Hoi,
Voor een schoolproject ben ik een Wireless omgeving aan het opzetten.
Mensen moeten met hun (XP) laptop kunnen inloggen op het netwerk en vervolgens toegang hebben tot het netwerk. Hiervoor heb ik twee (virtuele) servers draaien met Ubuntu 8.04 LTS Server. Op de eerste server draait OpenLDAP en op de tweede server FreeRADIUS.
De gebruikers in de OpenLDAP database heb ik aangemaakt met phpldapadmin, ik heb hier voor Samba3Users gekozen zodat zij het sambaLMPassword en samaNTPassword atribuut hebben.
Wanneer ik met mijn Windows XP Laptop probeer in te loggen op het netwerk (ik stel PEAP in als authenticatie methode en zeg dat MsCHAPv2 niet standaard mijn windows gebruikersnaam & domein moet gebruiken maar om een gebruikersnaam moet vragen) krijg ik geen toegang.
De volgende output is te lezen in mijn openldap.log:
Het volgende is in mijn radius log te lezen:
Ik heb een zipfile met mijn configuratiebestanden gemaakt, deze staat hier:
http://www.constabla.nl/config.zip
Ik heb deze howto gevolgd bij het opzetten van dit systeem:
http://vuksan.com/linux/dot1x/802-1x-LDAP.html
Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Ik zit inmiddels na een flink tijdje klooien behoorlijk met mijn handen in het haar!
Voor een schoolproject ben ik een Wireless omgeving aan het opzetten.
Mensen moeten met hun (XP) laptop kunnen inloggen op het netwerk en vervolgens toegang hebben tot het netwerk. Hiervoor heb ik twee (virtuele) servers draaien met Ubuntu 8.04 LTS Server. Op de eerste server draait OpenLDAP en op de tweede server FreeRADIUS.
De gebruikers in de OpenLDAP database heb ik aangemaakt met phpldapadmin, ik heb hier voor Samba3Users gekozen zodat zij het sambaLMPassword en samaNTPassword atribuut hebben.
Wanneer ik met mijn Windows XP Laptop probeer in te loggen op het netwerk (ik stel PEAP in als authenticatie methode en zeg dat MsCHAPv2 niet standaard mijn windows gebruikersnaam & domein moet gebruiken maar om een gebruikersnaam moet vragen) krijg ik geen toegang.
De volgende output is te lezen in mijn openldap.log:
code:
1
2
3
4
5
| May 6 15:21:16 wifi-lab-ldap slapd[4196]: conn=13 op=40 SRCH base="dc=fnt,dc=hu,dc=nl" scope=2 deref=0 filter="(uid=john)" May 6 15:21:17 wifi-lab-ldap slapd[4196]: conn=13 op=40 SRCH attr=userPassword radiusNASIpAddress radiusExpiration acctFlags Password sambaLMPassword radiusCallingStationId radiusCalledStationId radiusSimultaneousUse radiusAuthType radiusCheckItem radiusTunnelPrivateGroupId radiusTunnelMediumType radiusTunnelType radiusReplyMessage radiusLoginLATPort radiusPortLimit radiusFramedAppleTalkZone radiusFramedAppleTalkNetwork radiusFramedAppleTalkLink radiusLoginLATGroup radiusLoginLATNode radiusLoginLATService radiusTerminationAction radiusIdleTimeout radiusSessionTimeout radiusClass radiusFramedIPXNetwork radiusCallbackId radiusCallbackNumber radiusLoginTCPPort radiusLoginService radiusLoginIPHost radiusFramedCompression radiusFramedMTU radiusFilterId radiusFramedRouting radiusFramedRoute radiusFramedIPNetmask radiusFramedIPAddress radiusFramedProtocol radiusServiceType radiusReplyItem sambaNTPassword uid sasdefaultloginsequence May 6 15:21:17 wifi-lab-ldap slapd[4196]: conn=13 op=40 SEARCH RESULT tag=101 err=0 nentries=1 text= May 6 15:27:15 wifi-lab-ldap slapd[4196]: conn=13 op=41 UNBIND May 6 15:27:15 wifi-lab-ldap slapd[4196]: conn=13 fd=14 closed |
Het volgende is in mijn radius log te lezen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Wed May 13 12:28:35 2009 : Info: Using deprecated naslist file. Support for this will go away soon. Wed May 13 12:28:35 2009 : Info: rlm_exec: Wait=yes but no output defined. Did you mean output=none? Wed May 13 12:28:35 2009 : Info: rlm_eap_tls: Loading the certificate file as a chain Wed May 13 12:28:35 2009 : Info: Ready to process requests. Wed May 13 12:31:47 2009 : Info: rlm_eap_mschapv2: Issuing Challenge Wed May 13 12:31:47 2009 : Auth: Login incorrect: [john/<no User-Password attribute>] (from client localhost port 0) Wed May 13 12:31:47 2009 : Auth: Login incorrect: [john/<no User-Password attribute>] (from client colubris port 1 cli 00-1D-7E-06-AD-4F) |
Ik heb een zipfile met mijn configuratiebestanden gemaakt, deze staat hier:
http://www.constabla.nl/config.zip
Ik heb deze howto gevolgd bij het opzetten van dit systeem:
http://vuksan.com/linux/dot1x/802-1x-LDAP.html
Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Ik zit inmiddels na een flink tijdje klooien behoorlijk met mijn handen in het haar!