Toon posts:

2 abbonnementen op 1 aansluitingspunt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem:
Ik woon in een appartementen complex en deel het internet hier met 6 bewoners.
Er is maar 1 aansluitingspunt, daar zit de modem op en daar vanuit krijgt iedereen zijn internet.
Het probleem, ik wil mijn eigen internet lijntje en het liefst ook kabel.
Een telefoonaansluiting ligt er niet. Daarom dat ik ook graag kabel wil.

Ik heb daarom Ziggo gebeld ( de provider waar we nu ook al bij zitten ) en het probleem voor gelegd.
De vrouw die er volgens mij niks van snapt, beweerd stellig dat ik gewoon een 2e abonnement kan aanvragen en de kosten gewoon de standaard kosten zijn die verbonden zijn aan een abonnement.

Nu mijn vraag,
Klopt dit en/of heeft iemand hier ervaring mee?
Andere suggesties zijn ook welkom.

Verwijderd

Wij hebben hier op de zaak 3 kabelmodems in de kast hangen met 3 verschillende abbonementen van Zeelandnet. Deze worden aangesloten op een actieve splitter die als de stroom weg valt toch het signaal nog naar 1 modem door blijft geven.
Hoe het verder precies in zijn werk gaat weet ik niet precies maar het kan in iedergeval wel.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Volgens mij is het technisch geen probleem om meerdere modems op één aansluiting te zetten.

De bandbreedte op de kabel is namelijk sowieso ook gedeeld met de rest van de wijk

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Meerdere kabelmodems op 1 aansluitpunt is totaal geen probleem. Wij hebben in een grijs verleden (serieel aangesloten kabelmodems) 4 kabelmodems middels splitters op 1 server aangesloten welke aan load-balancing deed tussen de modems. Ik heb zelf een tijd een kamer gehuurd en de eigenaar van het huis had zijn eigen kabelmodem en ik had die van mij. Met kwaliteits splitters mag dit totaal geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon me eigen lijntje aanvragen.
Maar dan moet ik neem ik aan dus splitter tussen zetten?
Of krijg ik die er bij van de kabelprovider, in dit geval dus ziggo?

@ xorsist,
Het gaat me er wel duidelijk om dat ik meerdere ABONNEMENTEN op 1 hoofdaansluiting kan aanvragen.

Want de enige aansluiting in dit complex daar zit al een abonnement op.

• Xorsist
Al deze modems werden dus (back in 1999) middels dial up networking van NT4 server van bijbehorende gegevens voorzien. Het waren dus 4 modems op 1 lokatie met 4 bijbehorende abbonnementen (lan party ;)).

Maar goed zoals ik al eerder zei heb ik dus ook op 1 lokatie toen ik een kamer moest huren met 2 verschillende modems en abbonnementen op 1 lokatie zonder problemen gewerkt. Nu was mijn abbo al bestaand dat ik verhuids heb naar een adres dat ook al een bestaand abbo had maar dan nog mag het geen probleem zijn.

Edit:

Vaak krijg je bij je kabelabbo een redelijke splitter. Dat zou dus geen probleem mogen wezen. Indien je wel problemen krijgt kun je gaan kijken naar wat hoogwaardiger splitters of in het uiterste geval een splitter met actieve versterking BEIDE kanten op.

edit 2

Wat mij dus zeer bevreemd is dat jou appartement geen eigen TV aansluiting lijkt te hebben. Bij mijn weten word IEDER appartement met een werkende cai aansluiting opgeleverd wat dus inhoud dat jij op die aansluiting naast je TV ook middels een splitter een kabelmodem aan kan sluiten.

[ Voor 82% gewijzigd door Xorsist op 13-05-2009 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat ik geen eigen TV aansluiting heb, dit deel ik ook allemaal.
Dus kort gezien kan ik gewoon een abbo aanvragen en doormiddel van een splitter zo dit allemaal moeten werken.
Is het allemaal veel gedoe met zo'n splitter?
In ieder geval bedankt voor de reactie!

