Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijndomein.nl alweer problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.363 views

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 16:02
Zijn er hier meer mensen met een domein bij mijndomein.nl?

De afgelopen dagen is het weer helemaal raak bij ze, mijn website heeft nu alweer problemen, Ik kon er net nog op echter nu is mijnbazaar . nl al niet meer beschikbaar.

Weten mensen of ik mijndomein.nl aansprakelijk kan stellen hiervoor?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort problemen bij mijndomein.nl? wat hebben jullie gedaan of wat gaan jullie doen?

[ Voor 18% gewijzigd door GranCanaria op 13-05-2009 17:57 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 21:46

lasharor

7 december 2004

Tja, wat beloven ze qua uptime van servers? en wat staat er in de algemene voorwaarden?

Heb je die eigenlijk al doorgegeken?

Verwijderd

Heb er meerdere domeinen, maar geen problemen bij mij? (afkloppen)

• GranCanaria
Ik heb zojuist gekeken en mijnbazaar . nl is weer terug echter komt het later wel erg vaak voor dat er problemen zijn.

Bouncing_tom: heb jij laatst geen problemen gehad met je domeinen?

Verwijderd

Ik zie weinig concreets over welke problemen er volgens jou zouden zijn geweest. Waar zijn de traceroute logs? Wat zeggen ze hier zelf over?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb er meerdere (>10) domeinnamen staan en neem er ook hosting af en heb tot op heden vrijwel nooit problemen gehad.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:02
Ze hebben de laatste dagen nogal problemen met hun storage systeem, wellicht lag het daar weer aan?

• GranCanaria
Ik heb helaas geen traceroute logs gemaakt, is er nog een andere manier om de downtime van gisteren te achterhalen?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07
GranCanaria schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:15:
Ik heb helaas geen traceroute logs gemaakt, is er nog een andere manier om de downtime van gisteren te achterhalen?
Kijk hier even (nummer 197 ;)):
http://www.webhostingtalk.nl/uptime.php

• GranCanaria
Bedankt Manueltje22, 197 klinkt eigenlijk niet zo slecht echter is het erg irritant als de downtime meerdere malen per maand is.

Dat is in ieder geval een erg handig lijstje. bedankt

• GranCanaria
ok mijn site ligt er nu weer uit.

wilt iemand anders die een domein heeft bij mijndomein.nl nu gelijk even testen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

GranCanaria schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:28:
ok mijn site ligt er nu weer uit.

wilt iemand anders die een domein heeft bij mijndomein.nl nu gelijk even testen?
Een andere site die daar ook staat werkt op dit moment gewoon, maar het is aannemelijk dat een hostingprovider zoals deze meerdere server heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Skerekrow
Ze gebruiken een gedeeld storage systeem niet alleen individuele servers. Als dat problemen heeft ligt bijna alles plat (dat waren de storingen ook uit het verleden).

Verwijderd

Ik heb 4 domeinen bij mijndomein, maar tot op heden zeer tevreden, afgelopen zaterdag geen happeringen ontdekt op mijn site`s.

• GranCanaria
oke het is weer zover, mijnbazaar.nl kan nu geen verbinding maken met de database.

Het leuke is, ik heb er niets aan verandert.

Ik word echt helemaal gek van mijndomein.nl, ik hoop dat mensen dit hier bijhouden / lezen en geen domein nemen bij ze.

• GranCanaria
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:14:
Ik heb 4 domeinen bij mijndomein, maar tot op heden zeer tevreden, afgelopen zaterdag geen happeringen ontdekt op mijn site`s.
Marcel heb jij nu problemen bij ze?

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

GranCanaria schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:10:
oke het is weer zover, mijnbazaar.nl kan nu geen verbinding maken met de database.

Het leuke is, ik heb er niets aan verandert.

Ik word echt helemaal gek van mijndomein.nl, ik hoop dat mensen dit hier bijhouden / lezen en geen domein nemen bij ze.
Die laatste opmerking is een beetje raar. Waarom hoop je dat mensen geen domein nemen bij ze? Wat heb jij daar aan?

On topic: heb je al contact met mijndomein.nl opgenomen? Bij mij reageren ze altijd best vlot als ik wat vraag.
Alleen hier klagen dat je site niet bereikbaar is helpt niet hoor.

