Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Onverwijderbare partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een schone installatie op een acer aspire gezet. Het betreft een windows xp home installatie.
Nu heb ik het volgende probleem:
Er is een partitie van 8mb aangemaakt die ik niet kan verwijderen met partition magic noch de installatie cd. Hebben jullie enig idee hoe ik deze partitie weg kan krijgen?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het is waarschijnlijk een hidden recovery partition. Weet je zeker dat je die weg wilt hebben?

Zo te zien is er op google (acer hidden partition) al veel over te vinden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 13-05-2009 21:18 ]

☻/
/▌
/ \

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 02:38

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als je deze echt weg wilt kan je overwegen om gewoon een 'full zero fill' te doen van je harde schijf. Dan vul je gewoon je schijf met nullen en is ALLES weg.

Ik zou echter gewoon die hidden partitie laten voor wat hij is, 8 MB ga je nu ook niet echt missen denk ik...

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Topicstarter
De partitie zit ook niet in de weg.
Maar met opstarten start hij niet in een keer door omdat je dan eerst de goede partitie moet aangeven. Dat wil ik niet

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 19:38
Pas dan even je boot.ini aan. (ik ga ervanuit dat je het standaard bootscreen van Windows ziet) Daar kan je in principe een standaard-partitie opgeven en de time-out op 0 zetten. Je kan ook de regel van de partitie die je in de weg zit helemaal weghalen.

Misschien wel handig om even een backupje ervan te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door doeternietoe op 13-05-2009 21:29 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dan moet je de 2e bootregel in boot.ini verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Ik ga nu proberen boot.ini aan te passen

Probleem opgelost. Bedankt. Nu nog 2 drivers zoeken die ik niet kan vinden en dan ben ik klaar :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 21:42 ]

Pagina: 1