Winamp Playlist rebuild scripten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ik ben nu eigenlijk al een tijd aan het zoeken naar een manier om mijn Winamp playlist automatisch op te kunnen bouwen.
Dit heeft meerdere redenen, ik heb een erg grote muziek collectie waar vaak muziek bij komt (35.000+ MP3's) en daarnaast komt het ook wel eens voor dat er per ongeluk een file verwijdert word etc. en dit dan te laat word opgemerkt.
Daarnaast maak ik gebruik van een bepaalde volgorde in mijn playlist (Op genre enzo) en heb ik headers gemaakt die per Genre / Muziektype (Album, Track, Vinyl) in de playlist worden opgenomen.

Het is dus niet zo makkelijk als simpelweg mijn complete muziek map even toevoegen in Winamp, maar dit moet in een bepaalde volgorde.

Na wat zoeken kwam ik erachter dat Winamp wat commandline parameters kent, alsmede wat plugins die er nog meer toevoegen. De enige parameter waar het mij om te doen is zit er echter helaas niet tussen!
Ik zoek dus eigenlijk een methode om de "Enqeue Folder..." optie via commandline aan te spreken.
Daarmee ben ik in staat een scriptje te schrijven waarbij ik dus een stuk of 50 subfolders met tussendoor de MP3 Headers in de volgorde van mijn voorkeur kan neerzetten. (Desnoods met een wait.exe / sleep.exe commando er tussendoor om het vastlopen bij grote mappen toevoegen te voorkomen).

Dit is na wat zoek en denkwerk de enige methode die ik kan bedenken om dit te bereiken.
Ik weet dat er ook een Enqeue Folder optie in het Context menu van Windows zit zodra Winamp is geinstalleerd...ik beschik alleen niet over genoeg programmeer kennis om te weten of dit ook via commandline aanspreekbaar is.

Zou iemand misschien de helpende hand kunnen bieden? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
een .PLS of .M3U is gewoon een verwijzing naar een bestand dus je kan gewoon dat in een bestand gooien... dat doet ie dan zonder de tags maar dat kan Winamp daarna wel erbij vogelen :) daar al aan gedacht?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je de media library van Winamp gebruikt, kun je ook "Smart Views" gebruiken. In feite is dit gewoon een filtertje. Op deze manier kun je alles indelen zoals je zelf wil, en je hebt het voordeel dat als er bestanden bij komen / worden verwijderd dat Winamp deze smart views bijwerkt. Dit bijwerken kun je automatisch laten doen, of handmatig. Daarvoor moet je bij de optie "Watch folder" zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
teh_twisted schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:31:
een .PLS of .M3U is gewoon een verwijzing naar een bestand dus je kan gewoon dat in een bestand gooien... dat doet ie dan zonder de tags maar dat kan Winamp daarna wel erbij vogelen :) daar al aan gedacht?
Ik snap je uitleg niet helemaal? Je zin lijkt ook wel een beetje krom (no offense).

Als je bedoeld dat ik per map een M3U bestand aan kan maken en deze vervolgens achter elkaar uit kan voeren, ben ik het met je eens. Het probleem is dus dat de inhoud van mijn muziekmappen wekelijks veranderd (er komen nieuwe nummers bij) waardoor de M3U bestanden ook telkens weer opnieuw gemaakt moeten worden.
Dat resulteert eigenlijk in dezelfde situatie als hoe deze nu is. ;)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:42:
Als je de media library van Winamp gebruikt, kun je ook "Smart Views" gebruiken. In feite is dit gewoon een filtertje. Op deze manier kun je alles indelen zoals je zelf wil, en je hebt het voordeel dat als er bestanden bij komen / worden verwijderd dat Winamp deze smart views bijwerkt. Dit bijwerken kun je automatisch laten doen, of handmatig. Daarvoor moet je bij de optie "Watch folder" zijn.
Ik zit even te kijken naar deze optie...
Als ik je beredenering goed begrijp, moet ik voor ieder genre (of iedere onderverdeling) een Smart View aanmaken, waarna ik vervolgens deze telkens kan bekijken door hier op te klikken.
(Dat lijkt dus een beetje op een Playlist per Genre of per onderverdeling die ik wil).
Deze kan dan ook telkens geupdate worden....
Klopt mijn beredenering? :)

Enige nadeel is al wel, dat ik dan niet de playlist gebruik maar de media library, tenzij het mogelijk is om een playlist aan te maken door het bij elkaar voegen van al de smartviews, zodat ik nog alles in 1 overzicht heb?

[ Voor 41% gewijzigd door Da_maniaC op 13-05-2009 18:54 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je redenering klopt helemaal. De smart view is zelfs al heel makkelijk per genre te maken doordat je bestandsstructuur dit ook doet.

Ik gebruik een vergelijkbare manier. Zo heb ik bijvoorbeeld classic rock in een smart view staan, en dance, en...
Wil ik nu alles in één playlist hebben, kies ik eerst de gewenste smart view. Dan is het een kwestie van alles selecteren (ctrl a dus) en in de playlist zetten. Zo ook voor iedere andere gewenste smart view.

Ik weet niet of je smart views kunt selecteren via de commandline. (ik weet ook niet of dat uberhaupt nodig is, je kunt de filters vrij krachtig maken)

Het updaten van de database (je geeft aan welke directories in de gaten gehouden moeten worden door deze op te geven als Watch Folder) kan automatisch gebeuren met een bepaalde interval, of altijd bij het opstarten van winamp, of handmatig. Ik heb het op handmatig gezet, want het doorzoeken van een paar duizend bestanden duurt toch wel even, ook al gebeurt het voor zover mogelijk op de achtergrond.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
En toen ontdekte ik "dir C:\Muziek\*.mp3 /b /s>C:\Playlist.m3u" :o
Krijg gelijk een output in een .m3u file welke werkt in Winamp!

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik alle aparte commando's in 1 bestand krijg.... :z

[Edit]
Copy C:\Playlist1.m3u+C:\Playlist2.m3u C:\FinalList.m3u :o

Ik moet er gewoon om lachen dat dit achteraf met de MS-DOS commandline te scripter is eigenlijk. :D

* Da_maniaC gaat aan het scripten. :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 14-05-2009 16:23 ]

Pagina: 1