Op de storingspagina wordt voor het laatst op 10 mei gemeld over Blade34 die niet goed werkt en daarom herstart is.
Overigens doet je site het op dit moment wel.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Verwijderd

De servers van Mijndomein zijn zo langzaam omdat er in sommige gevallen duizende websites op een server staan.
De meeste websites daar zal nooit niemand naar toe surfen, en dat is het idee achter het mijndomein concept.
Vergeet dat verhaal over “geen grote auto's en geen telefonistes en poespas”.
De truc is om de servers zoveel mogelijk maal te verkopen, en alles te automatiseren.
Als er wel een paar drukke websites op de server staan geeft dat al snel problemen.
Ik heb zelf vier domeinen gehad bij Mijndomein, over een periode van twee en een half jaar, en performance problemen spelen al minstens twee jaar.
Met name de servers die Mijndomein blade22,blade27,blade28,blade32,blade23 en blade13 noemt zijn zeer slecht.
Op blade 28 en blade32 staan blijkbaar sites die tijdens de avond uren zeer druk zijn.
Deze servers zijn gewoon onbruikbaar in de avond uren.
De reden dat servers vaak onbereikbaar zijn ligt aan het beheer, dat gebeurt gewoon niet.
Ze laten die dingen draaien totdat ze in de soep lopen, en dan resetten ze de server even in de hoop dat het probleem dan vanzelf opgelost is.
Logischerwijs is het goed mogelijk dat je daarna bv je Database kwijt ben, als gevolg van een FSCK.
De database files die je mist zullen ongetwijfeld in de lost&found staan, maar daar kijken ze echt niet naar.
Laat staan dat ze het even in orde maken.
Ze hebben nu inderdaad een probleem dat nogal in het oog springt omdat hun eigen site hierdoor een dag lang plat lag.
Maar het technische service niveau van Mijndomein was al tijden om te huilen.
Het verzenden van mail via hun server werkt vaak niet, en hun greylist filter ( dat voor spamfilter door moet gaan) staat zo ingesteld dat ook de legitieme mail niet aankomt.

Maar men heeft hier inderdaad gelijk,het heeft geen zin om hier te klagen, die Mijndomein boys lezen dit echt niet.

Je kan beter bij Mijndomein vragen of ze je site op een andere server kunnen zetten.
Wel even een back-up maken eerst, op een of andere manier ben je altijd je database en email kwijt als de support van Mijndomein iets aan je account veranderd.

Een echte tweaker zet natuurlijk gewoon zijn eigen server thuis op natuurlijk ;-)

Je bent trouwens niet de enige die problemen heeft:

http://www.webhosters.nl/...mijndomein-nl/ervaringen/
http://webwereld.nl/nieuw...oring-bij-mijndomein.html
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67715
http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=20945

Verwijderd

Ik heb onlangs ook wat storingen gehad op mijn website.
Kreeg ook netjes van Mijn Domein een antwoord op mijn hulpvraag.
Ik gebruik mijn website ruimte aldaar als test portaal dus geen noodzaak.
Wat ik een groot nadeel vind is dat mijn websites met een MSQL database erachter erg langzaam reageren.
Je kunt maar het beste statische pagina's daar hosten, voor database gestuurde pagina's zou ik toch echt voor een betere provider kiezen. Goedkoop is duurkoop, zeg maar.

Verwijderd

Zo goedkoop zijn ze niet.

Deze hoster kost ook zoiets een is veel schappelijker
en communicatiever dan mijndomein.

http://www.antagonist.nl

In het meest gunstige geval zijn ze markt conform.

Reken zelf maar uit,

Voor 100 Euro per maand heb je je eigen 1u server geheel
voor je zelf.
En ben je niet beperkt door wat de systeem beheerder van
Mijndomein “goed” vind.

Dat is dus 1200 Euro per jaar.

Als je daar 3000 sites op zet kost dat per site dus
40 Euro cent per jaar inkoop.
Dan blijft er dus 28 Euro en zestig cent over
voor overhead en dergelijke.

Een leuk handeltje als je 260000 domeinen draait.

Daar kan echt best wel wat meer service af!

Meer schijfruimte enzo is natuurlijk een sigaar uit eigen doos.

En volgens mij hoeft je dan ook niet meteen dat incasso bureau
op iemand zijn dak te sturen als de eerste automatische incasso niet lukt.
Dat is sowieso iets vreemds om meteen na twee weken een
incasso bureau in te schakelen.
Als de automatische incasso de eerste keer niet lukt kun je het
later toch nog een tweede keer proberen.
Of die persoon gewoon even bellen, een beetje lomp om meteen
die nieuwe! klant als wanbetaler te bestempelen.
En na twee weken al een boete te geven.

