digitale content streamen via coax netwerk (icm CI/CAM)

Pagina: 1
Acties:

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 09:22
Ik wil vanuit de meterkast naast mijn digitale Ziggo-signaal een eigen signaal op de coax-lijn verzenden (via een servertje) dat de tv`s opvangen en kunnen weergeven. Nu is daar voor analoge weergave een mooie oplossing en apparaat voor, de modulator, bijvoorbeeld de Marmitek Megaview20 of Megaview70. Dit apparaat voor de antenneversterker/splitter hangen en je kunt een kanaal kiezen waarop het ding moet gaan uitzenden. Werkt…..echter….hoogfrequente signalen zijn ruisgevoelig, je krijgt de ‘oude’ analoge beeldkwaliteit terwijl ik digitale Ziggo gewend ben. Bestaat dit principe ook digitaal? Dat wil zeggen een apparaatje dat 2 ingangen kent:

1) USB/HDMI of welke dan ook ik digitaal via een media-apparaat kan aanbieden of converteren om media content digitaal te streamen
2) coax voor het Ziggo aansluitpunt

en 1 uitgang, te weten coax dat via de antenneversterker/splitter naar de verschillende tv`s in huis gaat. In de tv`s zitten CAM modules van Alphacrypt waar de Ziggo smartcards in zitten. Uiteraard moet het geheel samen kunnen gaan met Ziggo en de Common Interface, of daar wellicht zelfs gebruik van (moeten) maken, dat weet ik niet. Ik heb dus geen settop boxes. Met het gesloten karakter van de Ziggo-gecertificeerde settopboxes lijkt me onmogelijk wat ik wil, maar Common Interface is toch meer een open standaard, dus….bestaat er zoiets? Overigens: coax is het enige dat centraal naar alle tv`s in huis gaat, daarom wil ik dit zo. Handiger was geweest om ook bijvoorbeeld hdmi centraal vanuit de meterkast te laten vertrekken naar alle tv-punten, maar dat gaat nu niet meer.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Misschien heel erg voor de hand liggend, maar waarom los je het niet draadloos op? Draadloze mediaplayers kosten niet veel en zijn bovendien flexibeler.

Bij mijn weten kun je niet met gewone huis-tuin-en-keuken spullen voordelig digitale content toevoegen aan je COAX kabel.

• Roy Batty
Bjornski schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Misschien heel erg voor de hand liggend, maar waarom los je het niet draadloos op? Draadloze mediaplayers kosten niet veel en zijn bovendien flexibeler.

Bij mijn weten kun je niet met gewone huis-tuin-en-keuken spullen voordelig digitale content toevoegen aan je COAX kabel.
Draadloos vind ik niet echt een optie, ik bedoel...de kabels liggen er. Theoretisch zou het moeten kunnen wat ik wil. Je volgt het principe van een modulator, dat bestaat al, je concureert met een bestaand Ziggo-signaal. Ik vraag me alleen af of dit principe ook digitaal bestaat en of er al dergelijke kastjes zijn?

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:23
Ik ben die kastjes voor consumenten gebruik nog niet tegenkomen. Maar als draadloos geen optie is kun je nog altijd kiezen voor Powerline verbindingen ( Powerline Pricelist Tweakers ). Je hoeft dan geen extra UTP bekabeling aan te leggen. Uiteraard is dan ook twee communicatie mogelijk.

In feite zijn de powerline modules de "modulators" die je zoekt, alleen maken ze geen gebruik van de COAX verbinding naar je TV maar van de 230 Volt verbinding naar je TV.....

[ Voor 4% gewijzigd door RogerSch op 14-05-2009 16:16 ]

Verwijderd

Vroeger, in mijn studentenhuis hadden we ook een thuis-server die m.b.v. een videorecorder (analoog) een 'thuis-kanaal' meestuurde waarop je films (divx/xvid) kon afspelen via de thuisserver.

(Voor de beeldvorming: thuisserver via scart/tulp (IN-gang) aangesloten op de videorecorder, na de videorecorder werd vervolgens de coax gesplitst en verspreid door het huis)

Misschien een idee om te kijken naar een harddiskrecorder met coax-in/out en ook een extra ingang zoals HDMI of DVI (i.t.t. vroeger de scart/tulp op de videorecorder).

De vraag is alleen, welke resolutie kan je TV aan via COAX? 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 16:23 ]

• Roy Batty
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:21:
Vroeger, in mijn studentenhuis hadden we ook een thuis-server die m.b.v. een videorecorder (analoog) een 'thuis-kanaal' meestuurde waarop je films (divx/xvid) kon afspelen via de thuisserver.

(Voor de beeldvorming: thuisserver via scart/tulp (IN-gang) aangesloten op de videorecorder, na de videorecorder werd vervolgens de coax gesplitst en verspreid door het huis)

Misschien een idee om te kijken naar een harddiskrecorder met coax-in/out en ook een extra ingang zoals HDMI of DVI (i.t.t. vroeger de scart/tulp op de videorecorder).

De vraag is alleen, welke resolutie kan je TV aan via COAX? 8)
Yep, dit is een bekende oplossing. Het principe is hetzelfde als een losse modulator, inclusief de 'beroerde' kwaliteit van hoogfrequente signalen.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat je in feite wil is je eigen DVB-C headend. Dat kan, maar daar hangt een prijskaartje aan:
http://www.gss.de/index.php?id=207

• Roy Batty
ArChie schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:05:
Wat je in feite wil is je eigen DVB-C headend. Dat kan, maar daar hangt een prijskaartje aan:
http://www.gss.de/index.php?id=207
Klopt helemaal ArChie, ik zat nog even te speuren en ineens viel me in dat ik uiteraard de DVB-C tuner z`n werk wil laten doen. Als je dan gaat zoeken naar 'DVB-C modulator' kom je dit soort apparaatjes tegen:

http://www.alitronika.com/at2700usb.htm

of

http://www.advanceddigital.ca/products/dvb/quester.php

Zou zoiets werken icm het Ziggo-signaal door er bv een splitter tussen te zetten? Deze apparaatjes hebben heel veel instelmogelijkheden zag ik, dus al bijna niet geschikt voor huis-, tuin- en keukengebruik. Ook zie je nergens een prijs, dus dat is verdacht (hoog dus). ;) En alleen maar shops in de US.

Dit is wel het principe dat ik zoek, ik bedoel....veel mensen hebben slechts een coax lijn centraal naar hun tv`s lopen en het lukt Ziggo ook om er bijvoorbeeld een 1080-signaal over te gooien, dus dacht ik....waarom niet?

Zou zoiets in een betaalbare en eenvoudige variant bestaan? Zo niet, hebben we toch een aardig gat in de markt te pakken.

UPDATE: Alleen shop in de US zei ik......ik was nog even aan het doorklikken op dat eerste apparaatje van Alitronika (ziet er niet zo high end uit, dus mischien betaalbaar :) . Dat bedrijf zit dus gewoon in Groningen en heeft een range van DVB-C producten.

http://www.alitronika.com/dvb-c_products.htm

UPDATE2: En ook niet te betalen, ze zien er niet high end uit, maar zijn het wel. Nooit op het uiterlijk afgaan dus.

De kernvraag wordt dus: zijn er betaalbare DVB-C modulators met RF Up convertor die gschikt zijn voor DVB-C transport stream generation?

[ Voor 17% gewijzigd door Roy Batty op 15-05-2009 09:13 ]

Pagina: 1