Ik werk nu een jaar bij een adviesbureau, afdeling procesautomatisering. Mijn bedrijf houdt zich op alle technische vlakken bezig met advieswerkzaamheden. Ik heb een opleiding HTS-elektronica en mijn lijnbaas heeft aangegeven dat er wel de mogelijkheid voor mij is om een deeltijd masteropleiding te volgen. Aangezien HBO tegenwoordig ook steeds meer standaard wordt wil ik mijn master degree wel halen en daarin veel tijd stoppen. Mijn lijnbaas heeft me zelfs een masteropleiding aangeboden. Maar de door hem aangeboden opleiding is wel erg "technisch". Het betreft een opleiding in procescontrol en automatisering. Precies in het straatje waarin ik werk maar waarvan ik niet echt zeker ben of ik dit het wel is. Wat ik wel wil weet ik niet, da's het probleem. Maar de aangeboden opleiding zie ik niet echt zitten: alle meuk van wiskunde e.d. waar ik toch wel moeite mee had op de HTS komt weer terug: dat wordt namelijk als bekend verondersteld. Als ik procescontrol nou helemaal geweldig had gevonden, had ik me er wel voor kunnen inzetten.
Om wat anders te vinden ben ik een beetje gaan googlen. Maar het valt nog niet mee om een deeltijd masteropleiding te vinden.
De meeste technische opleidingen zijn in voltijd. Hebben jullie nog ideeën?? Het mag best een beetje afwijken van mijn werkrichting aangezien het bedrijf waarvoor ik werk met alle disciplines actief is. De enige interessante opleiding die ik heb gevonden is een Energie & milieuwetenschappen. Maar die is officieel voltijd (we zijn de mogelijkheden aan het bekijken).
Om wat anders te vinden ben ik een beetje gaan googlen. Maar het valt nog niet mee om een deeltijd masteropleiding te vinden.