Problemen met branden films(problemen in raid misschien?)

Pagina: 1
Acties:

• Flixion
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo :),

Ik heb een probleem met het branden van bewerkte films, nu is het zo dat ik op een asus p5q moederbord 2 samsung spinpoint F1 750GB schijven in mirror heb staan, en daarvoor op het moederbord alle sata als raid hebben moeten configureren. Nu heb ik de branders dus als IDE aan moeten sluiten.

Echter de gebrande films worden haperig afgespeeld met blokken en strepen er doorheen, hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? ik heb de brander al vervangen, geprobeerd met een ander programma te branden, aan de instellingen en coderingen gerommeld, maar niets mocht baten.

Heeft dit temaken met de mirrored schijven of het feit dat ik ALLE sata als raid moet configureren en dus geen sata brander aan kan sluiten(dan krijg ik uberhaupt geen beeld bij het aanzetten van de pc). Achter de IDE brander staat ook (Raid) in het menu' tje waar je je brander kunt uitkiezen.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben waar dit aan kan liggen want de pc is aangeschaft om films te bewerken, en nu kan ik ze nieteens branden ;)

mvg,

Pieter

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Euhhh,

1) De film heb je als avi of als video.ts op je PC?
Speelt ie wel goed van de harddisk af op je PC

2) als je hem brandt, brand je als data of als DVD?
Als je als data brandt, kijk dan eens met een compare programma, of de files bit voor bit identiek zijn
Als je als DVD brandt, speelt ie dan wel goed op de PC af ? Speelt ie ook goed in een standalone speler af?

3) als je een gewone DVD brand, werkt dat wel? Geen errors? Hoe lang duurt het branden?

Probeer iets specifieker te zijn in wat je doet en wat er niet goed gaat, anders wordt het ook zo'n quizz voor
ons :)

EDIT: ik gok namelijk dat het geen kl**t met het al dan niet RAID zijn te maken heeft hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Sparhawk op 13-05-2009 11:03 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Flixion
Sparhawk schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:02:
Euhhh,

1) De film heb je als avi of als video.ts op je PC?
Speelt ie wel goed van de harddisk af op je PC

2) als je hem brandt, brand je als data of als DVD?
Als je als data brandt, kijk dan eens met een compare programma, of de files bit voor bit identiek zijn
Als je als DVD brandt, speelt ie dan wel goed op de PC af ? Speelt ie ook goed in een standalone speler af?

3) als je een gewone DVD brand, werkt dat wel? Geen errors? Hoe lang duurt het branden?

Probeer iets specifieker te zijn in wat je doet en wat er niet goed gaat, anders wordt het ook zo'n quizz voor
ons :)

EDIT: ik gok namelijk dat het geen kl**t met het al dan niet RAID zijn te maken heeft hoor.
1) De film staat als video TS op mn harddisk, en zo wordt hij ook gebrand door MAGIC Video Deluxe 2007, de bestanden zelf spelen goed af met VLC Media Player vanaf de hardeschijf zelf, dan heb ik nergens last van, het maakt verder niet uit op welk apparaat ik de dvd afspeel, die geeft gewoon overal raar beeld 8)7

2) ik brand hem dus als DVD met Video Deluxe 2007 zelf ;) maar ook als ik het VideoTS mapje brand met convertxtodvd krijg ik hetzelfde probleem, de DVD speelt overigens overal raar af

3) Het branden hapert verder niet, het gaat gewoon op normale snelheid, ik brand wel expres op n wat lagere snelheid om fouten te voorkomen. een gewone data dvd heb ik nog niet geprobeerd te branden dat zal ik zo eens even doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Flixion op 13-05-2009 11:11 ]

Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik heb op mijn systeem (Asus motherboard P5K) ook beide schijven in Raid 1 geconfigureerd en gebruik een IDE DVD brander.
Ik heb geen problemen met branden van DVD's (ik gebruik MS DVD maker).

Gezien mijn ervaringen zou ik de raid ook uitsluiten als de oorzaak van je probleem.