Een mooie demonstratie van negatieve klanten binding.

http://forum.opgelicht.nl...bf57853eda5aac92e08c676e7

http://www.incassoklachte...ex.php?mode=detail&id=607

http://www.incassoklachte...ex.php?mode=detail&id=602

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Stelletje huilies :/

Wat verwacht je zelf dan, kom op zeg, betere hosters zijn gewoon duurder, daar is een REDEN voor.
Mijndomein, en vele andere zijn budget hosters, maw zware overboeking van servers.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Goedkoop = duurkoop.. ;)

Dan begin je toch je eigen webhost... heb je het gezeur ook niet ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

CrankyGamerOG schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:15:
Stelletje huilies :/

Wat verwacht je zelf dan, kom op zeg, betere hosters zijn gewoon duurder, daar is een REDEN voor.
Mijndomein, en vele andere zijn budget hosters, maw zware overboeking van servers.
Inderdaad. Hoe goedkoper een provider is, hoe meer huilies er op afkomen.

Het is gewoon een grappige dienst om voor heel weinig geld je prive domeintjes door te piepen.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Reviews op webhosters zegt genoeg over service van mijndomein raad aan over te stappen.

Ben zelf zeer te spreken over deze voordelige webhosters: sohosted, your name webhosting. Of shop in het buitenland Lunarpages iets tragere response maar wel veel ruimte/dataverkeer en stabiliteit.

Voordeel van Sohosted is stabieliteit, service. Wel geen schokkend ruimte of dataverkeer. Heb er nu 2 sites aantal jaren draaien.
Yourname webhosting heb ik jaren gehad en zeer tevreden over. Alleen jammer genoeg beperkt aantal Mysql en ftp accounts mogelijk wel veel ruimte/verkeer.

Overigens je-eigen-domein.nl is ook zeer relaxed voor goeie redirect domein a 15 euro linken naar welke locaties dan ook en url blijft staan.

Zie ook ervaring linkjes op webhosters.nl

[ Voor 22% gewijzigd door funrider op 28-05-2009 13:20 ]

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik heb het een beetje gehad met dit topic. Overigens werk ik niet bij Mijndomein.nl, het is gewoon in het algemeen vervelend als dit soort topics hier rondzwerft. Uiteindelijk komt het neer op het afblaffen van de ene hosting provider, en het de hemel in prijzen van anderen. Of als je het nog simpeler wilt zeggen: smaad en spam.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GranCanaria schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:10:
Hier klagen lijkt me niet de goede plek, dat moet je bij mijndomein.nl doen.
Daarnaast kan het gewoon ook onderhoud zijn.
En storingen als deze komen ook bij de betere hosters voor. Misschien dat de looptijd dan wel korter is.

Duidelijk heb jij grote problemen met mijndomein.nl. Is hele simpele oplossing voor:
Opzeggen en verhuizen naar een andere hoster. Pobleem opgelost.
Want?
Misschien hebben andere mensen met een klein uitgave patroon wel hele andere verwachtingen bij een hoster als deze.

Alles kan stuk.

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Ja zo kunnen we ook reclame maken... Zo weet ik er ook nog een paar hoor

Verwijderd

Het excuus dat ze zo goedkoop zijn is natuurlijk ongelooflijk dom en kortzichtig verhaal.

Mijndomein stelt letterlijk “goede hosting en goede support voor een lage prijs.

Hiermee suggereren ze dus impliciet dat het mogelijk is om dat te leveren voor 29 Euro.
Verder bevestigen ze dit nog een keer expliciet door te melden dat ze dit kunnen door geen dure auto's er op na te houden en geen poespas ( wat dat ook in mag houden).
Als je het een belooft en het ander levert is dat op zijn zachts gezegd misleidend.

Als je voor 29 Euro geen goede hosting kan leveren moet je het ook niet aanbieden.

Op die manier verpest je alleen de markt voor bedrijven die de belofte wel waar proberen te maken.
Met als gevolg dat die ook de kantjes er af gaan lopen.

Uiteindelijk is dat voor de hele hosting bedrijfstak nadelig.

En voor de klant uiteindelijk ook.

Verwijderd

Het lijkt mij ook geen kwestie van een lage kostprijs dat je direct zonder enig bericht na twee weken meteen doorgaat naar het incasso bureau.
Meer een kwestie van domme lompigheid.

Dat automatische incasso script van Mijndomein klopt gewoon niet.
Het is toch een vrij eenvoudige API die een duidelijke! Melding geeft wanneer er een probleem is met de account gegevens.
Maar Mijndomein vangt deze meldingen gewoon niet af.
In mijn geval heb ik gewoon de correcte gegevens verstrekt , en er staat voldoende saldo op de rekening.
Maar toch lukt het ze niet om de transactie er door te krijgen.

