[HTPC] lcd full hd probleem

Pagina: 1
Acties:

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Sinds eergister heb ik een nieuwe tv aangesloten op mijn htpc. Voorheen had ik een hd-ready tv en prima ingesteld op mijn 6800GT. Echter probeer ik gister mijn nieuwe Phillips 47PFL7304 Full hd 100Hz aan te sluiten en stuit ik op een aantal probleempjes die ik tot op heden niet heb op kunnen lossen:

- Het lijkt op ik mouse lag heb. (Muis beweegt niet soepel en lijkt met vertraging te werken)
* Geprobeerd: Nieuwe drivers Logitech G5, nomouselag.reg aan register toegevoegd, mag beiden niet helpen. Verder via Desktop->Properties->Apearance->Effects: Alles proberen te wijzigen zonder resultaat.
- Mijn TV wordt als standaard plug en play monitor herkent. Heb hem aangesloten van DVI naar HDMI maar kan daarom dus geen 100hz in windows instellen. Staat op standaard 60Hz (wellicht dat dit de mouselag veroorzaakt (ergens vaag gelezen???)
- Het is een Full HD, maar zodra ik resolutie op 1920 x 1080 valt aan alle kanten beeld weg.
* Nieuwste driver Nvidia geinstalleerd en overscaling uitgezet. Echter nog steeds probleem, kan het via de driver softwarematig downscalen dat het beeld wel goed past, maar dan wordt de resolutie 1892 x 1008 (:S)

Wie heeft ervaring en kan mij verder helpen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
je mouselag kan liggen aan bepaalde features van je tv, beeldverbeteringsopties die ervoor zorgen dat je een tijd krijgt voordat het signaal op de tv komt. Het wegvallend beeld ligt waarschijnlijk aan overscan, dat zal je in je tv uit moeten zetten.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Voor de mouse lag kan je miss beter 50hz instellen (50*2=100). bij mij (met ati) is het antal hz ook van invloed op de grote van het beeld (dus of er wat wegvalt of niet).

Is er op de tv geen functie waarmee je zelf handmatig het beeld kan uitrekken? (bij ons op samsung kan ik met de afstandsbediening het beeld naar boven en naar beneden verplaasten en uitrekken) Misschien kan je met die functie het ook wel 'inkrimpen'

beste tip is waarschijnlijk om te kijken of je 1op1 pixel mapping aan kan zetten (of dot by dot oid)

[ Voor 10% gewijzigd door the mod man op 13-05-2009 15:56 ]

I can't wait to shoot!

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
Het volledig scherm heb ik nu voor elkaar, was inderdaad een tv instelling. Echter lagt de muis nog steeds en krijg ik het scherm in windows niet op 100hz. Verder keek ik gister een *.mkv (720p) en merkte dat het een beetje schokte. Een 1080p schokt nog veel meer. Is een upgrade aan processor aan te raden (Athlon 3000+) of videokaart (6800GT als eerder vemeldt). Heb verder 2GB intern DDR2 geheugen, dat moet voldoende zijn volgens mij..

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Allereerst:

Je processor is te langzaam voor 720p. Die zal je moeten upgraden.
De muislag ligt aan inputlag van het scherm. Heeft niks met de refreshrate te maken. Daarvoor moet je bij je scherm eens kijken hoe je de inputlag kan verminderen.

Het scaling probleem is inderdaad een instelling op de TV (1:1 pixelmapping) en je grafische kaart moet goed ingesteld zijn.

Overigens, als je een bluray oid kijkt, zet hem dan op 24Hz. Dat is de framerate van je bluray en dan heb je gewoon het beste beeld. Dan heb je ook geen 3:2 pulldown etc. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Topicstarter
720p bestanden kijken lukt nog prima hoor... Maar 1080p idd niet. Zal is ff naar een nieuw processortje kijken. Maar hoezo op 24Hz, een standaard lcd staat altijd op 60Hz en ik heb nu juist een 100Hz televisie.. Als ik nu tv kijk, vind ik het juist zo soepel gaan onder 100Hz...?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Omdat een film van 24 frames per seconde op 60 frames per seconde (vernieuwingsfrequentie zoals ingesteld staat) afgespeeld moet worden. En bij bewegende scenes kan dat judder (zeg maar horizontale sprongen in het beeld) opleveren omdat hij om en om de beeldjes 3 en 2 keer laat zien, binnen de 60 hz.

Bij 24hz heb je daar geen last van.

Overigens kan je hem niet op 100Hz instellen. Je TV doet dat gewoon zelf.

N.B. Ik heb het dus over computerinstellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 14-05-2009 19:32 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1