• Xorsist
Afbeeldingslocatie: http://www.satandcable.co.uk/s/images/2waysplitter.jpg

Voorbeeld van een F-splitter gewoon de kabel die nu in het huidige kabelmodem gaat op de IN kant aansluiten en 2 kabel(tje)s vanaf de OUT kanten naar de kabelmodems.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik denk dat je dit toch met Ziggo moet regelen, het moet tenslotte ook goed in hun systeem komen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij Ziggo kan je ook prima 2 modems op 1 lijn hangen :Y

404 Signature not found

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
Technisch gezien zal dit geen probleem zijn. Het gaat erom of dit administratief ook goed verwerkt kan worden. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd - wel kleine kanttekening dat een splitter jullie beide zo'n 3.5dB aan signaalsterkte gaat kosten. Als het signaal gewoon ruim goed is maakt dat weinig uit, maar als het nu marginaal is kan het het verschil betekenen tussen stabiele verbinding en ellende.

Hoe sterk het signaal bij Ziggo binnenkomt kun je niet direct uitlezen maar wel indirect benaderen. Kijk in de bestaande modem (http://192.168.100.1) naar de upstream transmit level (of CM Tx Pwr of Upstream Power Level of hoe dan ook ze het in deze modem genoemd hebben). Als dat >55dBmV is, staat dat ding nu al (bijna) max te zenden en gaat het fout als je er een splitter tussenhangt. Staat het tussen de 50 en 55dBmV, dan is het nu goed in orde, maar met een splitter kom je richting gevarenzone. Is het minder dan 50dBmV, dan is de extra demping iig geen enkel probleem :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:57:
bij Ziggo kan je ook prima 2 modems op 1 lijn hangen :Y
Sorry misschien dat ik het niet snap, maar wat is het nut van 2 modems op 1 lijn?
Ik wil juist me eigen lijn, iedereen download hier als een gek, als ik beetje online wil gamen kan dat al niet met ping 10000..
Net Ziggo gebeld en die zegt dat niet kan, terwijl ik daarvoor iemand had gesproken die zei dat het wel kon.
Probeer ik er weer heen te bellen kom je er nooit door. Het is een drama daar en ik word gek van dit internet!

Net naar zo'n verkooppunt geweest van ziggo.
Daar het uitgelegd en die zegt dat het hem logisch lijkt dat zoiets niet werkt.
Zijn argument:
Hoe kan je op 1 signaal nou 2 abonnementen op afsluiten?
Je hebt maar 1 lijn dus kan je er ook maar 1 abonnement op afsluiten, tenminste dat leek hem dus logisch.
Nu ben ik niet zo technisch en heb ik hier 0,0 ervaring mee.

Ik wil gewoon me eigen internet lijntje hier, volgens mij ligt hier geen telefoon lijn weet ik bijna zeker, plus dan worden de kosten mij te hoog + de ping die je daar krijgt zuigt alle kanten op.
Bij ziggo kan je voor 20 eu per maand al mooi online zijn met een prima verbinding ( ping vooral ! )
Als iemand een tip of iets heeft voor mij, GRAAG!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:08:
[...]

Sorry misschien dat ik het niet snap, maar wat is het nut van 2 modems op 1 lijn?
Ik wil juist me eigen lijn, iedereen download hier als een gek, als ik beetje online wil gamen kan dat al niet met ping 10000..
Net Ziggo gebeld en die zegt dat niet kan, terwijl ik daarvoor iemand had gesproken die zei dat het wel kon.
Probeer ik er weer heen te bellen kom je er nooit door. Het is een drama daar en ik word gek van dit internet!

Net naar zo'n verkooppunt geweest van ziggo.
Daar het uitgelegd en die zegt dat het hem logisch lijkt dat zoiets niet werkt.
Zijn argument:
Hoe kan je op 1 signaal nou 2 abonnementen op afsluiten?
Je hebt maar 1 lijn dus kan je er ook maar 1 abonnement op afsluiten, tenminste dat leek hem dus logisch.
Nu ben ik niet zo technisch en heb ik hier 0,0 ervaring mee.

Ik wil gewoon me eigen internet lijntje hier, volgens mij ligt hier geen telefoon lijn weet ik bijna zeker, plus dan worden de kosten mij te hoog + de ping die je daar krijgt zuigt alle kanten op.
Bij ziggo kan je voor 20 eu per maand al mooi online zijn met een prima verbinding ( ping vooral ! )
Als iemand een tip of iets heeft voor mij, GRAAG!
Onzin, vroeger was het zefls zo dat ADSL een super ping had ivm kabel. Tegenwoordig krijg je bij beide een goede ping.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 13:53
Een modem gebruikt waarschijnlijk maar een deel van de capaciteit van de lijn die er ligt. Als de binnenkomende lijn een capaciteit van 50Mbit heeft en 1 modem gebruikt 20Mbit dan is er ruimte genoeg over om er een 2e modem bij te hangen. De modems reguleren namelijk de beschikbare bandbreedte naar de gebruiker.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:08:
[...]