Het is duidelijk iets waar alleen Mijndomein mee worstelt.
Andere bedrijven lukt het gewoon wel om geld af te schrijven.
Het lijkt mij voor Mijndomein ook wel interessant om er achter te komen waarom deze transacties niet lukken.
Misschien een aardig idee om iedere dag een rapportje uit te printen, met de transacties die niet goed zijn gegaan.
Dan komen ze er vrij snel achter wat ze fout doen lijkt mij zo.

Dit heeft weinig te maken met huilebalken, maar veel meer met een gebrek aan programmeer kwaliteiten bij Mijndomein.

Juist als je er naar streeft om de goedkoopste te zijn en grote aantallen klanten wil bedienen,moet je juist! dit soort dingen gewoon goed!!!!! uitwerken en niet half.
Dit kost hun ook extra tijd en dus Geld.

Als ik ergens een schijt hekel aan heb is het dit soort gezeik.
Whatever het prijsverschil ook mag zijn met een duurder alternatief, is het mij dubbel en dwars waard om niet mijn tijd te verkloten aan dit soort gedoe.

• GranCanaria
ja het is weer zover.

weer problemen bij mijndomein.nl

Ongeveer een kwartier terug viel het al op, en nu ligt de website er weer uit.

Update:

en hij is weer te bereiken.

Ik heb het gevoel dat het niet lang zal duren voordat de boel er weer uitligt bij ze.

Het valt me overigens op dat het gewoon elke maand voorkomt, echt vreemd hoor.

Ik haal na mijn vakantie mooi de website weg daar, ik heb er echt genoeg van.

In hun laatste email gaven ze dit overigens aan:

Wij kunnen uw frustratie voorstellen alleen kunnen wij van de helpdesk hier ook niets tegen doen. Dit probleem is niet alleen bij u ontstaan maar op de complete server. Overigens vindt ik het vreemd dat u veel geld uitgeeft aan adwords en banners, maar dan bij ons vervolgens een account van 29euro per jaar aanschaft terwijl dit blijkbaar uw belangrijke inkomstenbron is.

Ze denken dat ze de goedkoopste zijn met hun pakketten, echter heb ik gelukkig al mijn andere domeinen bij een andere hoster welke veel goedkoper is en veel betrouwbaarder.

[ Voor 135% gewijzigd door GranCanaria op 15-06-2009 22:02 ]

• remco_k

remco_k

GranCanaria schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:37:

Wij kunnen uw frustratie voorstellen alleen kunnen wij van de helpdesk hier ook niets tegen doen. Dit probleem is niet alleen bij u ontstaan maar op de complete server. Overigens vindt ik het vreemd dat u veel geld uitgeeft aan adwords en banners, maar dan bij ons vervolgens een account van 29euro per jaar aanschaft terwijl dit blijkbaar uw belangrijke inkomstenbron is.
Als mijn webhoster dit aan mij zou e-mailen had ik direct en ongewijzigd zijn meerdere op de hoogte gesteld en vooral meteen mijn abbo opzeggen op de door hun gewenste manier. (en als het zou kunnen met terugwerkende kracht... :P )
Idioten. Zich een beetje bemoeien met de keuzes die hun klanten maken. :(
Advies geven is prima. Maar dit is geen advies.
Ze denken dat ze de goedkoopste zijn met hun pakketten, echter heb ik gelukkig al mijn andere domeinen bij een andere hoster welke veel goedkoper is en veel betrouwbaarder.
Heh!? Wat wil je nou? Je klaagt "steen en been" over de onbetrouwbaarheid van je huidige webhoster en je bent dus van plan over te stappen en wat doe je? Je kiest een goedkopere hoster... :?
Ja, natuurlijk kán die betrouwbaarder zijn. Maar er is zo'n gezegde....

Mijndomein is -rete- goedkoop, dus daar kan je een bepaald product van verwachten.
Ga je nog goedkoper dan dit (hell, kan dat?) dan kan je ook daar een bepaald product verwachten en minimaal op een zwaar overboekte server terechtkomen waar je ook niet trots op hoeft te zijn.
Denk eerst even na en kies gewoon een hoster die wat meer kost en je wat meer te bieden heeft. Dat hoeft ook geen honderden euro's per jaar te zijn, maar onder de honderd euro per jaar kan je al heel aardig een dikke site hosten met hele redelijke up tijden.

Edit: ow, verkeerd gelezen. Denk dat ik even moet slapen. :P

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 16-06-2009 00:46 ]

Alles kan stuk.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
@ Remco:
Ik denk eerder dat een van hun supporters misschien dit draadje ook heeft gevolgd en daar op in haakt.

