WIN2K8: Printers niet zichtbaar in RemoteApp sessie

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44
Hier op het werk hebben we een script draaien dat (netwerk) printers toevoegt bij het inloggen.
Deze printers zijn echter niet zichtbaar in een RemoteApp sessie. Gebruikers loggen in op de TS RemoteApp server met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord.

Wanneer ik handmatig inlog op de server met een gebruikersaccount (dus niet via rdp) krijg ik wel de juiste printers te zien. In een RemoteApp sessie zie ik er helemaal geen. Ik heb geprobeerd zelf een script aan te maken, en dit in een lokale policy te zetten, zelfde resultaat helaas.

Hoe krijg ik de lokale (server) printers zichtbaar voor RemoteApp gebruikers? Is het niet mogelijk server printers beschikbaar te maken in een RemoteApp sessie?

(het redirecten van client printers is overigens geen optie.)

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-05-2009 16:40 ]

Verwijderd

Wat gebeurt er als het script handmatig aanroep van de uit RemoteApp geeft deze dan fout meldingen terug?

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:50:
Wat gebeurt er als het script handmatig aanroep van de uit RemoteApp geeft deze dan fout meldingen terug?
Nee, dan worden de printers wel netjes toegevoegd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom gebruik je niet gewoon group policy preferences, of anders print management > deploy printers op je 2008 server? Die twee functies zitten er native in terwijl je bij scripts altijd maar weer moet afwachten of ze werken :P

Anders kan je misschien als app dat vbs/ps1-filetje openen, en daarin een regel run:app ofzo opnemen, zodat de printers gemapped worden voor de app opstart?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

sanfranjake schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:13:
Waarom gebruik je niet gewoon group policy preferences, of anders print management > deploy printers op je 2008 server? Die twee functies zitten er native in terwijl je bij scripts altijd maar weer moet afwachten of ze werken :P

Anders kan je misschien als app dat vbs/ps1-filetje openen, en daarin een regel run:app ofzo opnemen, zodat de printers gemapped worden voor de app opstart?
moet de TS UAC wel uitzetten anders gaat het script waarschijnlijk zeuren om administrative rechten. Maar misschien handig dat TS het script of het relevante deel van het script even post zodat we er naar kunnen kijken.

• fRiEtJeSaTe
sanfranjake schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:13:

Mja, excuses, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Het mappen van de printers kan op verschillende manieren, dat is het probleem niet. Probleem is dat RemoteApp gebruikers de printers dan ook niet zien. Dus hij mapped ze, en ik zie ze ook als ik lokaal op de server inlog als die gebruiker, maar via RemoteApp zijn ze niet beschikbaar. Gemapte machine printers wel, maar dat is weer geen optie ivm verschillende lokaties en verschillende printers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mutsje schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:54:
[...]

moet de TS UAC wel uitzetten anders gaat het script waarschijnlijk zeuren om administrative rechten. Maar misschien handig dat TS het script of het relevante deel van het script even post zodat we er naar kunnen kijken.
UAC uitzetten is natuurlijk wel de poormans oplossing he :P

Je moet dan onder Policies > administrative templates > windows components > control panel > printers het item "Point and print restrictions" aanpassen. Twee opties op "Do not warn and do not prompt" zetten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1