Toon posts:

Meningen gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuw moederbord kopen
voor een celeron-processor welk mobo raden jullie aan???? btw hoeft niet het ultiem overclockbare mobo te zijn....... ik gebruik me comp. alleen om te gamen.Ik zat te denken aan die Abit Bm6, is dat wat???

Verwijderd

Ik heb zelf een bm6 maar die zijn bijna nergens meer te krijgen.. prima bord...

abit zm6 is ook wel goed bordje gloofik.. of een bp6.. si wel wat duurder bord..

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kep een ZM-6 : prima bordje !!! Mijn Celeron draait op 550 en 1.95 V
Nadeel 4e en 5e PCI slot hebben gesharede IRQ en busmastering en DIMM 2 en 3 hebben dezelfde timer (of zo) houdt in dat je of in beide een single sided DIMM kan doen of in een van de twee een double sided DIMM. maar dat vind ik niet erg ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Neem de Abit bp6 met een dual 466 celeron perfect voor gaming(Quake en Unreal dan. De rest weet ik niet of ze de dual mogelijkheid ondersteunen)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 19:36

botoo

💀 too old to die young

in de Computer!totaal van januari staat een overzichtje van 40 MB's. misschien de moeite van het lezen waard.
het ligt er helemaal wat je nu hebt en hoeveel je uit wilt geven, optisch is die zwarte A-Open topklasse, maar dat kost een paar centen, goedkoop de Chaintech's met onboard audio :( . Ik zou toch voor een BX bord kiezen evt slot 1 met Slotket, kan je er later nog een andere cpu inprakken, met of zonder converter

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

BM6 is echt een kool bordje en ZM6 ook gloof ik.

Ridge

Maar wil je het ultieme socket 370 bord???
dan is er maar 1 >>>> "BP6" <<<< :)

Ridge

www.tradealliance.nl

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Laat je niet ompraten door de 'BP6'ers'... het is een goed bord, maar niks voor de gamer.

Verwijderd

Precies ,Gamen is Win98 en die ondersteund geen dual processors , wat ze hier ook allemaal weer zitten te zeveren met die BP6 . Koop gewoon een Slot 1 plank met converter , als je dan eens een PIII wilt ipv een celeron hoef je tenminste geen nieuw mobo te kopen .

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat in het begin al te denken aan een Abit BeII maar zag dat je daar met een slot converter moet werken.. ennnuhhhhh geeft dat geen snelheidsverlies of zo iets????

Verwijderd

Nee dat geeft geen snelheidsverlies , ik denk dat de BE6 II het beste BX bord is op dit moment . (Nou ja beste , dat blijft voor mij de Asus P3B-F maar die heeft een aantal features niet die de BE6 II wel heeft zoals UDMA 66 en gigantisch veel bussnelheden)

Verwijderd

Gewoon een BX bordje (Abit BE6(rev2) of Asus P3B-F (Toch? ;)) en zo'n socket 370 --> slot 1 converter.
Al die speciaale socket370 borden schijnen toch veel minder te presteren als slot1 borden (met uitzondering van de BP6)

Verwijderd

Ik zou ook voor een Slot1 mobo gaan: je kunt alle P2's en P3's kwijt. En middels een convertor-kaartje kun je ook de PPGA CPU's (Celeron en aanstaande P3's) erop prikken.
Je hebt gewoon wat meer flexibiliteit. En voor het geld hoef je het niet te laten (pakweg 40 piek kost zo'n "slocket" dingetje).

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je het kunt permiteren zou ik een Abit BE6-II halen. Een perfect Slot1 bord met de befaamde Softmenu II. Dan kun je later nog een overstappen op een PIII !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

k'zou voor de Abit va6 gaan. Betaal je 220 voor een heel leuk mamaplankje :) .agp 4*, u66, genoeg sloten.Nog een msi slotconveter erop en je ben klaar voor 260 pietermannen

Enigste "nadeel" is dat de performance vd nieuwe Viachip ong. 5-10% lager zijn als die vd BXchip.De "ouwe" abit bx rev. is qua performance even goed en op sommige punten beter als de va6. Maarja die Via heb nieuwere features en kost aardig wat minder als de bx.

btw merk je die iets mindere prestaties nou echt bij het gamen?? Ik vind van niet.

Zelf gezien Abit be6II vs Chaitech microatx met vorige Viachipset geeft met zelfde videokaart geen zichtbaar beter beeld of snelheidsverschil.(cpu's op Abit cel440@570, op Chaintech PII350@392)

Aan de va6 betaal je niks te veel, als je ziet wat je er voor krijgt.

Verwijderd

Precies ,Gamen is Win98 en die ondersteund geen dual processors
Ahum...
gamen = windoos 2000 :)

• Mini-me
  • Niet online
BX mobo rules......

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Yuk, via :r

een asus of een abit met een bx chipset erop doen het altijd wel goed. :) of je slot of socket wilt moet je zelf weten. meestal is slot uitgebreider maar duurder. suc6 :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

gamen = windoos 2000

ahumm... als je de hardware hebt die ondersteunt wordt en bv a3d of eax ondersteuning niet belangrijk vindt ;)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Koop dan ook echte hardware :P

• Mini-me
  • Niet online
Als VIA nou sneller zou zijn dan was dat hét favoriete overklokbord, aangezien je de AGP divider kunt veranerenn (had mijn Asus P3B-F dat maar dan zou mijn Asus V3800 TNT2 TVR niet gaan mekkeren :( :( )
Pagina: 1