Maar werkelijk, voor 29 euro per jaar kan en moet je geen service verwachten waar je een belangrijke, productie site op kan draaien. Je prive site of een leuke staging area, perfect. Maar zet de sites waar je echt van afhankelijk bent toch op een eigen, dedicated server en ga niet rommelen met shared hosting oplossingen.

Liege, liege, liegebeest!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38

Gerco

Professional Newbie

cailin_coilleach schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:38:
Je prive site of een leuke staging area, perfect. Maar zet de sites waar je echt van afhankelijk bent toch op een eigen, dedicated server en ga niet rommelen met shared hosting oplossingen.
Een eigen, dedicated server is lang niet voor iedereen een goede oplossing. Niet als je die zelf moet beheren tenminste. Wanneer je een site hebt waarvan je wilt dat die 24x7 blijft draaien en je bent daarvan afhankelijk voor je inkomsten zou ik zo'n server vooral niet zelf gaan beheren.

Besteed dat uit aan een hostingpartij die het serverbeheer voor je doet, maar nog wel op een dedicated server natuurlijk (liefst meer dan 1, want als die ene server stuk gaat wil je niet ineens zonder inkomen zitten).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Skerekrow
Gerco schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:48:
[...]

Een eigen, dedicated server is lang niet voor iedereen een goede oplossing. Niet als je die zelf moet beheren tenminste. Wanneer je een site hebt waarvan je wilt dat die 24x7 blijft draaien en je bent daarvan afhankelijk voor je inkomsten zou ik zo'n server vooral niet zelf gaan beheren.

Besteed dat uit aan een hostingpartij die het serverbeheer voor je doet, maar nog wel op een dedicated server natuurlijk (liefst meer dan 1, want als die ene server stuk gaat wil je niet ineens zonder inkomen zitten).
Een VPS is misschien een goede tussenoplossing tussen een dedicated en normale shared hosting. Hoeft ook niet heel erg veel te kosten en is qua uptime vaak al een stuk beter.

Downtime is bij shared hosting niet te voorkomen.

• remco_k

remco_k

Skerekrow schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Een VPS is misschien een goede tussenoplossing tussen een dedicated en normale shared hosting. Hoeft ook niet heel erg veel te kosten en is qua uptime vaak al een stuk beter.

Downtime is bij shared hosting niet te voorkomen.
Downtime is nergens te voorkomen. Geen downtime is een utopie.
Geen downtime kan je pas bereiken als je (Shared / VPS / Dedicated) webservers op diverse lokaties in het land hebt staan en zelfs dán vind ik geen downtime nog een utopie.

Maar een VPS is wel een hele goede tussenoplossing, heel goed betaalbaar en voor de minder handige computer gebruikers, die nemen een managed VPS (net zoals je ook managed deticated hosting kan afnemen). Die VPS wordt dan beheerd en gebackupped door je hoster.
Voor de handige computer gebruiker die wat van OS-en en firewalls afweet, die neemt gewoon een kale VPS af, root access, rommel installeren/configureren en gaan met die banaan.

Alles kan stuk.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

De ultieme oplossing is dedicated gaan. Echter is dit dermate prijzig dat ik ervoor gekozen heb zelf te gaan hosten vanuit de meterkast. Hier heb ik nog geen seconde spijt van gehad. De hostingprovider faciliteiten gebruik ik alleen nog maar voor DNS beheer.

d:)b :henk d:)b

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38

Gerco

Professional Newbie

MrJayMan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:29:
De ultieme oplossing is dedicated gaan. Echter is dit dermate prijzig dat ik ervoor gekozen heb zelf te gaan hosten vanuit de meterkast. Hier heb ik nog geen seconde spijt van gehad. De hostingprovider faciliteiten gebruik ik alleen nog maar voor DNS beheer.
Heb je dan een 100mbit lijn in je huis? Als je dat niet hebt kan het niet meer dan een hobby-website zijn, want consumentenverbindingen zijn veel te traag om fatsoenlijk een website met een niet-triviaal aantal bezoekers op te hosten.

Voor een tweakers is dat wellicht een optie, maar ik ga mijn inkomen niet riskeren op de betrouwbaarheid van een consumenten adsl lijn. Niet dat die er nu zo vaak uitliggen, maar je kan er gewoon niet op vertrouwen. Dan hebben we het nog niet eens over het gebrek aan fatsoenlijke koeling, UPS en andere dingen die een fatsoenlijk datacentre allemaal wel heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Gerco op 16-06-2009 19:52 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 22:39

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik zat eerst op blade 20, ben verschrikkelijk boos geworden dat mijn FTP dood was, sindsdien zit ik op server 29 of (28) weet niet precies, sindsdien 100% geen downtimes meer ;)
Maar ik ga er binnenkort weg, aangezien ik die domein naam en nog 2 domeinen namen en misschien nog een voor mijn ma zelf ga hosten, is een stuk goedkoper!

