Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Email analyse draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Een collega van mij heeft een soort van dienst waarbij hij een rapport opstelt voor klanten en daarvan krijgt hij een kopie in zijn inbox van zijn e-mail. Alleen nu wilt hij een analyse maken hoeveel procent voor een bepaald product kiest. Dus hij wilt zijn Inbox van zijn e-mail ergens naar Exporteren en dan een zoekopdracht geven en kijken hoeveel hits hij krijgt op bijvoorbeeld product A.

Omdat hij gebruikt maakt van Google Apps ( email dienst van google ) moet ik dus eerst een export maken van GMAIL naar Thunderbird of Outlook en dit is ook allemaal verder geen probleem

Nu ben ik op zoek geweest of ik binnen Thunderbird of Outlook een Export kan maken van al zijn e-mails waar het om gaat en dan op een of andere manier een zoekopdracht kunnen uitvoeren.

Als iemand een oplossing heeft zou dat echt chill zijn _/-\o_

bij voorbaat dank.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Google is groot geworden met zoeken, waarom denk je dat dit in Gmail niet zou kunnen?

Klik gewoon eens op "Show search options"...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:31:
Nu ben ik op zoek geweest of ik binnen Thunderbird of Outlook een Export kan maken van al zijn e-mails waar het om gaat en dan op een of andere manier een zoekopdracht kunnen uitvoeren.
Je post is onduidelijk. Is de e-mail nu in GMail en wil je die exporteren naar Thunderbird, of andersom?

Hoe dan ook, zowel GMail als Thunderbird hebben een goede zoek functie, daar moet het sowieso al mee kunnen?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:41:
Google is groot geworden met zoeken, waarom denk je dat dit in Gmail niet zou kunnen?

Klik gewoon eens op "Show search options"...
Heb ik geprobeerd, alleen omdat het steeds de zelfde afzender is zet hij dit steeds in een conversatie. Waardoor ik geen goede uitkomsten krijg..

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:48:
[...]

Je post is onduidelijk. Is de e-mail nu in GMail en wil je die exporteren naar Thunderbird, of andersom?

Hoe dan ook, zowel GMail als Thunderbird hebben een goede zoek functie, daar moet het sowieso al mee kunnen?
Er staat toch dat ik Google Apps ( dus gmail ) wil exporteren naar Thunderbird of Outlook zodat ik dan een zoek opdracht kan uitvoeren, binnen Gmail zelf kan je goed zoeken alleen omdat je Conversaties niet uit kan zetten heeft deze functie ook niet veel nut.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 13:29
Via Google Apps kan je email binnen halen via POP of IMAP in bijv. Outlook. Het gegevens bestand wat je dan creërt kan je dan toch gewoon gebruiken om te zoeken? Gebruik Outlook 2007, die heeft zo een nifty indexerings functie wat het zoeken vergemakkelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door AutisticPinguin op 13-05-2009 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
AutisticPinguin schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:56:
Via Google Apps kan je email binnen halen via POP of IMAP in bijv. Outlook. Het gegevens bestand wat je dan creërt kan je dan toch gewoon gebruiken om te zoeken? Gebruik Outlook 2007, die heeft zo een nifty indexerings functie wat het zoeken vergemakkelijkt.
Oke bedankt, ik ga er mee aan de slag..!

Verwijderd

Topicstarter
AutisticPinguin schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:56:
Mja alleen als ik op iets zoek in outlook en ik doe bijvoorbeeld,
"Klant heeft product A niet nodig" vind hij nog steeds alles waar in staat : "Klant heeft product A wel nodig".
Je kan binnen Outlook 2007 niet iets aanvinken dat hij alles moet bevatten wat in de zin staat.. Lijkt me dat dit wel mogelijk moet zijn ?
Pagina: 1