[Ubuntu 9.04] Verschillende internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Al een tijdje draai ik nu de GNOME versie van Ubuntu 9.04 op mijn laptop en o.a. firefox vertoon allerlei rare problemen.
Zo werkt het zoekvak rechtsboven niet als ik iets intik en op enter druk (er gebeurt niks), ook als ik vervolgens op het zoekknopje druk gebeurt er niks.
Ook zowat 90% van alle andere formulieren op website's doen het niet. Ik kan ze wel gewoon invullen maar verzenden lukt niet, niet via enter knop en niet via aanmeldknop. Een website waar het niet lukte is bijvoorbeeld Gmail.
Elke keer als ik Firefox opnieuw opstart krijgt ik de melding dat firefox slecht is afgesloten en of ik nieuwe sessies wil starten, terwijl ik firefox wel degelijk goed heb afgesloten.
Daarnaast speelt Firefox, na installatie van Flash Player, geen flash af. Als ik bijvoorbeeld naar (deze link) ga zie ik gewoon een groot zwart gat.

Nu heb ik zowel Firefox als Flash opnieuw geïnstalleerd via Synaptic beheer maar dit mocht niet baten. Ook heb ik de laatste updates geïnstalleerd.Heeft iemand enig idee wat een oplossing hiervoor kan zijn?

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik draai ook 9.04 en Firefox doet soms wat moeilijk op het gebied van downloaden, maar zeker niet in de mate dat jij beschreven hebt. Heb je epiphany (gnome) of konqueror (kde) al eens geprobeerd? Als het daar ook enkel kommer en kwel is, dan zit het probleem dieper dan louter Firefox. Gebruik je toevallig ook geen plugins als noscript oid, die zorgen ook voor veel onnodige hoofdzorgen indien niet goed afgestemd naar je noden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Eventueel zou je nog een purge van FF kunnen proberen. Als het een instellingsprobleem is raak je die niet per definitie kwijt met een normale reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook even een ander profiel starten (start firefox in de terminal met firefox -p, en maak een tweede profiel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Firefox verwijderen(purge) en de mappen nalopen in je home, en de verborgen files van firefox verwijderen.
Dan opnieuw installeren.
Dan onderstaande link toepassen, tav de codec, etc. installeren.
http://sites.google.com/site/computertip/