• Schaapje1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07-2023
Beste,

Sinds een paar maanden heb ik al last van wat problemen met mijn computer. Het is namelijk zo dat hij telkens bij het opstarten (voor dat ik de bios al in kan) vast loopt op Memory Test.

Na een tijdje is het weg gegaan en nu is het dus blijkbaar terug. Permanent!

Wat ik ook doe, ik krijg mijn pc niet doorgestart. Hij blijft telkens maar op Memory Test hangen.

Ik heb geprobeerd de 2 geheugen modules apart in elke bank getest. Dus samen en apart. Niks blijkt te werken.

Voeding: Cooler Master 500W
Mobo: Gigabyte P35-DS3R
CPU: Q6600
Videokaart: 9800GTX+

Ik heb alle onnodige HDDS en externe eruit gehaald en alleen mijn OS HDD erin laten zitten. DVD/geluidskaart etc ook allemaal eruit.

Tevens heb ik gevoeld en geluisterd of mijn OS HDD wel draait en hij doet hij gewoon.

Ook moet ik er even bij zetten dat mijn voeding koeler wel eens ratteld

Hopelijk kan iemand mij snel helpen aangezien ik met spoed mijn PC toch echt nodig heb.

*edit*

Terwijl ik dit aan het schrijven ben is hij dus eindelijk naar bijna 5 minuten door gestart op 1 module. Dit is zowiezo niet normaal, dus vandaar dat ik het toch nog maar even post.

Met vriendelijke groet,

Rajko Udovicic

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Heb je misschien ander geheugen om te testen, kan zijn dat geheugen kapot is gegaan.

Is het probleem zomaar ontstaan? Of heb je iets vervangen waardoor misschien het geheugen anders is gaan gedragen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je vermeld wel je specs, maar je zet er niet bij welk geheugen je gebruikt ? :p

Verder lijkt me dit gewoon kapotte RAM, probeer eens andere RAM latjes, en boot zeker eens een Memtest86+ CD.

Dat tooltje staat ook op de Ubuntu Live-CD en als ik me niet vergis ook op de Vista DVD.
Laat het wel een nachtje ongeveer draaien, en als er fouten (in het rood) staan als je opstaat, dan heb je een probleem :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

over je voeding fan, ff uit elkaar halen, smeren met naaimachineolie en schoonblazen. (stof)

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Petervanakelyen schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:29:
Je vermeld wel je specs, maar je zet er niet bij welk geheugen je gebruikt ? :p

Verder lijkt me dit gewoon kapotte RAM, probeer eens andere RAM latjes, en boot zeker eens een Memtest86+ CD.

Dat tooltje staat ook op de Ubuntu Live-CD en als ik me niet vergis ook op de Vista DVD.
Laat het wel een nachtje ongeveer draaien, en als er fouten (in het rood) staan als je opstaat, dan heb je een probleem :)
memtest op cd branden en booten en een nachtje laten draaien ? en dan ? that's it ?

Specs

• Schaapje1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07-2023
@ SUD

Ik zelf heb geen ander geheugen om te testen, maar ik dacht dat me broer nog wel een module van ddr2 ergens heeft liggen.

Nee, het probleem is zomaar gekomen. En zoals ik al zei, het probleem is nu opeens weer weg. Gisteren na dat hij doorgestart is (wat zon 5 minuten in beslag nam) heb ik nog geen andere problemen ondervonden. Ik heb alles weer aangesloten, de modules in elke bank los getest en alles werkt. De HDD, Externe, coolers, etc weer allemaal aangesloten en het werkt weer prima. Heel vaag.

@ Peter

Ja sorry, ik wist dat ik iets vergeten was om te vermelden, maar wist niet precies meer wat.

Maar ik gebruik: Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D 2GB (2x 1GB).

Mem test draaien duurt te lang, en ik ben te lui en heb daar geen geduld voor. En ik mijn pc altijd uit omdat hij een ..... herrie maakt. :D

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:44:
[...]

memtest op cd branden en booten en een nachtje laten draaien ? en dan ? that's it ?
als je ook echt fouten hebt probeer je het met een enkele ram reep, net zolang totdat je weet welke de problemen veroorzaakt.
Mem test draaien duurt te lang, en ik ben te lui en heb daar geen geduld voor. En ik mijn pc altijd uit omdat hij een ..... herrie maakt.
als je niet wilt testen, waarom heb je dan een topic geopend? zonder jouw eigen inzet komen we er nooit uit. deze mensen hier proberen je te helpen, ik vind het dus gek dat je hier niet voor open staat.

offtopic:
me 200ste post op GoT *O*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schaapje1987 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:50:
Mem test draaien duurt te lang, en ik ben te lui en heb daar geen geduld voor. En ik mijn pc altijd uit omdat hij een ..... herrie maakt. :D
Met zo'n instelling kom je natuurlijk nergens.
Test het gewoon, anders heeft een topic ook weinig zin als je niets doet met de geboden oplossingen.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:58:
[...]

als je ook echt fouten hebt probeer je het met een enkele ram reep, net zolang totdat je weet welke de problemen veroorzaakt.
[...]
goede tip, thankx ! :)

Specs

Pagina: 1