Ik heb sinds een tijd een MacBook 2,4GHz (late '08), deze werkte in het begin helemaal perfect. Maar een tijd terug deed de LAN het opeens niet meer. Dit heb ik even een tijdje laten rusten, want wifi deed het ook gewoon goed. Maar aangezien ik nu verhuisd ben en het draad signaal naar de router niet goed is, wil ik weer bedraad internetten.
Als ik de kabel er in doe, krijg ik de ene keer een APIPA-adres (169.x.x.x) ipv een adres via de DHCP server. In de DHCP client table (in de router) komt het volgende te staan:
Hij wijst dus wel een IP adres toe, maar is gelijk expired. Als ik handmatig een ip-adres in de goede range toewijs aan m'n netwerkkaart, lijkt alles normaal, maar kan ik nog steeds niet pingen naar de router:
Het ligt niet aan de kabel, want met andere laptop en zelfde kabel doet hij het wel. Het ligt dus ook niet aan router, want die doet het verder perfect met andere laptops/ps3/xbox360 en hij doet hetzelfde bij andere routers. Draadloos werkt daarentegen wel perfect.
Ik heb al gegoogled en hier gezocht, kan echt niks vinden dat me verder helpt. Heb ook al de SMC gereset, ook geen succes.
Ik weet echt niet hoe ik dit weer werkend krijg..
Kan iemand me verder helpen?
Specs:
MacBook 13,4" 2,4GHz (unibody)
2GB DDR3 1066MHz
Mac OS X Leopard 10.5.7 (up-to-date)
Als ik de kabel er in doe, krijg ik de ene keer een APIPA-adres (169.x.x.x) ipv een adres via de DHCP server. In de DHCP client table (in de router) komt het volgende te staan:
code:
1
2
| Name Interface IP Address MAC Address Expires Unknown LAN 192.168.1.102 00:23:32:dc:8c:48 expired |
Hij wijst dus wel een IP adres toe, maar is gelijk expired. Als ik handmatig een ip-adres in de goede range toewijs aan m'n netwerkkaart, lijkt alles normaal, maar kan ik nog steeds niet pingen naar de router:
macbook-van-guido-hendriks:~ Guido$ ping 192.168.1.1 PING 192.168.1.1 (192.168.1.1): 56 data bytes ping: sendto: Host is down ping: sendto: Host is down ping: sendto: Host is down ping: sendto: Host is down ^C --- 192.168.1.1 ping statistics --- 4 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Het ligt niet aan de kabel, want met andere laptop en zelfde kabel doet hij het wel. Het ligt dus ook niet aan router, want die doet het verder perfect met andere laptops/ps3/xbox360 en hij doet hetzelfde bij andere routers. Draadloos werkt daarentegen wel perfect.
Ik heb al gegoogled en hier gezocht, kan echt niks vinden dat me verder helpt. Heb ook al de SMC gereset, ook geen succes.
Ik weet echt niet hoe ik dit weer werkend krijg..
Specs:
MacBook 13,4" 2,4GHz (unibody)
2GB DDR3 1066MHz
Mac OS X Leopard 10.5.7 (up-to-date)