Terminal server 2003 recent documents word van ander

Pagina: 1
Acties:

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 19:44

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik hoop dat de titel zo een beetje duidelijk is, mocht een mod het kunnen verduidelijken dan graag.

Ik heb het volgende probleem, ik heb hier 2 terminal servers (windows server 2003 R2) staan die door iemand anders zijn ingericht waar ik het een en ander op moet troubleshooten. De meest vage problemen heb ik weten op te lossen maar er is 1 ding waar ik niet uit kom en dat is zodra gebruikers voor het eerst aanloggen op 1 van de 2 servers ze in word een lijstje met recent documents krijgen van een ander.

Dit lijstje bevat steeds dezelfde documenten dus ik vermoed dat degene die de installatie heeft gedaan deze documenten hier gebruikt heeft en dat dit op de een of andere manier onderdeel van het standaard profiel is geworden.

Ik heb het register al doorgespit op zoek naar die bestandsnamen, niet te vinden. De word entry voor recent documents opgezocht in ntuser.dat van default user maar ook hier niets te vinden.

Uiteraard heb ik google ook al doorgespit, ik kom hier een hoop dingen tegen hoe ik recent documents kan verbergen maar dat wil ik niet, de gebruikers die erop gaan werken mogen gewoon die lisjt gebruiken alleen wil ik neit dat zij meteen een lijstje krijgen met documenten van iemand anders. Ze kunnen de documenten niet openen dus dat is het probleem niet maar het lijstje moet gewoon leeg zijn op het moment dat een nieuwe gebruiker aanlogt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Recent documents is gewoon een directory met files - vermoedelijk zelfs gewoon "C:\Documents and Settings\Default User\Recent" in jouw setup :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Staat het helaas niet in, het gaat ook puur om de recent documents in Word, ze verschijnen niet in de recent documents bij het startmenu.

• elevator
  • Niet online

elevator

Oh, dan heb ik het verkeerd gelezen of begrepen :)

Het kan zijn dat het hier in opgeslagen staat: C:\Documents and Settings\Default User\Application Data\Microsoft\Office\Recent, mocht het daar niet in staan kan je natuurlijk de 'brute force' methode pakken en in HKEY_USERS\.DEFAULT de Software\Microsoft\Office\xx.0\Word\Data\Settings gaan wissen omdat ik dacht dat daar ook een en ander in staat.

Wat je nog meer kwijt raakt als je die laatste wist weet ik niet zeker :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik vind in de register sleutel inderdaad een entry van de bestanden terug die worden weergegeven in recent documents. Echter verwijderen hiervan in default user en dan met een schoon profiel aanloggen zet ze toch weer terug. Kan hij de instelling nog ergens anders vandaan hebben, bijvoorbeeld een andere default user of iets dergelijks? In het pad wat je hebt opgegeven voor default user staat helaas niks.

[ Voor 13% gewijzigd door @r!k op 13-05-2009 11:22 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staat er toevallig ook nog een Default User profile in de Netlogon? Indien ja, dan pakt een client deze als "template" voor nieuwe userprofiles in plaats van de lokale Default User.

How to Create a Base Profile for All Users

[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 13-05-2009 11:24 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Helaas, er staat geen default user in netlogon.

• elevator
  • Niet online

elevator

Het kan ook in de terminal server entry van de computer zelf staan (of het kan zijn dat je profiel toch net niet echt schoon werd, dat inifiletimes tijd)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:53:
Het kan ook in de terminal server entry van de computer zelf staan (of het kan zijn dat je profiel toch net niet echt schoon werd, dat inifiletimes tijd)
Nu komt mijn terminal server kennis gebrek om de hoek kijken. Wat bedoel je precies met de terminal server entry?

