PHP document generation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Er blijkt nogal het e.a. op de markt te zijn aan tools voor PHP document generatie
  • phpdoc
  • doxygen
  • twintext
  • doc-o-matic
  • robodoc
  • universal report
  • thimbledoc
  • phpsimpledoc
  • headerdoc
Allemaal zijn eigen voor- en nadelen. Maar missen allemaal een feature die ik eigenlijk zou willen hebben; "documentatie in database opslaan". De reden waarom ik dit wil is om zo aan de hand van deze database reacties/voorbeelden door users wil laten posten (beetje stijl a la php.net), en een zoekfunctie erin wil hebben.

Nu zou ik wel met grep e.d. een vieze zoekfunctie kunnen bouwen
en flatfiles voor usercommentaar kunnen adden, maar dat wordt echt te gortig.

Het beste wat ik tot nu toe voor ogen heb is het ombouwen van phpdoc, waarbij ik alle output niet in html bestanden maar php bestanden zet zodat er in de templates ruimte is om php code in te prakken voor user comments/examples per gevonden klasse/functie/methode. Op dezelfde manier na generatie een stukje script aftrappen die alle gevonden klassen en methoden meteen in de database prakt zodat de comments er later gemakkelijk bij gevonden kunnen worden.

Maar misschien heeft iemand anders ook een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Scriptje schrijven dat een map met documentatie in de DB opslaat?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Hmmm, zou kunnen. File references opslaan samen met package, class en method informatie... PHPdoc lijkt goed leesbaar, dus moet vrij makkelijk te bewerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
PHPDoc kan je redelijk eenvoudig uitbreiden met je eigen uitvoer-plugin. Als je die uitvoerplugin direct in de database laat schrijven ben je denk ik al een heel eind.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik heb altijd doxygen gebruikt, maar die maakt 1000 bestanden aan ofzo en is niet echt pluginvriendelijk. Daarbij moet ik nog vertellen dat doxygen wel uitstekend werkte voor C#, maar heb geen ervaring met php documentator!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time