• area32
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 08:04
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met HDD met analoge tuner. Veel merken en toestellen maar welke zijn goed op dit moment.

Moet de volgende functies bevatten:
- HDD min. 160 GB
- EPG (Electronische Programma Gids)
- Analoge tuner
- Scart

Prijs rond de 199,00 € (of minder). Mag online te bestellen zijn.
Prijs mag hoger zijn als het te verantwoorden is (dubbele tuner, USB, netwerk,...)

Mijn oog viel op de LG RH397H maar deze bevat geen EPG?
Ervaringen met merken mogen gepost worden.

Ik keek ook naar IPBOX en Dreambox maar deze hebben geen analoge tuner en geen mogelijkheid om dit in te bouwen. Of vergis ik me?

http://area32.be

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

area32 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met HDD met analoge tuner. Veel merken en toestellen maar welke zijn goed op dit moment.

Moet de volgende functies bevatten:
- HDD min. 160 GB
- EPG (Electronische Programma Gids)
- Analoge tuner
- Scart

Prijs rond de 199,00 € (of minder). Mag online te bestellen zijn.
Prijs mag hoger zijn als het te verantwoorden is (dubbele tuner, USB, netwerk,...)

Mijn oog viel op de LG RH397H maar deze bevat geen EPG?
Ervaringen met merken mogen gepost worden.

Ik keek ook naar IPBOX en Dreambox maar deze hebben geen analoge tuner en geen mogelijkheid om dit in te bouwen. Of vergis ik me?
EPG bestaat niet in apparaten met slechts een analoge tuner. In dit geval moet je het doen met de programma gids info die je via teletekst kan zien. Deze info is zeer beperkt. En je kan je afvragen of alle apparaten wel geschikt zijn om die teletekst pagina's goed als zogenaamd EPG te behandelen.
@jongentje een paarposts hieronder heeft me zojuist wat geleerd. Wikipedia: Guide Plus

In een Dreambox kan inderdaad geen analoge tuner worden geplaatst. En met redelijke zekerheid ook niet in een IPBOX.

Ik vraag me af of je wel een goede keuze maakt om een recorder met een analoge tuner aan te schaffen. Het analoge gaat er vroeg of laat geheel uit, en je beperkt jezelf in mogelijkheden en kwaliteit. Kabelmaatschappijen zijn nu al bezig om analoge zenders te laten vervallen en verplaatsen naar het digitale domein.
Digitale recorderss zijn er in duizenden verschillende modellen, die stuk voor stuk aan je wensen voldoen (ware het niet dat ze geen analoge tuner aan boord hebben). Nadeel is dat je wel een vorm van digitale TV moet hebben (DVB-S/C/T) wil je dit kunnen gebruiken.
Heroverweeg eens of het dit waard is.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 13-05-2009 10:13 ]

Alles kan stuk.

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik vraag me af of er nog wel zoveel verschil tussen die apparaten zit. Ikzelf heb een Panasonic, model weet ik niet uit mijn hoofd. Hij werkt wel perfect en DVD's zien er op mijn plasma ook prima uit. Heb je al eens gekeken op een site als kieskeurig.nl?

Overigens zit er in veel modellen iets als Guide+, die download de EPG gegevens via het Eurosport kanaal geloof ik. Werkt prima.

[ Voor 20% gewijzigd door baviaan op 13-05-2009 10:09 . Reden: EPG toegevoegd ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Ik ben ook wel benieuwd waarom je een analoge tuner prefereert.

Als je toch graag een analoge tuner wilt moet je letten of er Guide+ wordt ondersteund, dan heb je soort van digitale tv gids. Dit wordt via eurosport verstuurd.

• area32
jongentje schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:10:
Ik ben ook wel benieuwd waarom je een analoge tuner prefereert.

Als je toch graag een analoge tuner wilt moet je letten of er Guide+ wordt ondersteund, dan heb je soort van digitale tv gids. Dit wordt via eurosport verstuurd.
De reden voor een analoge tuner is simpel: België, zie: Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet.
Voorlopig weiger ik over te stappen naar de digitale "alternatieven" met hun eigen setupboxen. Ik zie wel hoe lang er nog analoog signaal uit komt ;)

• remco_k

remco_k

Er bestaat ook zoiets als satelliet. Ja, daar heb je ook een losse ontvanger voor nodig, maar zolang DVB-S/C/T tuners niet standaard in apparaten zoals TV's worden gebouwd, zal je dat altijd blijven hebben.

