Toon posts:

Sharkoon SCU, leuk dolby digital decodertje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kwam na enige tijd dit ding tegen http://www.sharkoon.com/h...x-tatic_scu/index_en.html

Hij wordt normaliter gebruikt bij de Sharkoon headset om Dolby Digital geluid te laten afspelen.

Nou heb ik al een jaar een Logitech X-540 aangesloten op mijn Xdoos, prima geluid, maar geen 5.1 vanwege de stereo ingang.
Goedkoop alternatief als je geen geld hebt voor een dure Harman Kardon en ga zo maar door! Dat ik hier niet eerder achter ben gekomen, was al op zoek naar de dode Creative Dolby decoder, maar die is gestopt met produceren en is dus nergens meer te koop. Ben dus blij dat ik dit ben tegengekomen :)

Iemand ervaring met dit ding? Zijn er ook bedrijven die dit ding los verkopen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand? :) ;)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Als je puur een decoder voor je X-540 zoekt lijkt me dit wel een interessant ding. Persoonlijk geen ervaring mee helaas. Staat hij niet in de pricewatch?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Volgens mij is naar dit product al eens eerder een verwijzing geweest.

Maar vind dat maar eens terug :(

Verwijderd

Topicstarter
Mooi! hij is te koop op Redcoon!

Maar €70 wel een beetje veel voor een sprong in het diepe, echt niemand ervaring mee?

Echt raar dat er zo weinig Dolby Digital 5.1 converters/decoders zijn, en dat terwijl het toch zo ontzettend nuttig is! van elk PC setje maak je dan gewoon een Home Cinema in een handomdraai. Zeker te maken met dat ze je liever bij de allerduurste sets willen krijgen, zie z-5500.

Dit is echt de enige die er is naar mijn weten, en nog toevallig gevonden ook!

Verwijderd

Teufel heeft ook zoiets, wel duurder maar dat zal vast wel een reden hebben waarmee ik overigens niet claim dat een van de twee beter/slechter is dan die sharkoon waar jij het over hebt.

decoder station 3

decoder station 5

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 14:36 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:35:
Teufel heeft ook zoiets, wel duurder maar dat zal vast wel een reden hebben waarmee ik overigens niet claim dat een van de twee beter/slechter is dan die sharkoon waar jij het over hebt.

decoder station 3

decoder station 5
Tja... de prijs is me wat te duur... en een PC speakerset kun je er niet eens direct op aansluiten vanwege de stereo uitgangen!

Op zich zijn ze alledrie toch gewoon: optisch-decodeer-output. En dat decoderen kan maar op een manier goed gaan dus kwaliteitverschil zit er niet in toch?

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:45:
[...]

Tja... de prijs is me wat te duur... en een PC speakerset kun je er niet eens direct op aansluiten vanwege de stereo uitgangen!

Op zich zijn ze alledrie toch gewoon: optisch-decodeer-output. En dat decoderen kan maar op een manier goed gaan dus kwaliteitverschil zit er niet in toch?
Beetje kort door de bocht, natuurlijk kan er kwaliteitsverschil zijn, dat decoderen van het digitale signaal is maar een onderdeel van het geheel (en daar zit ook kwaliteitsverschil..). En direct aansluiten.. ligt eraan welke pc speakerset, zelfs sommige cheapo pc speakersetjes heb ik gezien met dezelfde aansluitingen.
Pagina: 1