Ik wil juist me eigen lijn, iedereen download hier als een gek, als ik beetje online wil gamen kan dat al niet met ping 10000..(...)
Dus je wilt een aparte (groene) kabel naar je kamer toe? Ik denk niet dat Ziggo dat gaat aanleggen voor je.

"Lijn" is trouwens niet de juiste term. Je hebt dan 2 verbindingen / abonnementen op één kabel. Dat kan blijkbaar (zoals men hierboven zegt).

Alternatieven: ADSL, glasvezel, sattelliet-internet, UMTS (KPN direct internet of hoe ze het noemen)....

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:12:
[...]

Onzin, vroeger was het zefls zo dat ADSL een super ping had ivm kabel. Tegenwoordig krijg je bij beide een goede ping.
Hetnet tele 2 etc orange allemaal ping 70-80
Ziggo geeft mooi ping 20-40 en dat is wat ik wil.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:24:
[...]

Dus je wilt een aparte (groene) kabel naar je kamer toe? Ik denk niet dat Ziggo dat gaat aanleggen voor je.

"Lijn" is trouwens niet de juiste term. Je hebt dan 2 verbindingen / abonnementen op één kabel. Dat kan blijkbaar (zoals men hierboven zegt).

Alternatieven: ADSL, glasvezel, sattelliet-internet, UMTS (KPN direct internet of hoe ze het noemen)....
Ik wil een eigen abonnement zodat ik geen last heb van anderen!
Maar er is maar 1 hoofdlijn, isra punt?
Weet niet hoe het allemaal heet, maar er is 1 lijn van de kabel wat binnenkomt, 1 gaat in een ding waar dan weer 2 kabels uitkomen 1 gaat dan naar kastje waardoor iedereen tv heeft, en 1 gaat naar de modem en daarmee staan wij weer in verbinding.
Kan ik nu een eigen abbo afsluiten? Dat is mijn vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Myrdhin schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:17:
Een modem gebruikt waarschijnlijk maar een deel van de capaciteit van de lijn die er ligt. Als de binnenkomende lijn een capaciteit van 50Mbit heeft en 1 modem gebruikt 20Mbit dan is er ruimte genoeg over om er een 2e modem bij te hangen. De modems reguleren namelijk de beschikbare bandbreedte naar de gebruiker.
Kabel heeft niet zo'n hoge capaciteit neem ik aan? Ziggo bied bv 20mbit max aan. als ik het goed heb tenminste. Anders boden ze ook wel hogere snelheden aan neem ik aan als ze 50mbit hebben liggen.
Dit is wat mij logisch lijkt, ik probeer niet slimmer over te komen ofzo hoor, ik denk even hard op.

Dus als hier 5 man op die modem vol downloaden, zou ik dan geen last hebben van hun omdat ik op mijn ( prive ) modem zit en dus me eigen "lijn" heb?
Daar gaat het me uit eindelijk om.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 15:56 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
Dat laatste ja.

Om zeker te zijn dat het echt gaat werken, kan je een brief sturen aan de Ziggo. Mijn ervaring met de grote providers van tegenwoordig, is dat er weinig kundig personeel werkt en ze je op dit soort moeilijkere vragen vaak geen goed antwoord kunnen geven. Door een brief te sturen krijgen ze meer tijd om het uit te zoeken en krijg je een professioneler antwoord. Het duurt wat langer, maar dan klopt het in ieder geval. Tenminste, dat is mijn ervaring.

• Xorsist
Ik wil een eigen abonnement zodat ik geen last heb van anderen!
Maar er is maar 1 hoofdlijn, isra punt?
Weet niet hoe het allemaal heet, maar er is 1 lijn van de kabel wat binnenkomt, 1 gaat in een ding waar dan weer 2 kabels uitkomen 1 gaat dan naar kastje waardoor iedereen tv heeft, en 1 gaat naar de modem en daarmee staan wij weer in verbinding.
Kan ik nu een eigen abbo afsluiten? Dat is mijn vraag.
Dat heb ik al eerder beantwoord dat het gewoon KAN. Ik heb fysiek 2 kabelmodems door middel van een boven getoonde splitter op 1 groene (grond)kabel op een CAI installatie gedraait. Zoals ik ook al eerder gezegt heb zul je dan de kabel die nu in de modem gaat op de IN van een splitter aan moeten sluiten en dan 2 kabeltjes op de UIT poorten naar beide modems toe laten lopen.