Maargoed, koop dan een Dreambox of andere DVB-S ontvanger met HDD recording mogelijkheid en je hebt wat je wilt. En ook nog eens geen last van Telenet. Mooier kan het bijna niet.

Dat artikel:
Volgens Telenet geschiedde de codering op verzoek van de zenders zelf, zodat ze het aantal kijkers per programma konden nagaan.
Moehahahaha! Wat een idioten om zo'n ongelofelijk domme verklaring naar buiten te brengen. :'(

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 13-05-2009 15:03 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gaan voor een Sony. Op mijn werk komen regelmatig hdd recorders terug, maar daar zit bijna nooit een Sony bij.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:05:
Persoonlijk zou ik gaan voor een Sony. Op mijn werk komen regelmatig hdd recorders terug, maar daar zit bijna nooit een Sony bij.
Heh, wat een raar advies?
Dat zou namelijk ook kunnen betekenen dat Sony nooit verkocht wordt of dat mensen het product meteen wegmieteren als het stuk is gegaan.... Los daarvan heeft de TS er niet zoveel aan want hij is op zoek naar functionaliteit van het één en ander, en hier wordt nou niet echt duidelijk dat Sony dat allemaal doet.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 13-05-2009 15:08 ]

Alles kan stuk.

• area32
remco_k schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:59:
Er bestaat ook zoiets als satelliet. Ja, daar heb je ook een losse ontvanger voor nodig, maar zolang DVB-S/C/T tuners niet standaard in apparaten zoals TV's worden gebouwd, zal je dat altijd blijven hebben.

Maargoed, koop dan een Dreambox of andere DVB-S ontvanger met HDD recording mogelijkheid en je hebt wat je wilt. En ook nog eens geen last van Telenet. Mooier kan het bijna niet.

Dat artikel:

[...]

Moehahahaha! Wat een idioten om zo'n ongelofelijk domme verklaring naar buiten te brengen. :'(
Sateliet zal het waarschijnlijk worden, maar dat pas binnen een paar jaar of DVB-T eerst zien hoe alles loopt.

• area32
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:05:
Sony's hebben geen Guide+ zag ik net, dan koop ik beter een Videorecorder met magneetbanden...

Verwijderd

Ik heb zelf een LG RH387H en LG RH277H. Op zich ben ik tevreden over beide toestellen. Zeer goede opnamekwaliteit en gebruiksvriendelijk.

De RH277H is wel al een keer binnen gemoeten omdat hij een probleem had met de lade die spontaan open ging (is blijkbaar een probleem dat wel meer voorkomt bij dit model).
De RH387H is qua functionaliteit bijna identiek aan de RH277H maar heeft het probleem met de lade niet.

De RH387H vind ik dan ook een aanrader, zeker als je hem voor een goede prijs kan kopen (heb de mijne 149 euro betaald), de RH277H zou ik niet aanraden omdat het qua betrouwbaarheid een maandagochtendontwerp moet geweest zijn.

• area32
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:52:
Ik heb zelf een LG RH387H en LG RH277H. Op zich ben ik tevreden over beide toestellen. Zeer goede opnamekwaliteit en gebruiksvriendelijk.

De RH277H is wel al een keer binnen gemoeten omdat hij een probleem had met de lade die spontaan open ging (is blijkbaar een probleem dat wel meer voorkomt bij dit model).
De RH387H is qua functionaliteit bijna identiek aan de RH277H maar heeft het probleem met de lade niet.

De RH387H vind ik dan ook een aanrader, zeker als je hem voor een goede prijs kan kopen (heb de mijne 149 euro betaald), de RH277H zou ik niet aanraden omdat het qua betrouwbaarheid een maandagochtendontwerp moet geweest zijn.
Heeft dit toestel RH387H Guide+, want dat is niet duidelijk?

Verwijderd

De RH387H heeft geen Guide+

• area32
Ik denk eraan om een Philips HDR3800 aan te kopen.

Pagina: 1