Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2020
Ik heb een vyenote S18 mini laptop. Nu staat er Win Xp pro op maar ik ben er niet tevreden mee en wil er graag Linux opzetten. Ik weet alleen niet welke distributie geschikt is. Op internet niets gevonden, Vye beantwoord mijn email niet. Heeft iemand al Linux op de S18 gezet/gezien?

Processor AMD Geode LX500
1 GB RAM
80 GB harddisk
Dislay 800x400
Bluetooth
Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dat ding kan je gewoon Linux installeren volgens vyenote zelf. Zie: http://www.vye.nl/docs/13.pdf

Ik ben zelf nogal gek van Debian of Ubuntu. Persoonlijk zou ik kiezen voor Debian Lenny in combinatie met XFCE want met xubuntu zijn er toch redelijk wat issues volgens distrowatch zie: http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20090427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ubuntu netbook remix oid?
In principe moet elke distro kunnen werken. De hardware is niet echt superstandaard, maar vziw volledig ondersteund in linux, al een hele tijd.

Is dat scherm nou een touchscreen of niet?

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het belangrijkste ben je vergeten: je RAM. Dat bepaalt in grote mate of je er Ubuntu kan opgooien, of Debian, of met dingen zoals Damn Small Linux of aanverwanten aan de slag moet gaan ;).

Edit: 512 MB zou voldoende moeten zijn om al die distro's te proberen, maar Ubuntu lijkt me niet aan te raden, dat is nogal zwaar van thuis uit. Dan zou jer er wat tweak guides moeten bijhalen om je geheugengebruik te minimaliseren.

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 14-05-2009 01:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
Allereerst dank voor de snelle reacties. Ik ga ze een voor een op reageren.

Vye zegt inderdaad dat er Linux op kan, alleen zeggen ze niet welke distro geschikt is. of dat ze een eigen aangepaste distro hebben die je kan ophalen. De support van Vye reageert niet op mijn vragen hierover.

Ik heb geen touchscreen dus dat (driver) probleem zal ik niet hebben onder Linux. Ik weet niet hoe de Bluetooth, wireless en display drivers het eraf zullen brengen. Ik begreep dat linux op laptops nog al eens wat problemen kan geven, in ieder geval meer dan op desktops vanwege de vaak specifieke hardware die is gebruikt.

Ik heb (een beetje) ervaring met Ubuntu, Mandrake en Suse. Ubuntu vind ik de fijnste moet ik zeggen. De Ubuntu remix kan ik denk ik niet gebruiken want in de specs staat dat je een Atom processor moet hebben. Als de installatie daar op checked dan kan ik het niet installeren. Als de distro geoptimaliseerd is voor (specifieke) Atum features dan gaat het niet lekker draaien op de Geode vrees ik.

Ik heb het artikel gelezen en denk dat ik het met Debian Lenny ga proberen. Dat dat weinig resources gebruikt vind ik een groot pluspunt aangezien de Geode processor niet zo sterk is (maar wel lange batterijduur geeft). Ik ga even zoeken waar ik de distro kan ophalen en dan maar propberen denk ik.

Ik houd jullie op de hoogte.

PS
Niemand met een Vyenote in zijn bezit die ervaringen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Gos zou ik je ook nog aan kunnen raden, op basis van Ubuntu, dus wel de repositories van Ubuntu maar niet zo zwaar. Het voelt een stuk lichter en sneller aan dan Ubuntu en is ook toegespitst op ultra-mobile en netbooks.
Kunt deze draaien vanaf live-cd en vanaf usb dus dan kun je het even testen.

[ Voor 7% gewijzigd door berties op 14-05-2009 21:58 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingofping
Bedankt Berties. GOS ziet er inderdaad leuk uit. Ze hebben OSX duidelijk als inspiratie. Maar dat vind ik niet erg, integendeel. Ik ben ook zeer tevreden met mijn Mac. Screenshots: http://www.thinkgos.com/gos/screenshots.html

De specs komen wel overeen op de processor na. Ik heb een 500mHz en zij bevelen een 700mHz aan. Maar het kan best zijn dat je dat niet echt merkt, ik ga tenslotte geen zware applicaties draaien. Ik ga het gewoon proberen. Ik laat weten hoe het verloopt.Ik ben erg benieuwd.

Ik ben nu GOS aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder voor FreeBSD kiezen. Kwestie van Gnome instaleren en je hebt het Ubuntu gevoel.
Maar dan stabieler.
Pagina: 1