toaomatis schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:07:
[...]
Omdat een DMZ-functionaliteit (zoals je zelf aangeeft) meestal nog mazen in het net van je router openhoudt. Derhalve zou een echte DMZ standaard alle gegeven over allle poorten naar dat ip/hostname sturen. Ben je ook klaar met eventueel (teveel) poorten openzetten naar een niet DMZ pc
Ik snap geen hol van je verhaal. Het idee achter een "echte" DMZ is dat de hosts die in je DMZ zitten niet kunnen communiceren met de rest van je lokale netwerk, maar alleen met het grote boze internet. Derhalve is een gecompromiteerde host in je DMZ ook geen gevaar voor de hosts in je lokale netwerk.
Wat jij met 'mazen' en de rest van je verhaal bedoelt en hoe dat het geheel veiliger maakt dan slechts enkele portmaps is me nog steeds niet duidelijk. Immers, als je alleen poort X mapt, dan zullen poorten A t/m Z (muv X ofcourse) alsnog gewoon geblokkeerd blijven, ook als je geen DMZ hebt.
offtopic:
@ Topicstarter: het woordje is
toch, niet
tog, te irritant gewoon

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:16:
bedankt voor alle snelle reacties :-)! het gaat hier indd om een huis-tuin-en-keuken-router. Ik heb wat gegoogelt en kwam op deze oplosing: ik zet de computer/gameserver gewoon in het thuisnetwerk alleen dan maak ik een windowsaccount aan met geen rechten. Die account heeft zoweinig rechten dat hij geeneens het netwerk kan gebruiken, zodat er geen virussen via de gameserver het netwerk in kunnen komen. Mischien is dit een goed idee? Is DMZ een optie bij een huis-tuin-en-keuken-router?
Geen netwerk = geen CoD-server-mogelijkheid?
En ja, huis-tuin-en-keuken-routertjes hebben in 99,99% van de gevallen ook wel een DMZ-mogelijkheid, maar zoals SinergyX- al aangeeft is dat niet echt verstandig. Je kunt beter alleen
die poorten naar de server-PC mappen die nodig zijn voor CoD. Dat zullen een aantal UDP-poorten zijn, maar misschien ook enkele TCP. Als je de rest gewoon dichtlaat en dus al helemaal die bak niet in een DMZ zetten, dan is hij een stuk minder 'bereikbaar' en zullen eventuele exploits op bepaalde poorten geen gevaar zijn.
Hij bedoelt overigens niet dat je geen oude PC moet gebruiken. Hij zegt alleen dat die PC verder amper aangeraakt wordt, dus grote kans dat hij niet netjes up-2-date gehouden wordt met alle veiligheidspatches, zodat je hem maar beter zo goed mogelijk af kunt schermen van het internet. Ik zou dus zeggen: firewall die niets toelaat (zowel inkomend als uitgaand) m.u.v. de CoD-poorten.
[
Voor 50% gewijzigd door
Osiris op 13-05-2009 16:27
]