Toon posts:

Problemen met Philips LCD via HDMI - DVI-D aangesloten op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Philips 32PF7603 gekocht en wilde deze gisteren middels een DVI-D naar HDMI kabel aansluiten op mijn PC. Dit werkte in eerste opzicht erg goed dacht ik... Tot ik later zag dat me signaal weg valt. Me beeld begint dan te knipperen naar Zwart komt af en toe weer terug. Ene keer gebeurd dit na 10 minuten dan weer na 5 dan naar 20. er is geen touw aan vast te knopen. Screensaver en Powersafe settings in Vista voor de monitor al allemaal uitgeschakeld dus hier lag het ook niet aan.

Heb een NVidia 8600GTS 512MB met een VGA en DVI uitgang.
Draai Windows Vista
Asus P5-KPL VM
2 Gb Intern
Intel E6750

Zo ver ik heb kunnen zien detecteert de 3D kaart mijn TV correct. (in Nvidia Control Panel)

Resolutie die ik gebruik is 1280 x 720. Heb overigens ook andere resoluties gebruikt.
Heb de Nvidia output ingesteld op 720p50. Waar ik aannam dat de 50 voor het aantal Hz stond.
Hier overigens ook andere outputs geprobeerd.

Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn met die tegen dit probleem aangelopen zijn. Ik heb al een tijdje rondgekeken op het forum maar ben niet echt een antwoord tegen gekomen. Hoop dat iemand me kan helpen agz ik net me 22" Samsung de deur uit heb gedaan. Meer dan downloaden en internetten deed ik niet op me bak...

Wie o wie kan me helpen??

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:28
Ik heb er eigenlijk maar weinig verstand van, maar:
- al gezocht naar firmware-update voor de TV?
- andere driver voor NVidia kaart geprobeerd?
- Andere HDMI poort geprobeerd?
- Andere kabel geprobeerd?
- Wat doet de GPU (videokaart) temperatuur als het mis gaat?