Je hebt dan gewoon 2 modems en 2 gescheiden netwerken zodat je gewoon je eigen "lijn" hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:58:
[...]

Dat heb ik al eerder beantwoord dat het gewoon KAN. Ik heb fysiek 2 kabelmodems door middel van een boven getoonde splitter op 1 groene (grond)kabel op een CAI installatie gedraait. Zoals ik ook al eerder gezegt heb zul je dan de kabel die nu in de modem gaat op de IN van een splitter aan moeten sluiten en dan 2 kabeltjes op de UIT poorten naar beide modems toe laten lopen.

Je hebt dan gewoon 2 modems en 2 gescheiden netwerken zodat je gewoon je eigen "lijn" hebt.
Dus dat wil dus zeggen dat ik ook geen last heb van hun gedownload?
Met andere woorden 1 hoofdaansluiting kan 40mbit leveren?
Lijkt me wat stug anders werd dat ook wel aangeboden?
Of word de verbinding gewoon ook gesplit dus dat ik max 10mbit kan krijgen en de andere ook?
Wat gebeurd er eigenlijk als ik zelf de splitter er tussen zet en me oude ziggo modem die ik nog heb ( is dezelfde die er nu ook ligt ) er aan hang en zonder dit allemaal aan ziggo te zeggen?
Houdt dit dan in, dat de huidige abbo die er is door 2-en gaat en ik daarmee dus eigenlijk 50% van de verbinding voor mezelf opeis?
Ik denk eventjes hard op na, lach me aub niet uit als het klinkklare onzin is wat ik zeg :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 19:15 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:07:
Of word de verbinding gewoon ook gesplit dus dat ik max 10mbit kan krijgen en de andere ook?
Je snapt het nog steeds niet. Zowat je hele wijk zit op hetzelfde 'signaal'. Elk modem kiest een eigen frequentie waarop die gaat praten met de wijkcentrale apparatuur van Ziggo. Als jij een tweede modem op dezelfde groene kabel aansluit, die hoort bij het tweede abonnement dat je aanvraagt op dat adres heb je een net zo eigen verbinding als elke andere buurman met maar 1 kabelmodem. Je kan over COAX met de laatste DOCSIS standaarden honderden mbit/s overpompen per kanaal.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:54:
Kabel heeft niet zo'n hoge capaciteit neem ik aan? Ziggo bied bv 20mbit max aan. als ik het goed heb tenminste. Anders boden ze ook wel hogere snelheden aan neem ik aan als ze 50mbit hebben liggen.
Dit is wat mij logisch lijkt, ik probeer niet slimmer over te komen ofzo hoor, ik denk even hard op.

Dus als hier 5 man op die modem vol downloaden, zou ik dan geen last hebben van hun omdat ik op mijn ( prive ) modem zit en dus me eigen "lijn" heb?
Daar gaat het me uit eindelijk om.
Kabel heeft juist een ontzettend hoge capaciteit. Er kunnen honderden megabits per seconde doorheen.
De capaciteit is het probleem dus niet.

Ook het verhaal van 1 signaal op je lijn is onzin. De hele wijk ontvangt het zelfde signaal. (of eigenlijk ontvangt de hele wijk dezelfde signalen)
Je kan ook gerust je modem bij de buurman ophangen (en daar internetten).

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:07:
[...]

Wat gebeurd er eigenlijk als ik zelf de splitter er tussen zet en me oude ziggo modem die ik nog heb ( is dezelfde die er nu ook ligt ) er aan hang en zonder dit allemaal aan ziggo te zeggen?
Houdt dit dan in, dat de huidige abbo die er is door 2-en gaat en ik daarmee dus eigenlijk 50% van de verbinding voor mezelf opeis?
Ik denk eventjes hard op na, lach me aub niet uit als het klinkklare onzin is wat ik zeg :D
Jij krijgt gewoon je eigen aansluiting. Je eigen bandbreedte. Dus last van je huisgenoten heb je sowieso niet. Met je snelheid zit je wel goed als je dat 20 euro kostende abo neemt.

