Toon posts:

geen hoofdmap maar welsubmap aanmaken in windows server 08

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo, wie weet hoe ik op windows server 2008 kan instellen hoe gebruikers geen hoofdmappen kunnen aanmaken op een partitie maar wel submappen in andere bestaande hoofdmappen op dezelfde partitie kunnen aanmaken.?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
je geeft ze leesrechten op de partitie en geeft ze read + write rechten op de map waar ze submappen in mogen aanmaken?
Of moeten ze wel files weg kunnen schrijven op de root van partitie?

Verwijderd

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:23:
je geeft ze leesrechten op de partitie en geeft ze read + write rechten op de map waar ze submappen in mogen aanmaken?
Of moeten ze wel files weg kunnen schrijven op de root van partitie?
ja dat moet wel kunnen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:21:
hallo, wie weet hoe ik op windows server 2008 kan instellen hoe gebruikers geen hoofdmappen kunnen aanmaken op een partitie maar wel submappen in andere bestaande hoofdmappen op dezelfde partitie kunnen aanmaken.?
Ik neem toch aan dat je niet de root van een partitie shared ?!!
Verder is dit gewoon google werk en basic MS securuty kennis.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:51:
[...]

Ik neem toch aan dat je niet de root van een partitie shared ?!!
Verder is dit gewoon google werk en basic MS securuty kennis.
nee laat ik het anders uitleggen, ik heb drie hoofdmappen en via 1hoofdmap worden de submappen gesynchroniseerd naar de andere twee hoofdmappen, maar nu mag er dus niet in die andere twee hoofdmappen nieuwe submappen worden aangemaakt..

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:55:
[...]

nee laat ik het anders uitleggen, ik heb drie hoofdmappen en via 1hoofdmap worden de submappen gesynchroniseerd naar de andere twee hoofdmappen, maar nu mag er dus niet in die andere twee hoofdmappen nieuwe submappen worden aangemaakt..
dus je hebt een partitie met 3 mappen.
1 map is de hoofdmap en de inhoud wordt gekopieerd naar de andere 2 mappen.
Er mag geschreven worden in de root van de partitie en in de hoofdmap.
Dan geef je ze toch geen rechten op de 2 andere mappen en alleen op de partitie en de hoofdmap.
Ik zie het probleem niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
Napo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:16:
[...]

dus je hebt een partitie met 3 mappen.
1 map is de hoofdmap en de inhoud wordt gekopieerd naar de andere 2 mappen.
Er mag geschreven worden in de root van de partitie en in de hoofdmap.
Dan geef je ze toch geen rechten op de 2 andere mappen en alleen op de partitie en de hoofdmap.
Ik zie het probleem niet echt.
op de andere twee hoofdmappen moet wel gewijzigd kunnen worden. maar alleen in submappen mag er gewijzigd worden dus niet dat er een soort tweede hoofdmap bij komt

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Leg anders even uit wat je wilt bereiken, dit lijkt op het eerste gezicht een hopeloos technische oplossing voor iets dat misschien heel simpel anders kan.

Verwijderd

Topicstarter
sander- schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:36:
Leg anders even uit wat je wilt bereiken, dit lijkt op het eerste gezicht een hopeloos technische oplossing voor iets dat misschien heel simpel anders kan.
ik wil bereiken dat er geen nieuwe submap kan worden aangemaakt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

tombpw,

Ik ga je topic sluiten vanwege gebrek aan inzet -- oftewel, laat eerst eens even zien wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt. Rechten op folders zijn helemaal niet zo ingewikkeld als je het concept eenmaal snapt, dus ik stel voor dat je daar eerst eens even begint en daarna eventueel heel gericht vragen stelt over wat er niet lukt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.