Omdat ik tv op mijn pc wil, ben ik op zoek naar een tv-kaart.
Begrijp me niet verkeerd, op dit terrein heb ik weinig ervaring en kennis.
Ik heb in mijn kamer alleen een coax-aansluiting, dus de tvkaart / -usb receiver moet analoog zijn. Het is me opgevallen dat de PCI-kaartjes een nieuwe concurrent hebben, de ontvangers via usb. Het is mij nog niet echt duidelijk geworden welke van de twee beter is, usb werd slechter geacht maar is kwalitatief toch vooruit gegaan. Bij eenzelfde kwaliteit gaat mijn voorkeur uit naar usb, omdat het makkelijk is en mee te nemen.
Mijn wensen zijn:
- afstandsbediening
- redelijke prijs (100 euro max)
- beeld van goede kwaliteit (relatief)
- PCI of usb met usb als voorkeur
- Audio, liefst stereo
- Teletext, radio en opname/edit mogelijkheden hoeven niet, maar zitten vaak al inbegrepen.
Wat ik op kan maken uit andere fora is dat ik voor Hauppage of Pinnacle moet kiezen.
De volgende kaarten heb ik al gevonden:
Hauppauge WIN-TV HVR-900TV USB 2.0 Analogue & Digital TV Tuner
Beide uitgangen, in principe een goede investering, prijs € 53,00
Hauppauge WinTV-HVR-930C
USB, Prijs € 66,00
Hauppauge WinTV PVR USB 2
USB, Prijs € 89,95
Hauppauge WinTV-HVR-1100
PCI, Prijs € 58,00
Er wordt met allerlei termen gegooid waardoor ik het overzicht een beetje kwijtraak.
PVR en HVR, PVR schijnt iets met recorden te maken te hebben en hvr is een nieuwer type?
Is er voordeel met 'digitale tv kaarten / sticks' tov analoge, en is hiervoor ook een digitaal modem nodig?
Welke aansluiting is kwalitatief het best, usb of pci?
Bedankt voor de hulp!
Begrijp me niet verkeerd, op dit terrein heb ik weinig ervaring en kennis.
Ik heb in mijn kamer alleen een coax-aansluiting, dus de tvkaart / -usb receiver moet analoog zijn. Het is me opgevallen dat de PCI-kaartjes een nieuwe concurrent hebben, de ontvangers via usb. Het is mij nog niet echt duidelijk geworden welke van de twee beter is, usb werd slechter geacht maar is kwalitatief toch vooruit gegaan. Bij eenzelfde kwaliteit gaat mijn voorkeur uit naar usb, omdat het makkelijk is en mee te nemen.
Mijn wensen zijn:
- afstandsbediening
- redelijke prijs (100 euro max)
- beeld van goede kwaliteit (relatief)
- PCI of usb met usb als voorkeur
- Audio, liefst stereo
- Teletext, radio en opname/edit mogelijkheden hoeven niet, maar zitten vaak al inbegrepen.
Wat ik op kan maken uit andere fora is dat ik voor Hauppage of Pinnacle moet kiezen.
De volgende kaarten heb ik al gevonden:
Hauppauge WIN-TV HVR-900TV USB 2.0 Analogue & Digital TV Tuner
Beide uitgangen, in principe een goede investering, prijs € 53,00
Hauppauge WinTV-HVR-930C
USB, Prijs € 66,00
Hauppauge WinTV PVR USB 2
USB, Prijs € 89,95
Hauppauge WinTV-HVR-1100
PCI, Prijs € 58,00
Er wordt met allerlei termen gegooid waardoor ik het overzicht een beetje kwijtraak.
PVR en HVR, PVR schijnt iets met recorden te maken te hebben en hvr is een nieuwer type?
Is er voordeel met 'digitale tv kaarten / sticks' tov analoge, en is hiervoor ook een digitaal modem nodig?
Welke aansluiting is kwalitatief het best, usb of pci?
Bedankt voor de hulp!