Toon posts:

Acer Self Test probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers :)

Ik heb een probleem wat ik niet zo makkelijk op kan lossen. Omdat ik in het service menu wou komen om de branduren te bekijken heb ik bij het opstarten van de monitor de menu en AUTO toets tegelijk ingedrukt.
Hierna kon ik gewoon de branduren bekijken bij de nieuwe optie F in het menu.
Alleen kwam nu kwam ik 's avonds erachter dat toen de pc uit was dat de monitor niet meer in standby kan. Hij geeft dan de self test. (groen rood blauw geel en weer opnieuw knipperend, ook knipperd het power ledje van oranje naar groen). Het gebeurd al als ik de VGA kabel eruit trek of als de pc uit gaat, het ligt dus echt aan de monitor :/
Ook krijg ik bij het aangaan niet meer het Acer logo maar gaat hij direct naar self test of naar pc als deze aanstaat. Da's het enige voordeel hieraan.
Hij werkt gelukkig wel nog alleen ik moet hem nu uitzetten met stekkerdoosknop.
Opnieuw de AUTO en menu (of menu) indrukken bij het opstarten heeft geen effect, ook de reset in het menu niet.

Heb al gezocht op google kwam ik alleen een DELL 19inch topic tegen waar ik niks aan had en op forum kan ik ook niks vinden.

HW:

Acer AL2016W VGA
(niet zo interessant) XFX 7600GT, std VGA kabel, DVI naar VGA stukje.

Alvast bedankt voor enige hulp ! :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
zit er geen reset in het menu? terug naar fabrieksinstellingen ofzo?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
De reset heb ik al geprobeerd, reset volgens mij alleen de kleurinstellingen. Ik denk dat er weer andere combinatie is van toetsen om hem weer uit service ''mode'' te halen alleen ik weet niet welke dat is :P

Verwijderd

Topicstarter
Ah het is gelukt (zul je altijd net zien nadat je een topic aanmaakt :|), ik heb de AUTO en MENU ingeduwt toen aan en uit gezet met de powerknop op monitor (niet met stekkerdoos, dat deed ik dus verkeerd), nu is die weer standaard, het F menu is ook weg.
Sorry voor het topic dan :)