Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb thuis internet van Ziggo met een Sitecom Wireless Router ertussen.
Mijn partner en ik maken beide gebruik van bepaalde software en bepaalde programma s maar sommige dingen mogen niet opgezocht worden en wil dus laten blokkeren dat ik op sites kan en dat zij op beepaalde sites kan. Heeft iemand enig idee hoe ik dat het beste kan doen?

Want via de 198.162.0.1 van het router kan ik niets vinden

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan moet je een firewall installeren die ook uitgaand verkeer kan blokkeren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag misschien maar hoe kom ik daaraan, heb je ene linkje>?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

is www.opendns.com misschien een oplossing?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik kan het router niet vinden hahah lekker gedoe probeer wel wat

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
%SYSTEMROOT%\SYSTEM32\DRIVERS\ETC\HOSTS aanpassen in notepad is te simpel?

code:
1
2
3
127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 sitedieje.nietmagzien.com
127.0.0.1 *.nogeensite.com

• Dysmael
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:48:
Ja maar ik kan het router niet vinden hahah lekker gedoe probeer wel wat
:X 8)7

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Opendns is inderdaad handig daarvoor, of je zet dingen gewoon keihard verkeerd in je HOSTS-file (verwijzend naar 127.0.0.1 of zo).

Vind het wel een mysterieus vraagstuk trouwens. Twee volwassen mensen die van zichzelf niet op bepaalde sites mogen komen en dat technisch willen blokkeren? Of gaat het toevallig over activatie-sites van software? ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:51:
Opendns is inderdaad handig daarvoor, of je zet dingen gewoon keihard verkeerd in je HOSTS-file (verwijzend naar 127.0.0.1 of zo).

Vind het wel een mysterieus vraagstuk trouwens. Twee volwassen mensen die van zichzelf niet op bepaalde sites mogen komen en dat technisch willen blokkeren? Of gaat het toevallig over activatie-sites van software? ;)
Het gaat voorzal om sites die we niet mogen bezoeken vanwege ons werk en die te blokkeren moeten zijn.
En mijn partner komt nogal veel op bepaalde sites en daardoor is er vreselijk veel verkeer en willen we ook aan banden maar krijg de instellingen niet goed.

Log op mijn laptop in en ga naar het router panel maar dan?
Kan iemand het me uitleggen

• Dysmael
Je hebt volgens mij genoeg uitleg gehad hierboven, daar moet je het verder zelf mee kunnen.

"Ga gewoon niet naar die site's" is te voor de hand liggend trouwens?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan als DNS-server een server van OpenDNS instellen. Daarna maak je een account aan op de OpenDNS-site en geef je aan welke sites er geblokkeerd moeten worden.

Al vind ik het nog steeds een gek verhaal. Je mag er niet heen surfen door je werk.. dan type je toch gewoon niet dat adres in? :P

edit: ik zie nu dat je vooral door OpenDNS samengestelde categorieën kunt blokkeren. Geen idee of je ook zelf een site op de blacklist kunt zetten: probeer het even zou ik zeggen.
edit2: heb even voor je gekeken (wat een service he ;) ) en je kunt gewoon zelf sites toevoegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 13-05-2009 21:11 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

En wat voor rsites bedoel je eigenlijk ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:10:
En wat voor rsites bedoel je eigenlijk ?
eerst maar eens de instellingen zoeken dan want die krijg ik ook nergens naar boven voor de sitecom WL 600

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als het niet lukt in je router, dan kun je natuurlijk gewoon in Windows zelf je DNS-server veranderen :z
Dat moet dan uiteraard wel op elke pc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit hoor in elk geval niet in OH, maar zou beter in NT passsen.
Ik ga je topic echter niet verplaatsen maar sluiten omdat er over het blokkeren van sites meer dan genoeg te vinden is namelijk. Daarbij krijg ik niet de indruk dat je zelf echt veel moeite hebt gedaan om de verschillende mogelijkheden te bekijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.