Spammen doe je maar ergens anders.

[ Voor 53% gewijzigd door IEF op 21-06-2009 03:10 ]

• remco_k

remco_k

DJ-Visto schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:55:
Ik zat eerst op blade 20, ben verschrikkelijk boos geworden dat mijn FTP dood was, sindsdien zit ik op server 29 of (28) weet niet precies, sindsdien 100% geen downtimes meer ;)
Maar ik ga er binnenkort weg, aangezien ik die domein naam en nog 2 domeinen namen en misschien nog een voor mijn ma zelf ga hosten, is een stuk goedkoper!
Je data is jouw eigendom dus zolang je je account daar nog hebt, is dat vanzelfsprekend geen probleem. Als je op heb gezegd en de opzegtermijn is verstreken, dan kan het maarzo weg zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door IEF op 21-06-2009 03:10 ]

Alles kan stuk.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Gerco schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:52:
[...]

Heb je dan een 100mbit lijn in je huis? Als je dat niet hebt kan het niet meer dan een hobby-website zijn, want consumentenverbindingen zijn veel te traag om fatsoenlijk een website met een niet-triviaal aantal bezoekers op te hosten.

Voor een tweakers is dat wellicht een optie, maar ik ga mijn inkomen niet riskeren op de betrouwbaarheid van een consumenten adsl lijn. [...]
Nee, een cheap ass adsl van Telfort.
Uiteraard moet bandbreedte (met name de upstream) aansluiten op het dataverkeer van de site. Daarnaast oppassen dat je zelf de lijn niet dichttrekt met downloadactiviteiten.
Maar de vrijheid die het biedt is geweldig: ik heb nu 800gb webspace, kan de site net zo zwaar en uitgebreid maken als ik wil (geen php restricties) en infinite mailboxen, etc.

Een UPS is een kleine investering en een paar extra fans ook lijkt me. Ik heb nog geen UPS. De server boot automatisch na stroomuitval. NB: zorg wel voor een betrouwbare router.

• remco_k

remco_k

MrJayMan schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:32:
[...]

Nee, een cheap ass adsl van Telfort.
Uiteraard moet bandbreedte (met name de upstream) aansluiten op het dataverkeer van de site. Daarnaast oppassen dat je zelf de lijn niet dichttrekt met downloadactiviteiten.
Maar de vrijheid die het biedt is geweldig: ik heb nu 800gb webspace, kan de site net zo zwaar en uitgebreid maken als ik wil (geen php restricties) en infinite mailboxen, etc.

Een UPS is een kleine investering en een paar extra fans ook lijkt me. Ik heb nog geen UPS. De server boot automatisch na stroomuitval. NB: zorg wel voor een betrouwbare router.
En heb je ook uitgerekend wat je dat aan stroom per maand kost, en eens vergeleken wat voor wehosting je daarvoor kunt inkopen bij een externe partij met een -veel- snellere aansluiting?
Een beetje zuinige computer doet al 20,- * per maand.
Heb je een wat flinkere, zit je zomaar aan de 40,- * of nog veel hoger tot zelfs meer dan het dubbele.
Daar kan je een aardige webhosting voor inkopen en zelfs dedicated...

* Redelijk natte vinger werk gebasseerd op eigen ervaringen, server met lage CPU en I/O load.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 17-06-2009 11:44 ]

Alles kan stuk.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

remco_k schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:41:
[...]

En heb je ook uitgerekend wat je dat aan stroom per maand kost, en eens vergeleken wat voor wehosting je daarvoor kunt inkopen bij een externe partij met een -veel- snellere aansluiting?
[...]
nee, ik heb geen benul van het stroomverbruik. anders dan dat de voeding 250W op het etiket heeft staan.
wel is het zo dat de server een dubbelrol heeft: auto backup van pc's/notebooks in het LAN. Daarnaast file sharing binnen het LAN. Dat moet ik meenemen in de rechtvaardiging van meerprijs tov. dedicated.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:06

servies

Veni Vidi Servici

remco_k schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:41:
[...]

Een beetje zuinige computer doet al 20,- * per maand.
Heb je een wat flinkere, zit je zomaar aan de 40,- * of nog veel hoger tot zelfs meer dan het dubbele.
Daar kan je een aardige webhosting voor inkopen en zelfs dedicated...

