Ik ben op dit moment mijn huis volledig aan het verbouwen, en breng in elke kamer een netwerkaansluiting aan (cat6), waar ik eigenlijk naar op zoek ben is om in een aantal kamers (woonkamer, slaapkamer en studeerkamer) is een goede (lees betaalbare) oplossing om content van het netwerk te streamen op de tv's/stereo. Ik ben al een aantal oplossing tegengekomen (Freecom, xbox360, Popcorn), maar aan al deze vormen kleven weer een aantal nadelen. Wie heeft een goede oplossing?
Als je nu verteld wat je exact hebt gevonden en welke nadelen jij vind die daar aan kleven, tezamen met jouw exacte eisenpakket, wordt het een stuk betere discussie, in plaats van slechts een opsomming van mogelijkheden
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Wat voor content bedoel je dan precies? Is dat live tv of bijvoorbeeld films van een server?
Een goede oplossing voor mij is geweest ;Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:42:
Ik ben op dit moment mijn huis volledig aan het verbouwen, en breng in elke kamer een netwerkaansluiting aan (cat6), waar ik eigenlijk naar op zoek ben is om in een aantal kamers (woonkamer, slaapkamer en studeerkamer) is een goede (lees betaalbare) oplossing om content van het netwerk te streamen op de tv's/stereo. Ik ben al een aantal oplossing tegengekomen (Freecom, xbox360, Popcorn), maar aan al deze vormen kleven weer een aantal nadelen. Wie heeft een goede oplossing?
- Centrale NAS met alle content erop (audio, video, foto)
- Popcorn voor alles wat VIDEO & FOTO is
- Logitech Duet voor alles wat audio is
Zoals je zelf zegt heb ik ook nog geen alles-in-1 oplossing gevonden die EN de mogelijkheden van de Popcorn heeft EN de flexibiliteit van m'n Squeezbox Duet.
Audio afspelen op een Popcorn is een ramp, je moet de TV aanhebben (ik ga echt een 350W plasma opzetten om een muziekje te spelen, playlisten etc,,etc
Trouwens, wat noem jij betaalbaar ????
De NAS hier gebruik ik voor andere dingen nog (vb torrentjes, backup etc)
Bedankt voor jullie reacties!
De content (het liefst) wat ik wil streamen/weergeven is: televisie, audio, video (het liefst alle vormen) en foto's en internet.
Om een beter beeld te geven van het netwerk heb ik een visio toegevoegd van het netwerk (excl. cai), wat ik daarin mis is een goede manier om het netwerk (en cai) te koppelen aan de televisie en stereo in een systeem.
http://img223.imageshack.us/my.php?image=visionetwerk.tif
De apparaten welke ik tot nu toe heb bekeken en welke naar mijn mening te volgende voor/nadelen hebben zijn:
Popcorn- Voordelen: streamt alle soorten video, audio
Nadelen: Geen cai
Xbox- Voordelen: goedkoop, windows mediacenter
Nadelen: speelt lang niet alles af, maakt herrie, geen cai
PC- Voordelen: kan met een tv-kaart alles afspelen
Nadelen: relatief duur, neemt veel ruimte in
Ik wil ongeveer zo'n € 1500,- uitgeven (exclusief mijn huidige netwerk, zoals op het bijgevoegde plaatje)
Ben trouwens bij zo'n design winkel geweest waar ze wel een totaaloplossing hebben, maar dat koste ongeveer € 20.000,-
De content (het liefst) wat ik wil streamen/weergeven is: televisie, audio, video (het liefst alle vormen) en foto's en internet.
Om een beter beeld te geven van het netwerk heb ik een visio toegevoegd van het netwerk (excl. cai), wat ik daarin mis is een goede manier om het netwerk (en cai) te koppelen aan de televisie en stereo in een systeem.
http://img223.imageshack.us/my.php?image=visionetwerk.tif
De apparaten welke ik tot nu toe heb bekeken en welke naar mijn mening te volgende voor/nadelen hebben zijn:
Popcorn- Voordelen: streamt alle soorten video, audio
Nadelen: Geen cai
Xbox- Voordelen: goedkoop, windows mediacenter
Nadelen: speelt lang niet alles af, maakt herrie, geen cai
PC- Voordelen: kan met een tv-kaart alles afspelen
Nadelen: relatief duur, neemt veel ruimte in
Ik wil ongeveer zo'n € 1500,- uitgeven (exclusief mijn huidige netwerk, zoals op het bijgevoegde plaatje)
Ben trouwens bij zo'n design winkel geweest waar ze wel een totaaloplossing hebben, maar dat koste ongeveer € 20.000,-