Een andere vraag: ik neem aan dat dezelfde truc ook opgaat voor ADSL? Ik moet dan alleen een eigen telefoonlijn hebben, maar voor 5 euro per maand extra kan je die al aanvragen. Ik verhuis binnenkort namelijk naar een complex waar al één ADSL lijn ligt, en ik wil mijn eigen aansluiting, mijn eigen modem. Het is dus mogelijk om een tweede aansluiting te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Je snapt het nog steeds niet. Zowat je hele wijk zit op hetzelfde 'signaal'. Elk modem kiest een eigen frequentie waarop die gaat praten met de wijkcentrale apparatuur van Ziggo. Als jij een tweede modem op dezelfde groene kabel aansluit, die hoort bij het tweede abonnement dat je aanvraagt op dat adres heb je een net zo eigen verbinding als elke andere buurman met maar 1 kabelmodem. Je kan over COAX met de laatste DOCSIS standaarden honderden mbit/s overpompen per kanaal.
Ah oke ik begin het te snappen!
Nu nog hopen dat het administratief gezien ook kan bij ziggo..

En wat ik ook nog afvroeg, wat gebeurt er als ik nu al splitter tussen doe en een ziggo moden er tussen plak.
Dan gebeurd er zeker niks, omdat die modem niet geregistreerd staat zeg maar?

In elk geval is het me nu dus duidelijk dat het wel kan!
Nu nog fatsoenlijk uitleggen bij ziggo..
Volgens de 1 kan het namelijk wel daar en volgens de andere niet.
Ga je naar zo'n verkooppunt zegt die kerel daar dat hem niet logisch lijkt dat het kan..
Word vervolgt!

• Xorsist
@Toobster: Ik zou gewoon voor de gein eens kijken of je verbinding kunt krijgen met je oude modem, of het netjes is is een ander verhaal ;)

@Kibber: In principe heeft ieder huis 2 aderparen tot zijn beschikking dus als het 2e aderpaar actief gemaakt word door daar een abbo overheen af te sluiten kun je inderdaad 2 adsl verbindingen in 1 huis hebben.

• kibber
@Kibber: In principe heeft ieder huis 2 aderparen tot zijn beschikking dus als het 2e aderpaar actief gemaakt word door daar een abbo overheen af te sluiten kun je inderdaad 2 adsl verbindingen in 1 huis hebben.
Mooi :) dat bevestigde mijn gedachte! Mijn dank!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

kibber schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:25:
[...]

Jij krijgt gewoon je eigen aansluiting. Je eigen bandbreedte. Dus last van je huisgenoten heb je sowieso niet. Met je snelheid zit je wel goed als je dat 20 euro kostende abo neemt.

Een andere vraag: ik neem aan dat dezelfde truc ook opgaat voor ADSL? Ik moet dan alleen een eigen telefoonlijn hebben, maar voor 5 euro per maand extra kan je die al aanvragen. Ik verhuis binnenkort namelijk naar een complex waar al één ADSL lijn ligt, en ik wil mijn eigen aansluiting, mijn eigen modem. Het is dus mogelijk om een tweede aansluiting te krijgen?
Bij adsl gaat het internet-signaal over je eigen fysieke lijn (welke bestaat uit 2 draden). De meeste huizen hebben 2 fysieke lijnen (4 draden) waarmee je dus 2 adsl aansluitigen op kan aan vragen.

edit: te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke de update!

Dik gesprek gehad met een "slimme" man van ziggo.
Het kan niet zegt hij, of om het beter te zeggen ziggo ondersteunt het niet.

Het probleem, namelijk een wijk heeft een centrale, vanaf de centrale gaat er een lijn naar elk huis.
Wat weer in verbinding staat met de modem etc.
Hij zegt dus dat het technisch bij ziggo niet mogelijk is, om die lijn te splitten..Want hoe hij het uitlegt, deel je dus die lijn die naar de wijkcentrale gaat. Ik had nog wat gezegd over dat die lijn veel meer aan kan dan dat er altijd aangeboden is en dat het volgens mij geen probleem moet leveren dat ik de kleinste ziggo abbo er op afwilt sluiten 1.6mbit wel te verstaan.
Als iemand die er meer verstand van heeft en zin heeft, mag die eens met ziggo bellen om te kijken of je er een duidelijk verhaal uit kan krijgen. Als je het verhaal van ziggo mij dan kan uitleggen ben ik best bereid om je de kosten van het gesprek te vergoeden.

@ xorsist

Ik ga straks even naar de plaatselijke lui hier, om te kijken voor zo'n splitter. Daarna even kijken of ik die er aan kan krijgen.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:20:
Oke de update!

