Toon posts:

Adsl modem -->router???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier even een vraagje van een zeer tevreden adsl gebruiker:Heb ergens gelezen dat je je adsl modem kunt instellen als router en op die manier dus je internet kunt delen op het lokale netwerk.
Weet iemand hier meer van/heeft iemand er ervaring mee????
Ik heb het basis abbo..

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Convoy

g44p

alles wat je moet weten staat op de site van je isp.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Als je een basis abo hebt, zul je een proxyserver moeten bouwen, of iets dat daar op lijkt.

Zelf heb ik een NAT-router gemaakt, door 1 pc te voorzien van 2 netwerkkaarten, en dan winroute ( www.tinysoftware.com ) te gebruiken. Je moet dan de ene netwerkkaart IP 10.0.0.150 geven, en de andere bv 196.168.0.1. Op die 192 hang je een hub, met daaraan alle andere machines (ook met 192.168.0.x adressen, gebruik overal subnetmask 255.255.255.0).
Direct de modem op de hub aansluiten, en dan meerdere machines van internet voorzien kan alleen met een plus-abo.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Topicstarter
Thnx heb zelf al netwerk draaien maar word een beetje gek van dag en nacht gezoem te horen van die oude deskpro die ik als server
geinstalled heb,had iemand gesproken die zij dat het mogelijk was om je adslmodem als een soort en met hardware proxy/router te configureren,site van xs4all zegt daar niets over bijdeweg

Verwijderd

Hmmz, hoe het precies moet, weet ik niet. Je sluit je ethernet modem aan op je hub. Het alcatel speedtouch modem heeft een 10.0.0.xxx adres. De overige pc's gaan dan ook op de hub. Hoe je dan moet routen staat in de uitgebreide handleiding van je modem.

Je moet echter voor elke computer dan een vpn verbinding aanmaken en die krijg je niet ongelimiteerd van je ISP. Bij het dure abonnement krijg je er vier.

Rob