* Redelijk natte vinger werk gebasseerd op eigen ervaringen, server met lage CPU en I/O load.
Ik heb al eens een meter tussen het stopcontact en m'n thuisservertje gezet (AMD 4850e etc etc)...
Totale verbruik +/- 60 watt... uitgaande van een kWh prijs van 25ct kom ik kan maar uit op zo'n 10 euro maand...
Wat de verbindingssnelheid betreft... tja....

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En reliability.

Als je voor je domein maar 1 mx host hebt wil je die echt niet thuis hosten.... absoluut niet (heb het te lang gehad en altijd gekut als je op vacantie bent of whatever).

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
MrJayMan schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:01:
[...]

nee, ik heb geen benul van het stroomverbruik. anders dan dat de voeding 250W op het etiket heeft staan.
wel is het zo dat de server een dubbelrol heeft: auto backup van pc's/notebooks in het LAN. Daarnaast file sharing binnen het LAN. Dat moet ik meenemen in de rechtvaardiging van meerprijs tov. dedicated.
Neej! Je zet de backups van je prive spul en je werk op dezelfde server waar je website op draait? :D

Liege, liege, liegebeest!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

cailin_coilleach schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:43:
[...]

Neej! Je zet de backups van je prive spul en je werk op dezelfde server waar je website op draait? :D
wat me laatst wel opviel is dat er telkens iemand als administrator via FTP probeerde in te loggen. het was een IP uit spanje. Maar ik heb geen account met de naam administrator dus dat kan die blijven proberen tot sintjuttemus.

• remco_k

remco_k

servies schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Ik heb al eens een meter tussen het stopcontact en m'n thuisservertje gezet (AMD 4850e etc etc)...
Totale verbruik +/- 60 watt... uitgaande van een kWh prijs van 25ct kom ik kan maar uit op zo'n 10 euro maand...
Maar dan heb je het dus over een speciaal uitgezochte low-power CPU...
En ik vermoedt dat niet iedereen per ongeluk zo'n ding in z'n pc heeft zitten.
Vandaar ook dat ik naar metingen/berekeningen vroeg.
MrJayMan schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:52:
[...]
wat me laatst wel opviel is dat er telkens iemand als administrator via FTP probeerde in te loggen. het was een IP uit spanje. Maar ik heb geen account met de naam administrator dus dat kan die blijven proberen tot sintjuttemus.
Als je een server online hebt staan, thuis of niet, die dingen worden voortdurend bestookt met hack-attempts. Misschien wel honderden keren per uur.
In feite kan je aannemen dat het bij alle servers een kwestie van tijd is voordat een bot het juiste wachtwoord bij de juiste login account raadt.
Het is daarom van belang dat remote root access uitstaat, enkel als je direct op de console zit of reeds in bent gelogd met een andere user. (geen idee of je linux draait, maar het idee bij windows is hetzelfde denk ik)

Hoe goed beveiligd ook, het is _niet_ verstandig om op je web- en ftp server die voor de hele wereld bereikbaar is ook persoonlijke data te storen. Jij kan ook fouten maken waardoor de hele root open komt te liggen. Maargoed, het zijn allemaal keuzes.

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:05:

Het is daarom van belang dat remote root access uitstaat, enkel als je direct op de console zit of reeds in bent gelogd met een andere user. (geen idee of je linux draait, maar het idee bij windows is hetzelfde denk ik)
Het is belangrijk dat je alleen maar sterke wachtwoorden hebt. Root login uitzetten is niet zo boeiend als mensen soms denken.

Dat sterke wachtwoorden worden geraden is zéér onwaaarschijnlijk.
Hoe goed beveiligd ook, het is _niet_ verstandig om op je web- en ftp server die voor de hele wereld bereikbaar is ook persoonlijke data te storen. Jij kan ook fouten maken waardoor de hele root open komt te liggen. Maargoed, het zijn allemaal keuzes.
Je kunt prima privégegevens opslaan, beveilig die wel gewoon door ze met bijvoorbeeld pgp te encrypten.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:35:
[...]
Het is belangrijk dat je alleen maar sterke wachtwoorden hebt. Root login uitzetten is niet zo boeiend als mensen soms denken.
[...]
iets van intrusion detection lijkt me toch ook zinvol. Op de FTP server heb ik nu ingesteld een auto IP-ban na 5 mislukte inlogpogingen.
Ik kreeg wel de melding dat daarmee de kwetsbaarheid voor een DDOS aanval toeneemt jammer genoeg.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MrJayMan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:40:
[...]

iets van intrusion detection lijkt me toch ook zinvol. Op de FTP server heb ik nu ingesteld een auto IP-ban na 5 mislukte inlogpogingen.
Ik kreeg wel de melding dat daarmee de kwetsbaarheid voor een DDOS aanval toeneemt jammer genoeg.
1 2 woord(en) : snort + snortsam

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Modbreak:Hou het aub even wel ontopic. Als het gerelateerd is aan mijndomein.nl, prima, maar ga niet slowchatten over het algemeen beheer van een server.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 21-06-2009 03:12 ]

• RvL
  • Laatst online: 29-11 22:23

RvL

Even een wat ouder topic afstoffen, maar zijn er meer mensen die momenteel last hebben van een -enorm- trage site, gehost bij mijndomein?

