Toon posts:

Vraag over intel i7 processor

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site, ik hoop dat mijn vraag hier beantwoord kan worden. Ik wil graag een nieuwe pc gaan kopen alleen heb ik niet zoveel verstand van de verschillende processoren die er zijn.

Wat ik raar vind is dat er tegenwoordig hele nieuwe processoren zijn zoals de i7 processor, alleen heeft die een redelijk weinig aantal gigahertz. Bijvoorbeeld quad core processoren zijn goedkoper alleen hebben ze veel meer ghz.

De i7 processor zal wel veel beter zijn toch?

btw is het een goede keuze om de HP Pavilion Elite m9690nl desktop pc te kopen? Graag jullie mening hierover en eventuele suggesties. De pc zal ik dan gaan gebruiken voor blu ray branden, multimedia, films in full hd kijken, aansluiten op mijn ps3 via HDCP en misschien wat games. Hetgeen wat ik hierboven heb gevraagt is het geval bij deze computer. Het verschil tussen deze en de vorige versie met quad core.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

Maarten302 :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:58
Hallo, welkom op GoT.

Ghz is (lang) niet de enige factor die de snelheid/reken capaciteit van een processor bepaald. Bekijk gewoon benchmarks van, voor jou relevante, toepassingen en kijk wat binnen je budget te halen valt :)

Verder raad ik je aan om eens te kijken naar reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 ;)

Een core i7 lijkt me redelijk zwaar/duur voor jou toepassingen, je kunt ook een core2duo of AMD Phenom II bekijken :) Bekijk eventueel [Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7 en [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 29 eens :)

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-05-2009 20:52 ]

Specs

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:38

g0tanks

Moderator CSA
asfaloth_arwen schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:50:
Ghz is (lang) niet de enige factor die de snelheid/reken capaciteit van een processor bepaald. Bekijk gewoon benchmarks van, voor jou relevante, toepassingen en kijk wat binnen je budget te halen valt :)
Yup, dit is de zogenaamde megahertz myth.

Welkom op GoT ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ghz zeggen niet alles meer tegenwoordig. De nieuwste consumenten processoren zijn over het algemeen ook het snelste (de core i7 van intel en de phenom II serie van AMD). Ze liggen allemaal rond de 3Ghz maar veel belangrijker is de architectuur van een chip.

Het is over het algemeen goedkoper om zelf een pc samen te stellen> Deze kan je laten assembleren (in elkaar zetten) bij een aantal winkels als je dat zou willen (tegen een prijs)

Kijk inderdaad ook eens in de BBG. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009

Een mooi systeem zou bijv zijn:

Product Prijs Act.Prijs
Processor AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 126,-
Moederbord Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 113,90
Geheugen OCZ OCZ3G13334GK € 49,95
Harde schijf Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 69,20
Videokaart Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 204,-
Behuizing Antec Nine Hundred Zwart € 89,95
Voeding Cooler Master Real Power M520 64,41
Optische drive Samsung SH-S223F € 17,17

Overige hardware:
Luidsprekers Logitech G51 € 99,-
Headset Creative Fatal1ty Gaming Headset € 26,-
Toetsenbord OCZ Alchemy Elixir € 24,-
Muis Logitech MX518 € 29,-
Monitor Samsung Syncmaster 2443BW € 253,-

Hier kan je zelf een Blueray speler bij zetten zoals LG GGW-H20L

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 13-05-2009 20:59 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie,

Ik zal jullie ook nog melden dat ik een redelijk groot budget heb: met beeldscherm erbij mag het onder de 2000 euro blijven. Vooral omdat ik een echte snelle computer wil hebben dacht ik dus aan de i7 processor. Ik ga even op google zoeken waar ik een pc zou kunnen samenstellen, iedereen zegt ook dat dit in feiten veel goedkoper is.

Wat betreft de AMD processoren. Ik heb me laten vertellen dat de processoren van intel wat betrouwbaarder zijn, je ziet ook bijna altijd de intel processoren in bepaalde desktop pc's.

De hp die ik had gezien was uit mijn hoofd 1300 euro zonder monitor, met monitor zal ik dus onder de 2000 euro zijn. Is dit volgens jullie een goede pc aangezien er ook redelijk veel features op zitten zoals tv tuner?

Maarten302

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 21:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over de i7 is meer dan zat te vinden, bijvoorbeeld hier:http://tweakers.net/reviews/1024/het-nieuwe-intel-core-i7-platform-getest.html
Voor aankoopadviezen kun je [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht eens doorlezen. 'wat moet ik kopen' topics zien we liever niet, omdat een tweaker z'n eigen hardware kan uitzoeken op basis van specs, reviews en benchmarks.

Dit topic gaat in elk geval dicht, omdat het hier gaat om zaken die met een beetje eigen inzet prima zelf uit te vinden zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.