Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[compuserve] torrent upload verkeer geknepen?

Pagina: 1
Acties:

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
Ik heb het meest goedkope ADSL wat ik kon vinden, nl. compuserve (je weet wel, van die cd-tjes in de jaren 90): een 20/1mbit voor slechts 20 euro/mnd (zonder bijkomende kpn kosten oid). Nu was prijs mijn belangrijkste motivatie voor dit abo, en weet ik dat je dan dus ook niet al teveel moet verwachten. Maar net zag ik het volgende bij het downloaden van een populaire torrent:

Afbeeldingslocatie: http://damsma.net/bittorrent.PNG

Op 2/3 van de download heb ik een VPN verbinding naar mijn universiteit opgestart. Na korte tijd is mijn dl weer ongeveer hetzelfde als daarvoor, maar de upload snelheid wordt echt vele malen hoger. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd, steeds met ongeveer dezelfde resultaten: als ik onzichtbaar maak wat ik op het internet doe voor mijn provider, dan gaat mijn torent upload snelheid met sprongen omhoog. rara hoe kan dit?

Overigens haal ik bij speed test:
met VPN: down 6.9 mbit, up 2.4 mbit
zonder VPN: down 9.0 mbit, up 0.9 mbit
dit is ook wel vreemd lijkt me, VPN is in principe een extra omweg, (daarom wordt de download denk ik ook langzamer), maar waarom de upload zoveel sneller wordt?!?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Hoe kun je tijdens het downloaden van een torrent schakelen tussen 2 verbindingen? Dat lijkt me sowieso al niet kunnen.

Voor de rest: uploaden tijdens een torrent download hangt behoorlijk af van je geforwarde poorten e.d. Daarnaast fluctueert dit nogal eens gedurende een download en kunnen wij niet veel met één screenshot waarin de upload en download wat heen en weer schommelt. Dan zal je echt meer onderzoek moeten doen.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Arnout schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:
Hoe kun je tijdens het downloaden van een torrent schakelen tussen 2 verbindingen? Dat lijkt me sowieso al niet kunnen.
Dat kan prima, bij de volgende update bij de tracker zal de tracker je nieuwe IP-adres doorgeven aan andere peers.

Je kunt proberen encryptie aan te zetten (dan kan de provider niet meer zien dat het torrentverkeer is), of je kunt Glasnost proberen, waarmee je kunt checken of je provider met Bittorrent verkeer kloot.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Damsplaat
Arnout schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:

Voor de rest: uploaden tijdens een torrent download hangt behoorlijk af van je geforwarde poorten e.d. Daarnaast fluctueert dit nogal eens gedurende een download en kunnen wij niet veel met één screenshot waarin de upload en download wat heen en weer schommelt. Dan zal je echt meer onderzoek moeten doen.
Op het moment dat ik mijn vpn verbinding aanzet, worden alle downloads gestopt. Dat is die duidelijke val in de download snelheid (groene lijn). De upload snelheid, die eerst vrijwel nul was, begint dan ineens flink te stijgen (rode lijn). Ik heb dit verscheidene malen getest over verschillende dagen. Steeds weer is er duidelijk verschil te zien in de upload snelheid: met VPN is die veel hoger.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Dat wijst wel flink op afknijpen ja. Bestaat dat dan al in nederland? Ik dacht dat we hier wel redelijk met rust werden gelaten wat betreft die anti-torrent-onzin?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ssj3gohan schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:29:
Dat wijst wel flink op afknijpen ja. Bestaat dat dan al in nederland? Ik dacht dat we hier wel redelijk met rust werden gelaten wat betreft die anti-torrent-onzin?
'bekende' poorten die (te)veel data generen wordt wel geknepen, was jaren terug al zo bij 1 van die kabelaanbieders.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Damsplaat
Ik heb de glasnost test gedaan, wel opmerkelijke verschillen:

met VPN
Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 3231 Kbps while a BitTorrent upload achieved at most 3244 Kbps. You can find details here.
The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 5150 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 6975 Kbps. You can find details here.

Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10011) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP download achieved at least 3249 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 3265 Kbps. You can find details here.
The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 6934 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 6947 Kbps. You can find details here.

Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits all downloads at port 6883. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 6858 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 6934 Kbps. You can find details here.
There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6883. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 3250 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 3249 Kbps. You can find details here.
zonder VPN
Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 878 Kbps while a BitTorrent upload achieved at most 878 Kbps. You can find details here.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 6920 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 6920 Kbps. You can find details here.

Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10011) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP download achieved at least 876 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 878 Kbps. You can find details here.
There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 6820 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 6851 Kbps. You can find details here.

Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits all downloads at port 6883. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 6920 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 6820 Kbps. You can find details here.
There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6883. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 943 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 876 Kbps. You can find details here.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Maar hoe wil je in hemelsnaam 2.4Mbit up persen door een 1.0Mbit up lijntje?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Damsplaat
ik snap er zelf ook weinig van. Een testbestand van 10mb (random data, van ftp.tudelft.nl/speedtest) uploaden naar mijn ftp server ging met 111-114 kb/s (wat precies 1mbit is), maar over VPN, (zelfde bestand, zelfde server), haalde ik 400kb/s, dus ruim 3 mbit. Ik blijf voorlopig maar die vpn gebruiken denk ik.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Damsplaat schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:45:
ik snap er zelf ook weinig van. Een testbestand van 10mb (random data, van ftp.tudelft.nl/speedtest) uploaden naar mijn ftp server ging met 111-114 kb/s (wat precies 1mbit is), maar over VPN, (zelfde bestand, zelfde server), haalde ik 400kb/s, dus ruim 3 mbit. Ik blijf voorlopig maar die vpn gebruiken denk ik.
Je torrentverkeer langs je universiteit sturen, ja dat lijkt me inderdaad de slimste oplossing |:(

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:32:
Maar hoe wil je in hemelsnaam 2.4Mbit up persen door een 1.0Mbit up lijntje?
Misschien compressie op de VPN aanstaan?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yep, moet wel compressie zijn ;)

Probeer anders eens de uTorrent client (het liefst v1.9.x beta) met uTP ingeschakeld (dat is over UDP i.p.v. TCP), scheelde in m'n geval best veel (met name je max. snelheid wordt veel vaker/sneller bereikt), wie weet helpt het in jou geval ook ...

Torrent verkeer over je uni-verbinding sturen lijkt me niet handig, als daar klachten over komen ben je de pineut, want daar is ie uiteraard niet voor bedoeld ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Damsplaat schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:45:
Jou lijn kan niet meer dan 120kb/s naar buiten pompen, mogelijk dat hij dus vooraf wat staat te cachen/compressen op de andere kant van de VPN en dan pas doorschuift.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Op het backend netwerk van CS (ATDN) wordt geen rate-limiting toegepast.
Ook wordt geen enkele poort geblokkeerd, inkomend en uitgaand.

Veel vrijer dan dat kan vrijwel niet :)
Klinkt mij in elk geval in de oren als een portforwarding / compressie verhaal.
Meer dan 1 Mbit upstream ga je in elk geval sowieso niet door die lijn heen halen :) hooguit effectief anders door compressie.

• Damsplaat
heb even dat testbestandje gechecked. Dacht dat dat wel random data zou zijn (want het staat op een ftp server als test bestand), maar blijkt niet zo te zijn. winrar maakte van 10mb slechts 7kb, oops. Ik gebruik een cisco vpn client, maar kan nergens iets vinden of die aan compressie doet. In ieder geval is mijn upload over vpn met echte random data (rar van mp3) inderdaad gewoon 110kb, oftewel 1mb

Maar toch blijf ik het torrent uploaden een beetje raar vinden, want de torrents die ik download kunnen niet echt verder gecomprimeerd worden.

En dan it torrents over mijn uni vpn binenhaal... ergste wat ze kunne doen is mij eraf flikkeren, wat ze volgende maand sowieso toch al gaan doen. Dat is trouwens precies de reden dat ik torrents an het uitproberen was, ik mis 100mbit & dc++.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
OF je data komt vreselijk corrupt aan OF de hoeveelheid data die JIJ erdoorheen ziet gaan is niet de daadwerkelijke hoeveelheid.

EDIT: Ik heb jaren geleden een KDX account gehad waar je ook over VPN mee moest connecten en daar haalde ik ook altijd rare hoeveelheden in de upload die zeker niet overeenkwamen met de werkelijkheid.

[ Voor 44% gewijzigd door Uberprutser op 13-05-2009 16:17 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1