Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Wel e-mail, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
Bij een kennis gister naar zijn PC wezen kijken. Hij had een raar probleem:
Email komt binnen in Outlook (4 accounts, allemaal pop3 maar van verschillende providers)
Internetten daar in tegen kan met geen mogelijkheid. Gewoon niks. "Kan pagina niet vinden"
Aantal zaken nagelopen:
-Andere PC's (3 stuks) doen het wel volledig, dus poortje in router omgewisseld: zelfde probleem
-IP instellingen controleren: DHCP doet het, vast IP zelfde probleem
-Adapter instellingen bij apparaatbeheer nalopen: niks raars te zien
-Netwerkkaart testen in Ubuntu: werkt
-Eventuele firewalls aan/uit: alleen windows firewall, aan en uit maakt niet uit.
-Services nalopen: gekeken wat er uitgeschakeld staat en niks wat naar mijn weten nodig is voor een correct werkende internet verbinding is uitgeschakeld.
-Firefox proberen, zelfde probleem: geen enkele website wordt gevonden
-FTP verbinding proberen te maken vanuit FileZilla en op de "netwerklocatie toevoegen"vanuit Windows manier. Beide niet werkend te krijgen.

Als laatste kom ik bij het pingen uit.
Als ik ping naar www.google.nl krijg ik netjes antwoord. Als ik ping naar www.ad.nl krijg ik géén antwoord( IP wordt wel resolved, maar geen antwoord ) Heel erg raar. Sommige sites worden dus wel correct gepingt en andere opeens weer niet. Ik kan hier ook geen patroon in ontdekken of wat dan ook.

Ik ben inmiddels dus een beetje radeloos en heb geen idee meer wat ik nog meer kan controleren. Nogmaals: Email komt wel binnen en sommige websites kan ik pingen, dus er is wel internet...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dan doet alles vermoeden naar een probleem met de installatie, mogelijk een virus? Daar zou ik eerst naar opzoek gaan. VAnuit veilige modus wat programma's draaien om virussen en andere zooi op te sporen.

Kan je via de veilige modus wel websites pingen? (Tenminste, ik ga er vanuit dat je vanuit veleige modus, al dan niet met netwerkmogelijkheden, websites kan pingen al heb ik dat zelf nooit geprobeerd ;))

Desktop | Server | Laptop

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

En wat als je het ip-adres in de adresbalk van de browser intypt? (dns probleem?)

Virusscanner (veels) te strak afgesteld?

[ Voor 22% gewijzigd door nowell op 13-05-2009 09:02 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Staat er een proxy aan in zijn browsers?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• stijnos1991
-Proxy had ik ook al nagekeken, is er niet. Zou inderdaad een mogelijke oorzaak kunnen zijn ;)
-Intypen van IP werkt ook niet. Ik heb ook OpenDNS al geprobeerd, zonder succes.

Ik ga ook steeds meer denken aan iets van een virus. Er is al gescant met Ad-Aware en AVG, maar ik zal NOD32 meenemen en HitmanPRO draaien(mits deze kan updaten >.<) Ik heb nu ik erover nadenk nog weinig geprobeerd vanuit veilige modus. Zal hier binnenkort wat mee spelen.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

ResuCigam

BOFH

Heb je al gekeken of de hosts file misschien is aangepast?

We do what we must because we can.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Probeer eens WinSockFix

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
Staat internet explorer misschien op Offline werken? staat de manier waarop Internet explorer verbinding moet maken goed ingesteld? niet op inbel verbinding of zo?

[ Voor 51% gewijzigd door Elve1984 op 13-05-2009 09:52 ]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
stijnos1991 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:49:
Als laatste kom ik bij het pingen uit.
Als ik ping naar www.google.nl krijg ik netjes antwoord. Als ik ping naar www.ad.nl krijg ik géén antwoord( IP wordt wel resolved, maar geen antwoord ) Heel erg raar.
Dat is helemaal niet zo raar, ligt er maar net aan hoe de firewall van het ad met ping-requests omgaat. In dit geval worden die gewoon niet beantwoord. Ik gok dat alle sites die niet te pingen zijn bij jezelf thuis ook niet te pingen zijn ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Nvm :)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 09:54 ]

• stijnos1991
@Deadeye878
Hee dat wist ik nog niet! Inderdaad werkt het hier thuis ook niet, dat is weer 1 probleem minder.
@mhoogendam
Ga ik meteen proberen, ik laat het snel weten.

[ Voor 10% gewijzigd door stijnos1991 op 13-05-2009 13:42 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
stijnos1991 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:42:
@Deadeye878
Hee dat wist ik nog niet! Inderdaad werkt het hier thuis ook niet, dat is weer 1 probleem minder.
@mhoogendam
Ga ik meteen proberen, ik laat het snel weten.
Snel is een relatief begrip.... ben toch benieuwd of het nog gelukt is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Sommige providers (o.a. xs4all) blokkeren al het verkeer op webmail en pop3 na (naar hun eigen servers) wanneer er misbruik (door bijv. een trojan) van de verbinding is gemaakt. Misschien iets om ook mee te nemen. Bij xs4all kan je dan bijv. wel via hun proxy internetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1