Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Photoshop CS 3 layer select probleem

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 19:09

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik ben net over gestapt op CS3 en heb een vervelend probleempje waar ik niet omheen kan.

Als je een layer wilt selecteren dmv ctrl-(klik op het scherm) springt de geselecteerde layer in de "LAYERS" panel altijd op de layer welke je aanklikt in je bestand. Nu werkt dit nog wel als je geen mapjes (group) maakt. Maarja, als je nogal veel layers hebt ga je ze onderverdelen in groups. Als ik nu een layer aanklik die in een mapje (group) zit springt de geselecteerde layer niet naar de layer die ik heb aangeklikt maar naar de map/group zelf zeg maar. Heel irritant dus, ik denk dan, ja dat weet ik zelf ook wel dat'ie in die group zit, selecteer de aangeklikte layer voor me, nu moet ik dus constant zelf de layer opzoeken om te bewerken. Dit schiet dus totaal niet op en kost me verschikkelijk veel tijd en ergenis....

Iemand een oplossing hiervoor? Thanx ;)

//edit - jeetje, dat ik dit niet eerder heb gezien... Auto-select: (group,layer)... tadaa ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ocdaan op 14-05-2009 09:21 ]