb er ook een foto van gemaakt, dat is deze:
http://i42.tinypic.com/14xyyih.jpg
Edit
Lol, ik zie nu links langs de voedingsstekker een rood blokje waar 'fuse' bij staat.
Had niet verwacht dat dat er zo uit zou zien, maar zou dat die zekering kunnen zijn?
Afijn, ik heb er eens naar gekeken maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik beginnen moet. Ik had verwacht ergens een soort zekering (die eventueel gesprongen was) of zo te vinden, maar die kon ik nergens vinden.
Ik kan nu twee dingen doen. Een advertentie plaatsen in V&A of iemand een defecte monitor heeft waarvan ik het voedingsprintplaatje mag hebben.. Of zelf gaan doormeten. Alleen heb ik echt totaal geeen idee waar ik dan zou moeten beginnen. Ik heb namelijk niet zo heel erg veel elektronica kennis. Is het onbegonnen werk of valt er toch het een en ander aan te meten voor een newbie als ik?
Ik heb er ook een foto van gemaakt, dat is deze:
http://i42.tinypic.com/14xyyih.jpg
Edit
Lol, ik zie nu links langs de voedingsstekker een rood blokje waar 'fuse' bij staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 13-05-2009 22:24 ]
_@/'