Toon posts:

Andere videokaart nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iiyama ProLite E2407HDS gekocht maar ik kan de maximale resolutie van 1920 x 1080 niet instellen.
Ik kan maximaal 1680 x 1050 instellen. Bij het installeren van het scherm wordt gebruik gemaakt van de adapter "VIA Chrome9 HC IGP WDDM" (BIOS-gegevens: 99.00.00.08). Moet ik een andere adapter aanschaffen, of kan ik iets configureren/andere driver(s) downloaden. Ik kan bij Iiyama niets vinden over deze materie, althans, je kunt driver-software downloaden, maar voor Vista zegt men dat die niet nodig is; klopt dat?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 18:04 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals je wellicht gezien hebt gaat dit subforum over alles wat niet met computerbeeldschermen te maken heeft, dus ook niet over videokaarten. Daarom schop je dit topic richting VB (dus LCD -> VB).

Verder moet die videochip van je die resolutie wel aan kunnen. Ik zou eerst maar eens een driver update van de video adapter proberen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je antwoord niet. Ik heb niet gezien dat deze subforum niet met computerbeeldschermen te maken heeft. Wel heb ik gezien dat Sux DeLuxe een vergelijkbaar probleem heeft, maar niet helemaal. Dus stelde ik mijn vraag in dit subforum. En wat bedoel je met schoppen? Moet ik mijn vraag elders stellen? Of zit ik wel goed bij LCD -> VB? Wat bedoel je eigenlijk? VB staat toch voor Videokaarten en Beeldschermen?

Je hebt het over een videoclip, maar daar rep ik niet over. Zoals ik al schreef, heb ik driver-software gedownload, maar daar stond dat voor Vista, Mac OS en Linux geen aparte drivers nodig zijn. Ik draai onder Vista.
Wat ik aan driver-software heb gevonden voor mijn Iiyama betaat uit de volgende files:
e2407hds.cat, E2407HDS.icm en E2407HDS.inf. Met geen van de drie files weet Vista iets te beginnen.

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Dat zijn wel heel erg veel vragen.

-Iemand heeft een vergelijkbaar probleem, maar niet helemaal. Dan is het dus niet vergelijkbaar.
-Schoppen betekent dat je vraag verplaatst wordt naar een andere forum waar je vraag hoort te zijn, namelijk videokaarten én BEELDSCHERMEN.
-Je vraag hoeft niet elders gesteld te worden, hij is verplaatst door een forummoderator.
-LCD --> VB betekent dat je vraag in de forum LCD, Plasma etc. stond en verplaatst is naar de forum Videokaarten en Beeldschermen (waar een vraag als de jouwe werkelijk hoort te zijn.)
-VB staat voor Beeldschermen.

Verder weet ik vrij weinig af van beeldschermen.

Weet niet zeker, maar een beeldscherm zijn maximale resolutie hangt ook af van de videokaart die gebruikt wordt? Welke videokaart heb jij eigenlijk, misschien dat de nieuwste drivers je probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:32:
Zoals je wellicht gezien hebt gaat dit subforum over alles wat niet met computerbeeldschermen te maken heeft, dus ook niet over videokaarten. Daarom schop je dit topic richting VB (dus LCD -> VB).

Verder moet die videochip van je die resolutie wel aan kunnen. Ik zou eerst maar eens een driver update van de video adapter proberen.
Je hebt het over dit subforum. Dat was dus nogal verwarrend want ik bleek toen al geschopt te zijn geweest. Misschien bedoelde je "Daarom heb ik dit topic richting VB geschopt "(of laten schoppen).
Enfin. Ik probeer altijd zo duidelijk mogelijk te zijn: Ik heb dus al geschreven dat mijn vieoadapter "VIA Chrome9 HC IGP WDDM" heet en ik heb opdracht gegeven om de nieuwste driver daarvoor te zoeken. Er was geen nieuwere. Betekent dit dat die adapter niet beter kàn dan de hoogste resolutie die hij weergeeft?
Moet ik toch een nieuwe videokaart kopen?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Ik zou kijken voor drivers voor je videokaart, de VIA Chrome9 Hc IGP
Als je dat in google gooit komen er genoeg sites waar je drivers vandaan kan halen.

(volgens mij, wat ik kan opmaken uit jou verhaal heb je alleen naar drivers voor het beeldscherm gezocht. Die zijn niet nodig...)

Verder lijkt het me dat je videokaart wel 1920*1080 kan draaien.

I can't wait to shoot!

• SUD

SUD

Kijk welke videokaart je hebt, ga naar de het bedrijf dat die videokaart maakt (in jouw geval dus VIA) download nieuwste drivers en probeer dan de resolutie aan te passen.

edit: lal my bad :P dank u voor het rechtzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door SUD op 14-05-2009 10:49 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SUD schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:33:
Kijk welke videokaart je hebt, ga naar de het bedrijf dat die videokaart maakt (ati of nvidia) download nieuwste drivers en probeer dan de resolutie aan te passen.
Of intel of VIA :P Maar die VIA Chrome9 Hc IGP, is dat een laptop toevallig?

Maar mogelijk dat je via zo'n tweaktool (ultimon of hoe die heet) alsnog geforceerd 1920x1080 kan instellen, in principe (ook met shared memory) zou je elke resolutie moeten kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 14-05-2009 10:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
de chip zou tot 2048x1536 ondersteunen, dus het zou moeten werken

het is een VIA chip, dus zoek je drivers op http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2
(het is geen nVidia of Ati chip)

Verwijderd

Topicstarter
OK! Ik heb dit gevonden via het Help.mij-forum:
http://www.software.com/d...WDDM-download1163401.html

• SUD

SUD

En is het gelukt?

Verwijderd

Topicstarter