Wat is het resultaat als je de DVD naar een ISO weg schrijft en op een andere machine brand? Zelfde resultaat?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Verwijderd

Heb wel wat ervaring met Magix en weet dat je veel instellings mogelijkheden heb. Magix video is een zwaar progamma, dat terzijde maar weet uit ervaring dat hoe sneller je brand hoe beter met Magix software.

Verder kun je eens kijken wat er allemaal op de achtergrond voor processen draaien, schijven niet teveel fragmenteren, hoe de swap file staat, welke partitie als tijdelijk opslag word gebruikt etc etc.

• Flixion
Bozevkwa schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:35:
Ik heb op mijn systeem (Asus motherboard P5K) ook beide schijven in Raid 1 geconfigureerd en gebruik een IDE DVD brander.
Ik heb geen problemen met branden van DVD's (ik gebruik MS DVD maker).

Gezien mijn ervaringen zou ik de raid ook uitsluiten als de oorzaak van je probleem.

Wat is het resultaat als je de DVD naar een ISO weg schrijft en op een andere machine brand? Zelfde resultaat?
heb op het moment de videots map naar mn laptop gekopieerd en ik probeer hem nu daarop te branden, ik zal zo zeggen wat het resultaat is :)

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Toevallig onlangs een ander merk schijven gaan gebruiken?
Zelfde problemen met een DVD RW?
Andere DVD speler geprobeerd?

• Flixion
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:42:
Heb wel wat ervaring met Magix en weet dat je veel instellings mogelijkheden heb. Magix video is een zwaar progamma, dat terzijde maar weet uit ervaring dat hoe sneller je brand hoe beter met Magix software.

Verder kun je eens kijken wat er allemaal op de achtergrond voor processen draaien, schijven niet teveel fragmenteren, hoe de swap file staat, welke partitie als tijdelijk opslag word gebruikt etc etc.
zal ik zo eens naar kijken, weet alleen dat op de oude pc het allemaal gewoon feilloos ging met de standaardinstellingen die ik nu ook gebruik, ondanks dat ie een stuk trager was ;)

• Flixion
DapperDen schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:45:
Toevallig onlangs een ander merk schijven gaan gebruiken?
Zelfde problemen met een DVD RW?
Andere DVD speler geprobeerd?
nee het merk schijven is precies hetzelfde als op de oude pc, DVD RW nog niet geprobeerd, zal ik zo doen ;)
heb de DVD brander wel vervangen al door 1 van hetzelfde merk overigens, zelfde probleem, ik kan straks eens een aopen brander proberen

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04-2025
Flixion schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:47:
[...]
heb de DVD brander wel vervangen al door 1 van hetzelfde merk overigens, zelfde probleem
Ik bedoelde dan ook dat het ook aan je speler kan liggen, of speel je ze niet af in een standalone speler?

• Flixion
Heb dus net de video TSjes gebrand op deze laptop en afgespeeld op diverse apparaten, geen problemen mee, dus het probleem zit hem toch ergens in de PC zelf, en niet in de bestanden?

• Flixion
DapperDen schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Ik bedoelde dan ook dat het ook aan je speler kan liggen, of speel je ze niet af in een standalone speler?
speel ze gewoon af op een DVD standalone speler die aangesloten is op de TV, maar heb ook gewoon op mijn laptop en de pc zelf proberen af te spelen, precies hetzelfde probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Flixion op 13-05-2009 12:06 ]

• Flixion
Zojuist een ander merk brander erin gezet, zelfde probleem, pc reageerde ook niet meer na het branden van de DVD, restart gedaan en krijg nu helemaal geen beeld meer :P

[ Voor 48% gewijzigd door Flixion op 13-05-2009 12:28 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
wat soort kabel gebruik je? ide 40 pins of 80 pins? (klinkt raar, maar wilt soms uitmaken).

Daarnaast word er vaak geadviseert om voor het branden een schonde harddisk te opakken (te formarteren) en dan daar je bestanden op zetten en vanaf daar te braden (de reden hier achetr weet ik niet precies).

• Flixion
cossy nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:28:
wat soort kabel gebruik je? ide 40 pins of 80 pins? (klinkt raar, maar wilt soms uitmaken).