Verwijderd

Krijgen ze vanuit AD geen TS profiel mee?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:13:
Krijgen ze vanuit AD geen TS profiel mee?
Nee standaard user profiel staat in gesteld via GPO (vraag me niet waarom, het lijkt te werken). Echter als er een nieuwe gebruiker aanlogt moet dat profiel dus worden aangemaakt en daar komen die settings al mee. Ik kom er alleen dus niet achter waar het nou precies zit.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staan die entry's niet toevallig in de shadow keys?

Als degene de terminal server in install mode geplaatst heeft, vervolgens documenten geopend heeft en later de terminal server weer in user mode zet is er best kans dat de Current_User registry settings gekopieerd zijn naar de shadow-keys.

(HKLM|software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:21:
Staan die entry's niet toevallig in de shadow keys?

Als degene de terminal server in install mode geplaatst heeft, vervolgens documenten geopend heeft en later de terminal server weer in user mode zet is er best kans dat de Current_User registry settings gekopieerd zijn naar de shadow-keys.

(HKLM|software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software)
Staat alleen run en runonce in. Deze zijn vervolgens beide ook weer leeg.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat lijkt me sterk.

Na een goede installatie van Office op een terminal server horen daar behoorlijk wat entry's in te staan. Op het moment dat een Terminal server in install mode gezet worden, worden alle registry entry's die in Current_User geplaatst worden ook gekopieerd naar de shadow keys.

Welke versie Word praten we eigenlijk over?

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 13-05-2009 12:58 ]

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:53:
Dat lijkt me sterk.

Na een goede installatie van Office op een terminal server horen daar behoorlijk wat entry's in te staan. Op het moment dat een Terminal server in install mode gezet worden, worden alle registry entry's die in Current_User geplaatst worden ook gekopieerd naar de shadow keys.
Ik ben blind aan het worden geloof ik, er staat inderdaad een hele rits aan data. ik ga nog even doorspitten.

Word 2003 praten we over.

Ik zie in de settings registry entry daar overigens wederom die bestandsnamen voorbij komen. Kan ik die key zomaar weggooien?

[ Voor 12% gewijzigd door @r!k op 13-05-2009 13:03 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Yep, en dan klopt mijn eerdere vermoeden.

Als een beheerder een applicatie installeerd op een terminal server worden de entry's voor HKCU gekopieerd naar de shadow keys. Een gebruiker die later de applicatie voor de eerste keer opstart heeft deze (noodzakelijke) registry entry's niet (hij heeft immers de installatie niet gedaan). Deze worden dan gekopieerd vanuit de shadow keys naar zijn Current_User.

Aangezien degene die de installatie uitgevoerd heeft zo "slim" was om eerst documenten te openen (waarmee extra entry's in zijn current_user geplaatst zijn), terwijl de Terminal Server nog install mode stond zijn ook deze entry's in de shadow keys terecht gekomen. Elke nieuwe gebruiker krijgt nu dan dus ook deze entry's in zijn current_user gekopieerd vanuit de shadow keys.

Verwijder simpelweg de verkeerde entry's uit de shadow keys en je probleem is opgelost :)

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
en nog steeds krijg ik die bestanden te zien.

Is het ook mogelijk dat ik office eraf gooi, er opnieuw opzet en dan meteen install mode afsluit, of blijven er dan toch nog registry settings staan? Liever neit natuurlijk ik los het liever op door iets aan te passen of te verwijderen maar op gegeven moment moet die server natuurlijk toch de lucht in.

[ Voor 28% gewijzigd door @r!k op 13-05-2009 13:30 ]

Verwijderd

Wat je ook kunt proberen is om CCleaner Portable te draaien. Laat deze eerst analyseren, dan krijg je een overzicht met locaties die worden opgeschoond. Sla dit lijstje op!

Doe vervolgens met CCleaner ook een opschoon actie. Open dan Office en kijk of de MRU (Most Recently Used) lijst leeg is. Is dat het geval stonden de entries voor de MRU lijst op een van de verwijderde locaties.

Maak nu een nieuw user aan, en laat deze inloggen, is MRU dan nog steeds gevuld?
Pagina: 1