Ik wilde zojuist een URL toevoegen aan een site die ik in beheer heb en daar gehost is. Een ware hel op dit moment. Het duurde een dikke minuut voordat het backend van Typo3 eens geladen was (normaal hooguit 4 sec.). Een simpele pagina laden aan de frontend duurt gemiddeld 30sec. en dan heb ik het over een pagina met tekst en hooguit 2 afbeeldingen.

Daarnaast lukt het me ook niet meer om op de FTP te komen of in te loggen op mijndomein.nl. En ja, het wachtwoord is goed. Hier heb ik vanmorgen nog mee ingelogd.

Ik ben de enige die toegang heeft tot de site dus het kan haast niet zo zijn dat iemand iets aangepast heeft.

Meer mensen die deze ervaring op dit moment delen?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Pedr0
  • Laatst online: 24-11 08:46
Heel oud topic, maar toch even een reply. Hebben meer mensen last van een storing? Alles lijkt eruit te liggen op dit moment?

Mijndomein.nl is ook niet te bereiken!

Ben er eigenlijk klaar mee, en ga over paar mnd over op een andere hosting.....iemand nog tips? ;)

Edit: het is blijkbaar weer UP. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Pedr0 op 25-07-2012 16:54 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgende keer wel beter aangeven wát voor storing er zou moeten zijn en wat je zoal zelf geprobeerd hebt om uit te sluiten wat er precies aan de hand is. Tegen een monteur in de autogarage zeg je ook niet "Hier heb je mijn auto, hij is stuk, kijk maar wat er aan de hand is...".

Advisering voor een andere provider kan je het beste in een ander topic zetten dan deze, waarbij je dan kan aangeven wat jouw eisen en budget zijn voor de hosting. Goede hosting komt echter wel met een prijskaartje., hou daar rekening mee.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2012 16:25 ]

• Pedr0
  • Laatst online: 24-11 08:46
Wat begrijp jij niet aan "Alles lijkt eruit te liggen op dit moment? En de Website werkt ook niet meer?"
Maargoed, het werkt weer en toch bedankt voor je reactie! :D

Edit: blijkbaar z'n ze vandaag de Infra aan het upgraden. Dus er kunnen nog wel meer onderbrekingen zijn!

[ Voor 24% gewijzigd door Pedr0 op 25-07-2012 16:49 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Foamy
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Pedr0 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:30:
Wat begrijp jij niet aan "Alles lijkt eruit te liggen op dit moment? En de Website werkt ook niet meer?"
Ik denk dat hij bedoelt te zeggen: wat werkt er precies niet? Reageert de webserver niet meer? Word je domeinnaam niet meer geresolved? Krijg je foutmeldingen? Etc. Wat heb je zelf al uitgesloten als mogelijke oorzaak?

Op die manier maak je het voor mede-tweakers al een stuk makkelijker advies geven. Zoals hij zei: bij een garage geef je je auto ook niet af met de melding: "Hij is stuk, red je d'r maar mee."

blub

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een drie jaar oud topic omhoog schoppen omdat een website (of dienst) er even uit ligt vind ik ook niet nodig. De analogie met de auto slaat als een tang op een varken. Tenzij je van de hoed en de rand weet, kan je tegen de monteur ook niet zeggen, er is iets mis met het koppeldruklager (het enige moeilijke woord die ik ken uit de auto techniek :P )

Hij doet het niet, zal vast een veel gehoorde uitspraak zijn.

Daarintegen is een opmerking dat een website er uit ligt zelf nog veel meer zeggend. Maar goed, dat is "beside the point".

Ouwe koeien uit de sloot halen doen we niet aan, niet voor een korte onderbreking iig.

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zullen we dit topic uit 2009 maar met rust laten?

Volgende keer: niet roepen "er is wat stuk", ga vantevoren eerst met je provider bellen/mailen/etc.

GoT is niet bedoeld om je storing te melden, zonder eigen inzet van jouw kant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.