Daarnaast word er vaak geadviseert om voor het branden een schonde harddisk te opakken (te formarteren) en dan daar je bestanden op zetten en vanaf daar te braden (de reden hier achetr weet ik niet precies).
bedoel je met 80 pins een kabel waar 2 IDE apparaten op aangesloten kunnen worden? als dat zo is: ja 80 pins :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:35

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

cossy nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:28:
En dat is nou dikke vette bullsh*t.

Voor TS.

Als je de video_TS map als data dvd brand, en die dan op je laptop copy paste, en hem vanaf je laptop als video brand, wat gebeurt er dan?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Flixion
Sparhawk schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:33:
[...]

Voor TS.

Als je de video_TS map als data dvd brand, en die dan op je laptop copy paste, en hem vanaf je laptop als video brand, wat gebeurt er dan?
heb nu even wat hardwareprobleempjes met de muis, maar daarna zal ik dat eens even proberen. Overigens ontdekt dat een programma: Intel Matrix Storage op de achtergrond de mirrored raid nakijkt op fouten

• cossy nl
Sparhawk schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:33:
[...]
Dat was ook de reden dat ik zei "heb ik gehoord", ik heb mensen in de winkel gehad die hoog bij laag volhielden dat het uit maakte, maar ik zie er geen logica in waarom dat zo zou zijn.

Aan TS:
Heb je verschillende merken DVD's geprobeert? En wat als je de DVD op de pc afspeelt (of juist in een DVD speler).

• Flixion
cossy nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:24:
[...]

Dat was ook de reden dat ik zei "heb ik gehoord", ik heb mensen in de winkel gehad die hoog bij laag volhielden dat het uit maakte, maar ik zie er geen logica in waarom dat zo zou zijn.

Aan TS:
Heb je verschillende merken DVD's geprobeert? En wat als je de DVD op de pc afspeelt (of juist in een DVD speler).
ja heb verschillende merken DVDs geprobeerd, maakt niet uit waar ik hem op afpeel, krijg overal hetzelfde slechte resultaat ;(

• cossy nl
Heb je de mogelijkheid om de dvd op een andere pc te branden? Want het is blijkbaar niet de brander, de hardeschijven lijken ook geen probleem te zijn,

Het DVD bestand lijkt ook in orde al je hem afspeelt met vlc.
Je zou nog de dvd inhoud weer kunnen kopieren naar je pc en dan opnieuw checken of die hapert. want dan is het bestand koprupt

• Flixion
cossy nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:35:
Heb je de mogelijkheid om de dvd op een andere pc te branden? Want het is blijkbaar niet de brander, de hardeschijven lijken ook geen probleem te zijn,

Het DVD bestand lijkt ook in orde al je hem afspeelt met vlc.
Je zou nog de dvd inhoud weer kunnen kopieren naar je pc en dan opnieuw checken of die hapert. want dan is het bestand koprupt
heb hem al gebrand op mn laptop, dan is er geen probleem :] ik probeer het nu met die intel matrix storage uit, en dan branden vanaf een USB stick ipv vanaf de hardeschijf. Als dat niet werkt brand ik de film eerst als data, zet ik dat op mn laptop en probeer ik dat te branden

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Controleer de gebrande schijf eens met Nero CD-DVD Speed.
Gewoon even de Benchmark uitvoeren of de meer uitgebreide Disc Quality funktie.

Ik vermoed dat je hiermee een slecht resultaat te zien krijgt.

• cossy nl
Wat gebeurt er eigenlijk als je een " defecte" dvd kopieert naar je hdd en dan hem afspeelt met vlc

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

Bozevkwa

The Falcons have landed

Flixion schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:42:
[...]

heb op het moment de videots map naar mn laptop gekopieerd en ik probeer hem nu daarop te branden, ik zal zo zeggen wat het resultaat is :)
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Wat is het resultaat als je op je machine ipv naar een DVD naar een ISO bestand schrijft en dat ISO bestand op je laptop naar DVD brand?

Als het resultaat goed is, ligt het bij de brander (kabel, drivers,etc).
Als het resultaat niet goed is, zou ik een ander brand programma proberen

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• Flixion
Twister336 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:41:
Controleer de gebrande schijf eens met Nero CD-DVD Speed.
Gewoon even de Benchmark uitvoeren of de meer uitgebreide Disc Quality funktie.

