Met nieuwe voeding hoge piep rondom processor

Pagina: 1
Acties:

• Chiqo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 15:28
probleem opgelost eigen fout

[ Voor 95% gewijzigd door Chiqo op 15-05-2009 22:48 ]

Verwijderd

Condensator of spoel. Wat zijn de spanningen (12V) van de oude en de nieuwe voeding?

• Chiqo
Ik zal vanavond de spanning opmeten van de HP600 en HP850 in de bios en windows. Ik heb hem momenteel aangesloten als EPS12V (8 pins) Ik weet niet of dit er iets mee temaken kan hebben? Ik heb ook zelf het voltage van de cpu bepaald maar dit hielp ook niet. Als het de condensator of spoel is zit het dan op het moederboard of voeding?

[ Voor 12% gewijzigd door Chiqo op 13-05-2009 09:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Condenstoren en spoelen zitten zowel in de voeding als op je moederbord. Als het puur komt door resoneren is het vaak prima op te lossen door het even vast te zeten met een lijmpistool oid.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Inderdaad, waarschijnlijk is het coilwhining, dat kun je zo als TERW_DAN zegt oplossen met hier en daar een drupje hot glue :)

Ik heb het ook op mijn ; moederbord, videokaart en voeding :S

Signature

• Chiqo
Ik hoop het, ik ga vanavond wat dingen testen. En anders neem ik het board mee naar me werk laat ik repair er na kijken of ze iets met hot glue kunnen doen. Alleen als ik op dit plaatje kijk http://images.dailytech.c..._Striker_Extreme_2D_L.jpg dan zie ik boven de processor geen condenstatoren of zijn dat de kleine zwarte vierkantjes?

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Chiqo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:24:
Ik hoop het, ik ga vanavond wat dingen testen. En anders neem ik het board mee naar me werk laat ik repair er na kijken of ze iets met hot glue kunnen doen. Alleen als ik op dit plaatje kijk http://images.dailytech.c..._Striker_Extreme_2D_L.jpg dan zie ik boven de processor geen condenstatoren of zijn dat de kleine zwarte vierkantjes?
Juist, die kleine zwarte vierkantjes ;)
De daadwerkelijke spoeltjes zitten onder een zwart plastic kapje...

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/asus-6x0i-mobos/striker-socket.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Behzo op 13-05-2009 16:34 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Chiqo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:24:
jep waarschijnlijk maken de "zwarte vierkantjes" het geluid.

Signature

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

Het zijn waarschijnlijk de spoeltjes van je moederbord. Je hoort het met scrollen of als je HDD gaat seeken etc.

Ik had het toen ik een nieuw moederbord had geinstalleerd. Na een half jaar ofzo was het verdwenen, en ik heb er nooit wat aan gedaan.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Chiqo
Dani86 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:39:
Het zijn waarschijnlijk de spoeltjes van je moederbord. Je hoort het met scrollen of als je HDD gaat seeken etc.

Ik had het toen ik een nieuw moederbord had geinstalleerd. Na een half jaar ofzo was het verdwenen, en ik heb er nooit wat aan gedaan.
Ja inderdaad wat je zegt heb ik ook, maar een half jaar met die piep in me oor wordt ik niet blij van.

Ik heb zo veel mogelijk opties mogelijk getest. 4 of 8 pins 12 volt connector maakt niet uit het voltage blijft het zelfde op beide voedingen. De hp 600 gaf 12.16 volt in de bios en de hp 850 had 11.90. Ik heb ook de cpu koeler er afgehad om te kijken of ik bij de spoelers kon komen maar dit kapje krijg ik er niet af. Iemand een idee ?

• iCONiAN_RK
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05-2018
Kijk anders ook even in Piepende voeding i.c.m. X58 moederbord topic.
Ik weet het is een andere voeding en ander mobo, maar ik had dacht eerst ook dat er iets bij mijn processor piepte en bleek later me PSU in combinatie met mobo te zijn.

• Chiqo
Ik ga het vanavond proberen, maar volgens mij staat deze optie uit bij mij. De piep komt echter van het board en niet de voeding. Anders gaat het board morgen naar de rma onder garantie.

[ Voor 16% gewijzigd door Chiqo op 15-05-2009 12:22 ]

• Chiqo
Ik moet mijn excuses aanbieden. Het probleem zit hem in de voeding die piept als een gek. Probleem opgelost!
Pagina: 1