Rare flikkerende rode stipjes op mn nieuwe monitor...

Pagina: 1
Acties:

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-02 00:55
Hallo iedereen,

Onlangs heb ik een nieuwe monitor via azerty aangeschaft (de samsung 2443bw). Heb m aangesloten en de ervaring is natuurlijk adembenemend als je de jaren ervoor het hebt moeten doen met een medion monitor van 19 inch.

Nu valt het me echter op dat bij bepaalde kleuren (in foto's en films is dit heel erg merkbaar), er rode stipjes op het beeldscherm verschijnen. Deze stipjes flikkeren nogal.

Het zijn geen dode pixels omdat ik ze anders ongeacht welke kleur ze altijd moet zien toch?

Nu heb ik deze monitor bij mijn ouders laten afleveren omdat ik niet al te veel vertrouwen heb in de Nederlandse postbodes (heb al vaak genoeg gehad dat pakketjes bij verkeerde deur werden afgeleverd) en als ik in een flatje woon met allemaal kleurcodes enzo... nahja je begrijpt t wel.

Maargoed, deze monitor heb ik dus op een superoude computer aangesloten bij mijn ouders en nu vroeg ik me af of de stipjes misschien verschijnen omdat er een sterk verouderde videokaart een 1920x1200 beeld naar de monitor verzorgt of is er toch echt iets mis met de monitor zelf?

Battle.net tag

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:53
Heb je de mogelijkheid om de monitor op een andere computer aan te sluiten, dan kan je deze computer uit sluiten of juist aanwijzen als de boosdoener.

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 15:20
Ik heb dezelfde monitor en geen rode stipjes. Wel bij grote vlakken van een egale kleur soms wat onrustig beeld.

Sluit je de monitor via DVI of via VGA aan? Als het VGA is, dan is dit ongetwijfeld gewoon ruis in het signaal. Hang hem eens via een betere VGA kabel aan je videokaart (of nog beter via DVI) en je bent van het probleem af.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Hoe heb je het scherm aangesloten? (vga dvi) Als je het oude scherm op de zelfde uitgang aansluit waar nu de nieuwe zit heb je het probleem dan ook met de 19 incher?

I can't wait to shoot!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je het geval aangesloten? analoog of digitaal? Het kan de videokaart zijn, maar het probleem kan ook liggen bij je monitor. Het makkelijkste is die even uit te sluiten. Maar in principe kan een oude videokaart (hoe oud) ook gewoon 1900*1200 aan, veel meer dan 9MB aan videogeheugen heb je daar niet voor nodig immers.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Ik had laatst bij mijn nieuwe LCD tv een vergelijkbaar probleem. Daar bleek dat ik teveel had bespaarde op de HMDI kabel.. een betere kabel ertussen en het probleem was verholpen...

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Dr_oetker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:21:
Ik had laatst bij mijn nieuwe LCD tv een vergelijkbaar probleem. Daar bleek dat ik teveel had bespaarde op de HMDI kabel.. een betere kabel ertussen en het probleem was verholpen...
teveel besparen op een HDMI kabel kan bijna niet :+ Je had wss gewoon pech met een breuk oid in de kabel.
no offense

I can't wait to shoot!

• DeBierVampier
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-02 00:55
De monitor is aangesloten via de bijgeleverde VGA-kabel. Echter, de computer waar ie aan hangt is een fossiel uit de jaren 90 volgens mij en de video-kaart die erin zit is een G-force 460Mx. Deze kaart verzorgt nu een 32bit 1920x1200 beeld, dus ik vermoed (hoop stilletjes) dat dit de rede is voor de rare stipjes.

Vanavond verhuis ik de monitor naar mn eigen stulpje en zal ik 't zeker weten.

Battle.net tag

Pagina: 1