Het probleem, namelijk een wijk heeft een centrale, vanaf de centrale gaat er een lijn naar elk huis.
Hij zegt dus dat het technisch bij ziggo niet mogelijk is, om die lijn te splitten..Want hoe hij het uitlegt, deel je dus die lijn die naar de wijkcentrale gaat. Ik had nog wat gezegd over dat die lijn veel meer aan kan dan dat er altijd aangeboden is en dat het volgens mij geen probleem moet leveren dat ik de kleinste ziggo abbo er op afwilt sluiten 1.6mbit wel te verstaan.
Als iemand die er meer verstand van heeft en zin heeft, mag die eens met ziggo bellen om te kijken of je er een duidelijk verhaal uit kan krijgen. Als je het verhaal van ziggo mij dan kan uitleggen ben ik best bereid om je de kosten van het gesprek te vergoeden.

@ xorsist

Ik ga straks even naar de plaatselijke lui hier, om te kijken voor zo'n splitter. Daarna even kijken of ik die er aan kan krijgen.
tja, er zit een verschil tussen kunnen en willen.

Een oude wijkkast is niets anders dan een goede versterker + een multitap. Dat ding maakt geen onderscheid tussen de diverse aansluitingen. Zoals al eerder gezegd, elke modem gebruikt zo z'n eigen frequenties/kanalen.

Ik heb bijvoorbeeld een werkende setup gezien bij een klant met een UPC verbinding (8Mbit, Com21), 20Mbit Caiway verbinding (Docsis) en een Teleste EttH verbinding (100Mbit, in wijkkast doorgepatched op ons glasnetwerk). Ging prima, alleen had de EttH verbinding iets last van te zwak signaal (grote afstand tot wijkkast). Maar dat was geen beperking van de coaxkabel zelf.

Administratief is een ander verhaal, ik heb heel wat keren moeten doorzeuren bij UPC om een modem actief te krijgen (Nee meneer, u heeft het verkeerd, wij hebben geen vaste IP adressen.. terwijl ze in Harderwijk tot op de dag van vandaag nog Com21 gebruiken), of "Maar u bent geen abbonee dus u moet eerst tv afnemen", "Dat is er al, het gaat om harderwijk, en <klant> wil internet".
Daarnaast is de vraag of hun systeem dat administratief snapt. Zo niet, dan is dat vaak al een reden om "nee" te verkopen, ipv uitzonderingen (dat kost hun meer geld)

• kibber
Is het voor de TS geen oplossing om gewoon ADSL te nemen ipv kabel? Dan kost het je 5e per maand meer voor een telefoonaansluiting, maar dan heb je dat gezeik van Ziggo teminste niet. Het verhaal van de pingtijden zal denk ik best meevallen. Genoeg mensen die gamen via een ADSL lijn en niet klagen. Ik game zelf niet, dus ik heb er weinig ervaring mee.
Wat je ook nog kan overwegen is voorstellen de bandbreedte van het internet te verdelen over alle partijen. Jij betaald neem ik aan ook een x bedrag voor de internetverbinding, en daarmee heb jij dus recht op een stukje bandbreedte voor jezelf lijkt me zo.

[ Voor 4% gewijzigd door kibber op 04-06-2009 21:20 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:20:
Oke de update!

@ xorsist

Het lijkt er dus op dat het gewoon administratief gezien niet mogelijk is. Zoals ik en vele anderen al hebben aangegeven is het met EuroDOCSIS prima mogelijk om verschillende modems aan te sluiten op één huisaansluiting.

Het kabelbedrijf moet het echter wel administratief kunnen verwerken (twee abonnementen op 1 huisaansluiting).... ;)

Mocht je een buurman hebben die wel kabeltv heeft, maar geen kabelinternet, dan zou je hem kunnen vragen om kabelinternet aan te vragen. Dat modem kun je dan bij jou thuis aansluiten (mits het retoursignaal in de eindversterker niet wordt geblokkeerd). Het heeft echter wel enkele nadelen:
- de buurman blijft verantwoordelijk voor de verbinding (kinderporno e.d.)
- de buurman ontvangt de facturen
- bij signaalproblemen zal Ziggo niet bij jou thuis langskomen, maar bij je buurman...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
OF je vraagt of je huisgenoten een gedeelde ADSL verbinding willen gebruiken en jij gaat de kabelmodem gebruiken...

