Linksys Port Forwarding

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb hier tijdelijk even een Linksys AM200 modem staan die doormiddel van een RFC 1483 Bridged verbonden is met Orange/Online Extra.

Ik heb een webserver die het lokale IP 192.168.1.11 heeft. Als ik deze server lokaal vanaf hetzelfde netwerk aanroep is alles koek en ei, ik krijg netjes de pagina voorgeschoteld.

Ik heb middels het venster "Applications & Gaming" de portforwarding als volgt ingesteld:

Start Port: 80
End Port: 80
Protocol: Both (TCP/UDP)
IP Address: 192.168.1.11

en vervolgens uiteraard ge-enabled. Ik heb de settings gesaved, de modem opnieuw laten opstarten dus je zou zeggen dat het moet werken.

Als ik nu mijn site aanroep (via een proxy of iets dergelijks) krijg ik slechts een time-out, en geen website te zien.

DMZ staat uit, ik heb verder in de configuratie geen vreemde dingen gezien dus ik weet eigenlijk niet hoe ik nu verder moet.

Hiervoor hadden we een Speedtouch die het altijd uitstekend deed, gewoon forwarden en er was geen vuiltje aan de lucht. Wie schijnt licht in het duister?

Verwijderd

Als ik nu mijn site aanroep (via een proxy of iets dergelijks) krijg ik slechts een time-out, en geen website te zien
En als je het nou eens echt van buitenaf probeert?
DM je IP anders, dan wil ik het wel vanaf een aantal locaties proberen voor je.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:47
edit: Iets met een klepel...

[ Voor 107% gewijzigd door HenkEisDS op 13-05-2009 20:06 ]

Verwijderd

HenkEisDS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:57:
Mijn linksys router kan op één of andere manier IP adressen niet linken aan MAC-adressen. Ik denk dat dat bij jou ook het geval is, want als je je router reset krijgt je server een nieuw IP-adres waardoor je portforwarding-instellingen niet meer kloppen.

Misschien kan je op je router een andere firmware installeren waarbij je wel IP's kan linken aan MACs'.
Of je reactie was voor een ander topic bedoeld, of je hebt de TS niet gelezen.
Het probleem wat mcdronkz heeft, heeft namelijk niets met IP reserveringen te maken ;)

• mcdronkz
Mijn IP is als volgt: 83.119.239.59

Interne adressen zijn allemaal handmatig ingesteld, de server in kwestie dus ook en dat heeft niks met DHCP en andere zaken te maken.

Verwijderd

Staat niks open op dat IP.
Edit je IP adres overigens even weg, niet de hele wijde wereld hoeft dat toch te weten? ;)

Edit: Doorloop de volgende stappen nog eens:
http://portforward.com/en...inksys/AM200/Echolink.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 19:19 ]

• mcdronkz
Maakt me niet uit, ik zou graag hebben dat iedereen op de wereld m'n websiteadres wist, dan hadden ze ook meteen m'n IP, maar dat is helaas tot op de dag van vandaag nog niet waar.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?

- edit -

Thanks voor die site, even proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door mcdronkz op 13-05-2009 19:19 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:16:
Staat niks open op dat IP.
Edit je IP adres overigens even weg, niet de hele wijde wereld hoeft dat toch te weten? ;)
Nou ja als je toch van plan bent een webserver te gaan draaien daarop is dat niet zo erg ;)

Maar heeft je router naast de portforwarding functie misschien ook nog een firewall waarin je de poort ook nog open moet zetten?

Verwijderd

mcdronkz schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:19:
Maakt me niet uit, ik zou graag hebben dat iedereen op de wereld m'n websiteadres wist, dan hadden ze ook meteen m'n IP, maar dat is helaas tot op de dag van vandaag nog niet waar.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien?
Lokaal geen firewall draaien? Hoe is je website gehost?

• mcdronkz
Er staat sowieso geen firewall op die Linux server, en die van de Linksys staat ook op "disabled".

Verwijderd

Moet je wel een start en end port opgeven en niet alleen een start port

• mcdronkz
Hier overigens m'n NAT mapping table:

code:
1
2
3
Index Protocol Local IP        Local Port Pseudo IP        Pseudo Port Peer IP           Peer Port
6   TCP    192.168.1.11 80       83.119.239.59  80        194.134.193.16    3979
7   TCP    192.168.1.11 80       83.119.239.59  80        194.134.193.16    1983

't Lijkt dus wel alsof 'ie binnen komt (met 194.134.193.16 heb ik 'm zelf geprobeerd) maar vervolgens gebeurt er niks op de één of andere manier.

Verwijderd

Het lijkt er inderdaad op dat het portforwarden goed gaat en het probleem in je server zit.
Waar luistert je webserver naar? Accepteer die wel verbindingen van buiten je netwerk?

• mcdronkz
't Is al opgelost, het gateway adres stond verkeerd ingesteld bij de server. Ik kon 'm wel lokaal bereiken omdat ik de oude router (die ons tegenwoordig niet meer van internet voorziet) nog in het netwerk stond, en het gateway adres daarom niet persé fout was.

Stom, maar 't is opgelost!

Verwijderd

Fijn om te horen dat het is opgelost en dat je dat ook meld :)
Pagina: 1