Onderhoud aan Reserator 1 V2

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30
Hallo,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een 2e hands (of in ieder geval gebruikte) Zalman Reserator 1 V2 die ik hier op tweakers heb overgekocht.

Ik bespeur echter wat viezigheid bij de pomp en de druk lijkt ook wat laag (samen met wat zooi in de verloopstukjes)

Nu heb ik niet bepaald van die dunne armpjes en het lijkt dat de onderkant wel losgeschroefd kan worden.

Nu heb ik dus niet van die dunne armpjes (hint...) maar krijg die onderkant niet los. Is dat wel mogelijk of moet ik het op een andere manier doen (en zo ja hoe?).

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.soer.nl/shop/images/IJzerzaagMetaal42Cm961.JPG

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Very helpfull, plankton123...

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om gewoon een schoonmaakmiddel door de reserator te pompen en daar na door te spoelen met demiwater.
Je zou ook pure spiritus er doorheen kunnen doen. Denk niet dat dat iets aantast maar wel de troep oplost.

Een reserator ljkt mij niet echt iets om open te maken. En je zegt dat de druk laag ligt, maar voor zover ik weet bouwt hij sowieso niet zo gek veel druk op. Pomp is niet heel krachtig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
spiritus gaat natuurlijk niet helpen tegen algen.....

als er echt veel zooi in zit, kun je met bleekwater spoelen. Pas daar wel mee op, want het vreet ook je huid en kleding weg als je ermee knoeit.

open maken van de reserator lijkt me geen goed idee omdat je -als het al kan- goed kans hebt om het niet meer goed vloeistofdicht terug in elkaar te krijgen.

Petrolhead en draadjesnerd

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erg heet water werkt ook goed. Ik heb eens een radiator gehad die helemaal vol zat met algen. Daar heb ik toen water ingegooit dat net van de kook af was. Gewoon water er in gooien een flink schudden, de troep komt dan aardig goed los en er uit.

Ik weet verder niet hoe je dat ding open kan maken.
open maken van de reserator lijkt me geen goed idee omdat je -als het al kan- goed kans hebt om het niet meer goed vloeistofdicht terug in elkaar te krijgen.
Als het zonder open maken kan is dat idd een goed idee. Maar uit ervaring weet ik dat de meeste dingen van waterkoeling prima open te maken zijn, en ook weer waterdicht in elkaar te zetten zijn. Als die spullen maar een O-ring hebben, dan gaat het wel goed. Zonder O-ring is het niet echt aan te raden, tenzij het echt niet anders kan.

Verwijderd

Dan zou je wel vloeibare pakking ertussen kunnen gooien.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

heb je de blauwe of de zwarte ... google is nl in dit geval niet je beste vriend....

Als het de blauwe is dan kan je net als de boven kant de onderkant los schroeven,
(eigen ervaring alhoewel was het wel een 1 v1 en niet een 1v2)
echter heb je hier wel een bankschroef voor nodig.
En als je geen krassen wilt maken een beetje dikke doek.
Let op idd met bijtende schoon maak middelen bij mij was hij nl van binnen ook geanodiseerd en dat loste echt wel op toen ik het ging schoon maken.
Verder zit er gewoon een rubbere o ring tussen die je bij de meeste ijzerwaren winkels wel kan vinden.
Als ik me niet vergis het zelfde als aan de boven kan (is inmiddels een jaar of wat terug.)

veel succes en je weet het
ps let op bij het inelkaar zetten dat het gewoon soepel in elkaar moet draaien.(ofc tot je bij de o ring bent:P)
en je het dus niet scheef in elkaar zet alu help je zo om zeep dus ook alu schroefdraad.

my 2cents

Na rose e cient spin

Pagina: 1