Ik vermoed dat je hiermee een slecht resultaat te zien krijgt.
ik weet niet wat een slecht resultaat is maar ik kreeg een disc quality van 50 te zien, en een maximum PI failure van 10(average 0,21)

• Flixion
cossy nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:41:
Wat gebeurt er eigenlijk als je een " defecte" dvd kopieert naar je hdd en dan hem afspeelt met vlc
een naar de hardeschijf gekopieerde defecte dvd geeft hetzelfde probleem als wanneer ik de dvd zelf afspeel logischerwijs, want dat zijn gewoon dezelfde(defecte) bestanden :]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Disc Quality funktie van cdspeed, moet normaal liggen bij 90 of hoger, dan is hij zeer goed. Maar weet je of je brander goed ondersteund wordt.(teste doe ik op 4x).
Meer info hoe te werken met cdspeed, www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar is een beschrijving hoe je dit testen moet doen.(bijvoorbeeld op 4x testen(soms op 8x, dus nooit op fullspeed).

Indien je nu eens meerdere dvd's merken probeerd?(dus ook altijd minstens 2 merken in voorraad hebben).

Weet je of je (brand)software je files niet nog wijzigd, voordat deze gaat branden?

Eens een andere video_ts branden< wat gebeurd er dan.

Strepen of stotteren is meestal omdat je slechte dvd's hebt, dus meerder merken proberen.

• Flixion
Ik heb het op het moment al met 3 merken dvds geprobeerd :) en ja mijn brandprogramma converteert de videotsjes voordat het gaat branden nog even zodat het op een dvdspeler af te spelen is geloof ik

ik heb nu de videots in een iso gezet en dat op een usb gezet, deze in mijn laptop gemount met daemontools en dat speelt gewoon normaal af, ik probeer nu de iso te branden op mijn laptop om te zien wat er dan gebeurt, en ik probeer ook de iso naar dvd te branden en deze straks daarvanaf te mounten

• Flixion
Bozevkwa schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:48:
[...]

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde. Wat is het resultaat als je op je machine ipv naar een DVD naar een ISO bestand schrijft en dat ISO bestand op je laptop naar DVD brand?

Als het resultaat goed is, ligt het bij de brander (kabel, drivers,etc).
Als het resultaat niet goed is, zou ik een ander brand programma proberen
Ik heb ondertussen weer wat meer resulaten: ik heb een ISO gemaakt van de videots bestanden, als ik deze op een USB stick zet een mount gaat het goed, brand ik de iso naar een dvd als data, en ik mount de iso vervolgens in mijn laptop vanaf de dvd heb ik er weer balken doorheen.

• Flixion
Weer een nieuwe ontdekking gedaan die wel van toepassing is denk ik:

een .avi bestand direct van de camera geript en vervolgens gebrand met een programma dat ze naar een video en audio ts converteert geeft wederom problemen met strepen door het beeld.

als ik deze avi echter als data op een dvd brand en dan afspeel vanaf de dvd op de laptop dan is het beeld prima, echter hoor ik krakerig geluid op de achtergrond wat volgens mij in het origineel niet te horen is

• jan99999
Flixion schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:27:
echter hoor ik krakerig geluid op de achtergrond wat volgens mij in het origineel niet te horen is
Kan de verkeerde codec zijn die gebruikt word om af te spelen, op de laptop.

Gebruik eens een andere programma om de film om te schrijven. Dus om de dvd te maken.

• Flixion
jan99999 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:34:
[...]

Kan de verkeerde codec zijn die gebruikt word om af te spelen, op de laptop.

Gebruik eens een andere programma om de film om te schrijven. Dus om de dvd te maken.
enige suggesties :)?

• jan99999
www.videohelp.com hier vind je alle info.

Codecs en het anders afspelen(andere codec gebruiken om af te spelen, dus hoe je dit kunt insyellen).
En een heleboel software om films naar dvd om te schrijven.

Je kan ook eens kijken naar "open source"(gratis) software, hier zit als goed is geen spyware in(wel zelf checken).

• Flixion
Heb de schijven uit raid gehaald en er een sata brander ingezet: probleem opgelost :P

Pagina: 1