Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik ben voor een bedrijf aan het uitzoeken of SCOM agents HP angents kunnen vervangen. Deze HP agents communiceren met een NMS systeem echter blijkt het zo te zijn dat een SCOM agent dit ook zou kunnen.

Ik kan tot dusverre hier niet echt veel denderends over vinden op het internet. Weet iemand hier wat meer van?

B.v.d.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

_Arthur

blub

Een SCOM agent zal nooit rechtstreeks met een ander systeem dan Operations Manager kunnen praten. Je kan echter wel kijken naar de Universal Interop connector om System Center Operations Manager (en specifiek hierbij de RMS) met NMS te laten 'praten'.

Zie ook: https://connect.microsoft...teID=446&DownloadID=18150

(Note: You must be signed up for the System Center (Operations Manager, Service Manager & Essentials) connection to acess the download link.)

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 13-05-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:52:
Een SCOM agent zal nooit rechtstreeks met een ander systeem dan Operations Manager kunnen praten. Je kan echter wel kijken naar de Universal Interop connector om System Center Operations Manager (en specifiek hierbij de RMS) met NMS te laten 'praten'.

Zie ook: https://connect.microsoft...teID=446&DownloadID=18150

(Note: You must be signed up for the System Center (Operations Manager, Service Manager & Essentials) connection to acess the download link.)
Hm hier zeggen ze dat het wel kan, ik zal de link wel eens bekijken thx!

Ik heb me ingelogd maar helaas werkt de link nog niet, moet ik nog iets speciaals doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 14:11 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:51:
Hm hier zeggen ze dat het wel kan, ik zal de link wel eens bekijken thx!
Dan zie ik daar graag een bron van.
Ik heb me ingelogd maar helaas werkt de link nog niet, moet ik nog iets speciaals doen?
Dat heb ik er nog speciaal bij gezet:

You must be signed up for the System Center (Operations Manager, Service Manager & Essentials) connection to acess the download link.)

Dus alleen inloggen is niet genoeg, je moet ook 'lid' zijn daarvan (gewoon een formaliteitje, kost je niets oid).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet je voor specifieke Connect beta -trajecten aanmelden.
Ik vind Connect-linkjes dan ook niet echt handig om op een forum te gebruiken eerlijk gezegd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:48:
[...]

Dan zie ik daar graag een bron van.

[...]

Dat heb ik er nog speciaal bij gezet:

You must be signed up for the System Center (Operations Manager, Service Manager & Essentials) connection to acess the download link.)

Dus alleen inloggen is niet genoeg, je moet ook 'lid' zijn daarvan (gewoon een formaliteitje, kost je niets oid).
Mjah dat had ik gelezen echter ben ik hier tot dusverre niet verder meegekomen, ik neem aan dat je lid bent als je ze op de dashboard hebt?

Ik heb iig dit nu op me dashboard

voor deze 2 ->

System Center (Operations Manager & Service Manager) | Status:Tracking ( remove )
Processing...
New items: no new items
System Center Essentials
Processing...
Programs
# SCEv2 | Status: Pending ( quit )

Maar nog steeds geen resultaat helaas

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:22:
Maar nog steeds geen resultaat helaas
Zet even je DM aan.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is?

• _Arthur

_Arthur

blub

Direct Messages hier op het forum. Dan kan ik je een prive bericht sturen.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:31:
[...]

Direct Messages hier op het forum. Dan kan ik je een prive bericht sturen.
Ok ik zal wel eens even kijken

Edit: Het staat nu aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:43 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:40:
Ok ik zal wel eens even kijken

Edit: Het staat nu aan.
Zie de DM voor directe download links.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:54:
[...]

Zie de DM voor directe download links.
Het spijt me dat ik je nog meer moet vragen maar is er ook informatie, welke functionaliteiten de SCOM agent heeft in combinatie met deze connecter? :o

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:
Het spijt me dat ik je nog meer moet vragen maar is er ook informatie, welke functionaliteiten de SCOM agent heeft in combinatie met deze connecter? :o
Hoe bedoel je dit?

De connector verbindt de RMS met een ander (ticketing/alerting) systeem.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:06:
[...]

Hoe bedoel je dit?

De connector verbindt de RMS met een ander (ticketing/alerting) systeem.
Dus dat betekend dus dat de SCOM agent aanzicht de zelfde functionaliteit behoudt? Dus dat er niet door zon conentor bepaalde dingen niet mogelijk zijn.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:11:
Dus dat betekend dus dat de SCOM agent aanzicht de zelfde functionaliteit behoudt? Dus dat er niet door zon conentor bepaalde dingen niet mogelijk zijn.
De SCOM agent staat geheel los van een dergelijke connector. De functionaliteit van de agent binnen je Operations Manager omgeving blijft gewoon hetzelfde.

Het 'enige' wat die connector doet is dus een verbinding leggen tussen SCOM en een ander ticketingsysteem zodat alerts/warnings/e.d. over en weer in beide systemen bekend zijn. Bij sommige connectors is dit twee richtingsverkeer, bij een enkele eenrichtingsverkeer.

Dus waar jij naar moet kijken is zoiets:

SCOM Agent <-> RMS <-> (universal)connector <-> NMS

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:17:
[...]

De SCOM agent staat geheel los van een dergelijke connector. De functionaliteit van de agent binnen je Operations Manager omgeving blijft gewoon hetzelfde.

Het 'enige' wat die connector doet is dus een verbinding leggen tussen SCOM en een ander ticketingsysteem zodat alerts/warnings/e.d. over en weer in beide systemen bekend zijn. Bij sommige connectors is dit twee richtingsverkeer, bij een enkele eenrichtingsverkeer.

Dus waar jij naar moet kijken is zoiets:

SCOM Agent <-> RMS <-> (universal)connector <-> NMS
maar als ik je dus nu goed begrijp, heb je buiten een HP oprerations omgeving dus ook een SCOM omgeving nodig? De bedoeling is eigenlijk dat alleen de SCOM agents gaan monitoren en die dus door de HP operations omgeving beheerd en geconfigureerd kunnen worden. Zodat er kosten kunnen worden bespaard aangezien de HP agents erg veel kosten.

Als ik het nu goed begrijp kan het alleen dienen om gegevens die door een SCOM omgeving zijn gevonden over te plaatsen naar een HP operations omgeving.

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:25:
maar als ik je dus nu goed begrijp, heb je buiten een HP oprerations omgeving dus ook een SCOM omgeving nodig?
Ja.
De bedoeling is eigenlijk dat alleen de SCOM agents gaan monitoren en die dus door de HP operations omgeving beheerd en geconfigureerd kunnen worden. Zodat er kosten kunnen worden bespaard aangezien de HP agents erg veel kosten.
Dat gaat je dus nooit lukken. Zonder RMS doen die agents niets.
Als ik het nu goed begrijp kan het alleen dienen om gegevens die door een SCOM omgeving zijn gevonden over te plaatsen naar een HP operations omgeving.
Correct. Zie ook mijn eerste reactie.
Pagina: 1