Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik denk dat je het hier kan vinden (tenminste de link volgend die op deze pagina staat)
Het lijkt mij nogal ingewikkeld, maar succes ermee.
http://www.madshrimps.be/...sb-winsetupfromusb-62930/
Het lijkt mij nogal ingewikkeld, maar succes ermee.
http://www.madshrimps.be/...sb-winsetupfromusb-62930/
Ik herinnerde me toevallig zo'n post in een nieuwsbericht waarin dat stond hoe je dat kon doen, even gezocht en ja: stephenophof in 'nieuws: Microsoft stelt RC Windows 7 beschikbaar'
Windows 7 vanaf usb-stick installeren
1) Formatteer de USB-stick als FAT32
2) Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ in: compmgmt.msc -> enter
3) In het scherm dat geopend wordt klik je op Schijfbeheer
4) Klik je USB-stick aan met rechtermuisknop en kies dat je deze partitie actief wil maken
5) Als dat gebeurd is open je het ISO-bestand met bijv. Daemon Tools of WinRAR en kopieer je alle bestanden naar de usb-stick
6) Vervolgens stel je in je BIOS in dat je wilt opstarten vanaf een usb-stick (Removable Device)
7) Je kunt installeren
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dat gaat 'm niet veel helpen. Dat zijn enkel de stappen om Windows 7 vanaf een stick te installeren, niet OP een stick. De TS had zelf overigens al gevonden hoe je Windows op een stickje kan installeren. Het probleem is een dual-boot constructie op één partitie. Technisch is het misschien mogelijk en zou het linkje van Vatt je kunnen helpen. Ik zou je echter ook nog iets anders overwegen.[b][message=31941606,noline][...]
Het is mogelijk om een usb-stick op te delen in twee partities en deze bootable te maken. Eerlijk gezegd lijkt dat me een betere oplossing. Twee Windows versies op één partitie geeft mijns inziens snel problemen.
Ik moet er wel bij vermelden dat hoewel het op de meeste stickjes werkt, niet alle usb-sticks zijn in te delen in twee partities. Zie voor meer info:
http://www.lancelhoff.com...b-flash-drive-in-windows/
[ Voor 14% gewijzigd door doeternietoe op 13-05-2009 21:27 ]
Ik heb juist de indruk dat de TS wil installeren vanaf zijn usb stick.doeternietoe schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:20:
[...]
Dat gaat 'm niet veel helpen. Dat zijn enkel de stappen om Windows 7 vanaf een stick te installeren, niet OP een stick. De TS had zelf overigens al gevonden hoe je Windows op een stickje kan installeren. Het probleem is een dual-boot constructie op één partitie. Technisch is het misschien mogelijk en zou het linkje van Vatt je kunnen helpen. Ik zou je echter ook nog iets anders overwegen.
Het is mogelijk om een usb-stick op te delen in twee partities en deze bootable te maken. Eerlijk gezegd lijkt dat me een betere oplossing. Twee Windows versies op één partitie geeft mijns inziens snel problemen.
Ik moet er wel bij vermelden dat hoewel het op de meeste stickjes werkt, niet alle usb-sticks zijn in te delen in twee partities. Zie voor meer info:
http://www.lancelhoff.com...b-flash-drive-in-windows/
Zelf ben ik ook bezig met dit gedachten idee. Dit vanwege een netbook waarin geen optical zit. Het mooiste zou zijn een bootloader die je een iso kunt laten laden.
Helaas kom je dan onvermijdelijk op het nivo van een heel klein mini OS. En dan kun je vaak weer geen nieuw OS installeren omdat er immers al een OS draait....
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Windows PE opstarten, en van daaruit via een keuze menu kunnen kiezen voor de ene installatie of de andere...?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Heb nog nooit iets gedaan met windowsPE, maar dan moet ik daar misschien toch eens naar gaan kijken. Weet jij toevallig ook of je vanuit windowsPE dan een iso kunt mounten zodat je vanaf daar kunt instaleren?c70070540 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:47:
Windows PE opstarten, en van daaruit via een keuze menu kunnen kiezen voor de ene installatie of de andere...?
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Verwijderd
Even een oude topic vanonder het stof halen.
Ik ben eigelijknaar hetzelfde op zoek, en heb tot nu toe niets gevonden om dit te doen. Is er een mogelijkheid om meerdere windows installatie files te zetten op 1 USB stick, om dan via een keuzemenu de juiste windows install te nemen ?
Ik ben eigelijknaar hetzelfde op zoek, en heb tot nu toe niets gevonden om dit te doen. Is er een mogelijkheid om meerdere windows installatie files te zetten op 1 USB stick, om dan via een keuzemenu de juiste windows install te nemen ?
Pagina: 1