• SMSfreakie
  • Niet online
ping naar tweakers.net vanaf een 20/1 DSL lijn: 11~12ms. ( vanuit nederland )
ping naar tweakers.net vanaf een 100/100mbit lijn: 8~9ms ( vanuit frankrijk )

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
@ kibber,

Adsl is geen optie, moet ik telefoonlijn abbo plus adsl abbo.
Ja je kan ook gewoon adsl abbo aanvragen zonder telefoonlijn abbo maar daar betaal je dan ook wel weer.
De goedkoopste adsl abbo geeft gewoon een te hoge ping, dat ik het totaal niet waard vind.
Wil je beetje normale ping kom je uit op planet of xs4all iig op het kpn netwerk, wat je zo weer op minstens 40 eu per maand kost.
20 eu per maand is toch wel beetje me max wat ik er voor wil uit geven.
Het is tenslotte ook maar een ping ;)

Ik probeer nog even een splitter tussen te hangen en een modem even kijken wat er dan allemaal gebeurd :D

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Toobster weet je zeker dat die mensen met hoge ping niet via WIFI zichzelf hebben verbonden en dat een deel van hun hoge ping is?

Terinfo: Het Net:
http://www.speedtest.nl/D...tID=0&pi_id=19&co_id=1542

Ziggo:
http://www.speedtest.nl/D...ID=0&pi_id=203&co_id=1609

misschien niet de meest betrouwbare data, maar zoals je ziet beide een lage ping.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

SMSfreakie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:52:
ping naar tweakers.net vanaf een 20/1 DSL lijn: 11~12ms. ( vanuit nederland )
ping naar tweakers.net vanaf een 100/100mbit lijn: 8~9ms ( vanuit frankrijk )
--- tweakers.net ping statistics ---
21 packets transmitted, 21 received, 0% packet loss, time 20037ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.750/0.886/1.221/0.125 ms

Vanuit Nederland :+

ADSL had vroeger de overhand wbt latency in vergelijking met kabel, maar dan spreek ik over het Com21-tijdperk; inmiddels met Docsis 2.0 en EuroDocsis 3.0 heeft kabel een behoorlijke inhaalslag daarin gemaakt en is het meestal om het even en hangt het alleen af van de backbone van je ISP. :)

Al moet ik zeggen dat ik mijn 24mbit ADSL2+ aansluiting een stuk responsiever aan vindt voelen tijdens het browsen dan m'n 30mbit kabel

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 05-06-2009 15:58 ]

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Dat modem kun je dan bij jou thuis aansluiten (mits het retoursignaal in de eindversterker niet wordt geblokkeerd).
Dat wordt niet geblokkeerd, want er zat al een modem :+

Maar idd, zoals hierboven ook al werd gezegd, 2 modems op een aansluiting zou signaaltechnisch geen probleem mogen zijn, mits de kabel niet verlengd is, en de modems rechtstreeks nabij de AOP worden aangesloten.
De snelheid van de abonnementen hebben helemaal geen invloed, het is niet zo dat als je denkt dat het signaal zwakker wordt dat je dan ook een lager abonnement moet nemen/de snelheid niet zal halen.

Check out http://www.getbackonstage.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
r0b schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:56:
[...]

--- tweakers.net ping statistics ---
21 packets transmitted, 21 received, 0% packet loss, time 20037ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.750/0.886/1.221/0.125 ms

Vanuit Nederland :+

ADSL had vroeger de overhand wbt latency in vergelijking met kabel, maar dan spreek ik over het Com21-tijdperk; inmiddels met Docsis 2.0 en EuroDocsis 3.0 heeft kabel een behoorlijke inhaalslag daarin gemaakt en is het meestal om het even en hangt het alleen af van de backbone van je ISP. :)

Al moet ik zeggen dat ik mijn 24mbit ADSL2+ aansluiting een stuk responsiever aan vindt voelen tijdens het browsen dan m'n 30mbit kabel
ja :') zeker vanuit t rack naast de servers van t.net :')

404 Signature not found

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:41:
@ kibber,

Adsl is geen optie, moet ik telefoonlijn abbo plus adsl abbo.
Ja je kan ook gewoon adsl abbo aanvragen zonder telefoonlijn abbo maar daar betaal je dan ook wel weer.
Dit klopt niet, er zijn diverse ADSL aanbieders waarbij de lijnhuur inbegrepen zit in het maandbedrag.
Pagina: 1