Verwijderd

Topicstarter
Dag heren,

Voor onderzoek ben ik bezig om te kijken wat ik allemaal nodig heb voor HP Blade PC's.

Nu is het mij niet helemaal duidelijk wat ik dus allemaal nodig heb.

Heeft iemand hier ervaring met HP Blade PC's?

Dit lijstje heb ik tot nu toe:

- HP BladeServer c7000 (behuizing)
- HP BladeServers
- Interconnects
- HP BladePC Rack(Blade PC Behuizing)
- HP BladeSystem BC2800 Blade PC
- HP RGS

Zit ik hiermee aardig in de richting? Of kan iemand mij een lijst geven wat hij/zij prefereert?

Vriendelijke groeten!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

Nee voor Blade PC's heb je andere enclosures nodig, de bc2000 of bc2500 enclosure zie http://h10010.www1.hp.com...ver/blade_pcs&psn=servers

Oeps iets te snel gelezen...

Je hebt het aleen over blade pc's, waarom heb je dan ook een C enclosure + server blades bij staan?
En wat versta je onder interconnects?
Ik mis de thin client die de blade pc's moeten ontsluiten, wellicht heb je die al of gebruik je een andere oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door SpamLame op 13-05-2009 13:02 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat je nodig bent is voor een groot gedeelte afhankelijk van je eisen en wensen. (aantallen, redundancy, power-requirements, etc)

Post die eens als je wilt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
- Eerlijk gezegd zit ik ook nog in de orientatiefase. :/ Ik wou voor mezelf gewoon eens een lijst op papier hebben wat ik nodig heb voor ongeveer 20 blade pc's.

- redundancy, power-requirements ben ik nog niet mee bezig.

- Interconnects: http://h18000.www1.hp.com...-class-interconnects.html

- Thin Clients komen er inderdaad ook nog bij, maar dit is een kwestie van een goede keuze.

Mijn verhaal ligt dus meer in de trend van: (wat heb ik nodig in het servergedeelte)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:49:
Mijn verhaal ligt dus meer in de trend van: (wat heb ik nodig in het servergedeelte)
Dat probeer ik je net uit te leggen: wat je nodig hebt is afhankelijk van de eisen en wensen. Dat is je startpunt, de technische invulling volgt daarop...

Zonder eisen en wensen kan niet bepaald worden wat je nodig bent....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Zonder specs kan toch bepaald worden wat nu precies de infrastructur van zo'n oplossing is. Je hebt een:

- chassis om de blade in te schuiven;
- de blade zelf;
- interconnect (switch/patchpanel?)
- client;
- management tools.

Dit zijn (ongeacht de eisen en wensen) toch alle componenten die minimaal nodig zijn bij een Blade PC oplossing?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Misschien stom idee, maar misschien is het een idee om contact op te nemen met HP, Dell, IBM of een andere leverancier van Blades. Ze kunnen je dan vast exact uitleggen wat je precies nodig hebt voor wat voor soort taken/services.
Daarnaast zou ik eerst uitzoeken wat je er precies mee wilt gaan doen, of je in de toekomst uitbreiding nodig hebt, hoeveel uitbreiding, budget. Dat lijkt me handiger als nu lukraak gaan kijken wat er precies nodig is.

Wij gaan er op de zaak ook mee bezig, maar er is veel op de markt en je kan je dan misschien beter later voorlichten door iemand die er wat van weet. :Y)

Succes er maar mee. :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:13:
Dit zijn (ongeacht de eisen en wensen) toch alle componenten die minimaal nodig zijn bij een Blade PC oplossing?
Dat kan, maar heb je er aan? Je weet nog steeds niet wat je uit moet geven om het aan te schaffen. Je weet alleen wat je minimaal benodigd bent, niet wat daadwerkelijk benodigd is. Daar zit een behoorlijk verschil in.

Je geeft bv. aan dat je een enclosure nodig bent, maar:
  • Met redudant onboard administrator?
  • Extra optionele Fans?
  • Wat voor powersupply moet de enclosure krijgen?
  • Op wat voor soort type netwerk gaat deze aangesloten worden? (dat bepaalt nl. de typen en hoeveelheid interconnects)
  • Wil je gebruik gaan maken van virtual interconnects?
  • Extra mezanine kaarten?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:40
Vergeet niet:
  • Voldoende koeling aanwezig?
  • Voldoende Voeding aanwezig?

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:16:
Wat je nodig bent is voor een groot gedeelte afhankelijk van je eisen en wensen. (aantallen, redundancy, power-requirements, etc)

Post die eens als je wilt?
Hallo Mark,

Zou je mij misschien even willen mailen?
Ik wou je een emailtje sturen naar het adres in je profiel maar dat werd niet geaccepteerd. :/
Mijn mailadres staat in mij profiel.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:19:
[...]

Hallo Mark,

Zou je mij misschien even willen mailen?
Ik wou je een emailtje sturen naar het adres in je profiel maar dat werd niet geaccepteerd. :/
Mijn mailadres staat in mij profiel.
Dan stuur je hem een DM. :+ dat werkt namelijk wel.
Pagina: 1